Permalänk
Medlem

gamalt moderkort?

jag har ett MS-6309 ATX Socket 370 mobo med en p3 800 Mhz.

det som fattas är en fläkt och jag undrar om nån vet vad det ska vara för fläkt till den..
jag hittar inga håll där man kan fästa fläkt-fläns, i vanliga fall brukar det väl vara 4 håll runt om där man bara trycker ner i.

ska det vara nån speciallare till detta och isåfall vart får man tag på denna?

Visa signatur

P4 3.2, GeForce 6600GT, 450GB, 2GB CORSAIR, ABIT AA8 DuraMAX

Permalänk
Hjälpsam

s370 är ungefär samma infästning som socketA, en bygel som klämms över fläns/processor och fäster i sjsälva sockeln.

Det som är lurigt med s370 är att det ofta är väldigt ont om plats runt socklen (kondingar och så). I princip kan du köra (nästan) vilken SocketA släns som helst med bygel (inte skruvhål, det finns några sådana med) och dimenstioner. Kan hända att du får göra en minimal justering på bygeln.

Har ett dual s370 modekort, kör med 2st gamla AthlonXP boxade flänsar som jag fick såga till lite för att passa med kondingarna och en 120mm övcer båda flänsarna

I värsta fall kan en tång och en bågfil lösa de flesta problem.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
s370 är ungefär samma infästning som socketA, en bygel som klämms över fläns/processor och fäster i sjsälva sockeln.

Det som är lurigt med s370 är att det ofta är väldigt ont om plats runt socklen (kondingar och så). I princip kan du köra (nästan) vilken SocketA släns som helst med bygel (inte skruvhål, det finns några sådana med) och dimenstioner. Kan hända att du får göra en minimal justering på bygeln.

Har ett dual s370 modekort, kör med 2st gamla AthlonXP boxade flänsar som jag fick såga till lite för att passa med kondingarna och en 120mm övcer båda flänsarna

I värsta fall kan en tång och en bågfil lösa de flesta problem.

hehehe..

okej då försår ja lite närmre.
jag tror tom att jag har en fläkt med klämmor då fattas det bara en fläns då?
vart hittar man en sån?

edit:
länk till moderkortet:
http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/6309.htm

Visa signatur

P4 3.2, GeForce 6600GT, 450GB, 2GB CORSAIR, ABIT AA8 DuraMAX

Permalänk
Hjälpsam

Om du tittar på den här tex

http://gtek.se/index.php?mode=item&id=1739&session=6062ae4c68...

Så är det än klämme i nedre ändan av flänsen som man klämmer på sockeln. Just den här tvekar jag på att du får plats med på moderkortet, med tanke på plats mellan kondingar och minnet. Men du fattar principen antar jag.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI