Permalänk
Medlem

Bluescreen och en totaldöd dator

Satt och spelade i förmiddags lite Unreal Tournament på min dator som äntligen fungerade. Såklart vill flickvännen ha lite sällskap så jag pausar spelet och umgås med henne, när jag kommer tillbaka är skärmen svart och lampan blinkar precis som när datorn är avstängd fast fläktarna var igång dock.

Stängde av och testade att dra ut strömsladden till grafikkortet som funkat innan men utan resultat. Drog ut sladdarna till allt utom moderkort och systemdisk men inget hände, nollställt cmos och tagit ut bios-batteriet men det kommer fortfarande ingen bild.
Har även testat att byta plats på ram-minnet.

Tyvärr kan jag inte testa något komponent i någon annan dator.

Permalänk

för mig skulle garanti vara den sista utvägen, annars får du kolla att den inte är överhettad, om den inte är det, så måste du gå till en ingenjör

Permalänk
Medlem

Byberg... detta händer mig oxå nuförtiden... mitt ATI radeon 98OO ro kort dör jämnt... vad göra.. tror mysterio kan ha rätt... gkortet överhettar och då stängs grafikacceleratorn av... det är det enda jag kan komma å....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker det är ganska konstigt då jag har vattenkylning på och temperaturen aldrig överstiger 40 grader celsius men det är ju fortfarande en teori. Frågan är bara om man kan lösa det hela förutom att skicka in moderkortet på felsökning, blir ju dyrt ifall det inte är felet. Man vill ju inte sitta på den bärbara när man har allt på den stationära.

Permalänk
Medlem

oftopic på denna men byberg bor också i Mullsjö, precis som jag
Fan va coolt inte varje dag!

Permalänk
Medlem

Ryck strömsladden i en halvtimme. Blinkar lampan frampå kan burken ha fastnat i vänteläge.

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Ryck strömsladden i en halvtimme. Blinkar lampan frampå kan burken ha fastnat i vänteläge.

efter att legat i sängen med influensa så testade jag detta och med min vanliga otur så funkade det ju inte. Nu är då frågan, jag skickade inte för sålänge sedan in mitt grafikkort till komplett.se då jag trodde det var felet vilket det inte var. Men ska jag skicka in det eller moderkortet. Jag ligger dåligt till med kontanter just nu så jag vill inte få en av komponenterna tillbaka och en räkning.