BF2 patch 1.2 släppt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det jag stör mig på är dessa studsande granater, det är inte realistiskt för fem öre. Det finns olika typer av granater till 40mm granattillsats.

1: Den vanligaste varianten, DoI (Detonation on Impact) exploderar precis som namnet säger så fort den stöter i någonting, om det är marken, en människa eller en stridsvagn spelar ingen roll.

2: Det finns även varianter med fördröjd sprängverkan, dessa kan studsa fram innan de exploderar när tiden tickat klart.

DICE har bevisligen just skapat en blandning av dessa, men det finns INGA gevärsgranater som känner skillnad på om den träffar marken och då börjar studsa eller om den träffar en människa och exploderar med en gång. Innan dessa granater kom in var BF2 riktigt realistiskt, inte i klass med Operation Flashpoint, men i alla fall. Det här är bara löjligt. Fast med tanke på alla de klara förbättringar som har kommit så får man väl stå ut med det.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Det jag stör mig på är dessa studsande granater, det är inte realistiskt för fem öre. Det finns olika typer av granater till 40mm granattillsats.

1: Den vanligaste varianten, DoI (Detonation on Impact) exploderar precis som namnet säger så fort den stöter i någonting, om det är marken, en människa eller en stridsvagn spelar ingen roll.

2: Det finns även varianter med fördröjd sprängverkan, dessa kan studsa fram innan de exploderar när tiden tickat klart.

DICE har bevisligen just skapat en blandning av dessa, men det finns INGA gevärsgranater som känner skillnad på om den träffar marken och då börjar studsa eller om den träffar en människa och exploderar med en gång. Innan dessa granater kom in var BF2 riktigt realistiskt, inte i klass med Operation Flashpoint, men i alla fall. Det här är bara löjligt. Fast med tanke på alla de klara förbättringar som har kommit så får man väl stå ut med det.

Finns ju visst granater som har den typen av fördröjning, vore ju farligt om granaterna exploderade så fort dom träffade nått, tänk om man siktar fel och träffar nått som är alldeles brevid.

http://science.howstuffworks.com/grenade3.htm
Kolla den längst ner.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

har ni märkt att de fixat träffsäkerheten helt? inga mer random bullets mer, grymt underbart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akane
har ni märkt att de fixat träffsäkerheten helt? inga mer random bullets mer, grymt underbart

Hmm.. Men jag missar ju lika mycket som innan patchen... =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Du, tusan vad jag störde mig på att mina skott gick rakt igenom fordon, helt sanslöst vad trist, nåväl får se vad somhänder.

Jo förstår inte hur man kan släppa igenom det i beta-testningen, det är ju inte 1 av 1000 skott det händer utan riktigt ofta.

Permalänk
Medlem

Var ett h-e att få hem patchen. Slutade med att jag fick ta hjälp av en ökänd torrent-sida, men då gick det också ruskigt fort.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Som vanligt så är ju fragzone riktigt snabba
välj dom i stället

Permalänk

installerade patchen men vid login rutan så står det att det fortfarande är version 1.1.2.. Försökte installera patchen igen men då sa den att jag måste ha version 1.1.2 för att det skall funka att uppgradera. Någon mer som har kvar det gamla versionnumret efter att ha patchat med den nya patchen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Du, tusan vad jag störde mig på att mina skott gick rakt igenom fordon, helt sanslöst vad trist, nåväl får se vad somhänder.

Nått otroligt irriterande ja, körde 4-5 rundor som antitank nyss, och det är som ni säger, inte 1 av 1000 skott. Det händer otroligt ofta =/ Det måste ju fixas.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mymantheman
installerade patchen men vid login rutan så står det att det fortfarande är version 1.1.2.. Försökte installera patchen igen men då sa den att jag måste ha version 1.1.2 för att det skall funka att uppgradera. Någon mer som har kvar det gamla versionnumret efter att ha patchat med den nya patchen?

Det där har dom glömt att ändra på innan. Så länge det inte påverkar själva spelandet så är det väl lugnt? Hur ofta kollar man på version-nummret liksom.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
1.2 har förstört BF2, Infanteri delen har blivit seg och långsam, ingen fart alls, Allt som flyger kan man skjuta ner med ett ärt-rör, Tank's/APC's är op, speciellt när vartannat eryx skott går rakt igenom dom.

+flera buggar än det var före.

Bra gjort DICE.

Håller med fullständigt!! Spelade på tv2.no för ett par timmar sedan och där klagade alla!! allt som flyger har blivit pappersplan. har vi flera ggr haft full hälsa och till min förvåning bara exploderat och dött. Fattar inte vad dice tänkte på. inte balanserat alls åt nåt håll. Smäll på fingrarna Dice!! Den underbara känslan som fanns känns helt urvattnad.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha den nya patchen Den förstör det roliga. UAV-planen ser ju fasen ut som vanliga plan och man blir lätt grundlurad. Sen finns det en hel del arbeten kvar

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Jag älskar då nya patchen . Äntligen slipper man alla nötter som hoppar runt och planen faller faktiskt ner ibland från himmelen . Är rätt mysigt nu att spela "vanilj" bf2 .

Permalänk
Relik 📜

Det finns en del buggar, visst, men som trogen inf måste jag säga att det är underbart att flyg inte är superdominant längre. Det GÅR att skjuta ner, liksom.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Usch.... att EA ska hitta på då.....
"Install this at your own risk" när det ändå är samma ... *suck*

Nu är det ju så att den där EA länken som folk pejstar här är ju postad 9 feb och det var den 14:e patchen kom ut. Så, då har han också skrivit om vad som har hänt. Alltså att folk har länkat till inofficella patchar innan den 9:e.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Inaktiv

Mycket välkommen patch. Måste säga att nya snipern är helt suverän
Tror jag drog HS på varenda fiende igår när jag spelade.

Mvh / Z

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Finns ju visst granater som har den typen av fördröjning, vore ju farligt om granaterna exploderade så fort dom träffade nått, tänk om man siktar fel och träffar nått som är alldeles brevid.

http://science.howstuffworks.com/grenade3.htm
Kolla den längst ner.

Jag vet mycket väl att det finns sådana med fördröjd spräckverkan, jag skrev det också ifall du läser.
Men det är fortfarande DoI granater som är vanligast, och framförallt kan du inte mixa ihop det! Testa granaterna i BF2: Träffar du ingen studsar de, träffar du någon exploderar de direkt. Finns inga som fungerar så.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tycker patchen är helt ok..
även om att man tycker problemet med röda/blå/gröna namn kunde fixas och
att skott går rakt igenom fordon/folk utan att träffas.
Jo reloaden på AA borde snabbas på och Flares på frakthelikopterna snabbas på medans pansarbitenpå frakthelikopterna minskas

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Det finns en del buggar, visst, men som trogen inf måste jag säga att det är underbart att flyg inte är superdominant längre. Det GÅR att skjuta ner, liksom.

Nya AA - POSITIVT INSTÄLLD: Instämmer, det kommer att ställas högre krav på de som är piloter numera. Förr kunde de flyga runt relativt ostört, det var knappt någon som satt i AA-nästena därför att man visste hur hopplöst omöjligt det var att få ner en helikopter, eller i ännu värre fall ett flygplan.
Piloterna till helikoptrar kommer få göra mer undanmanövrar och flygplanen kommer inte ostört att kunna bomba till vänster och höger. Så ska det vara.

Dolphindiving/bunnyjumping - POSITIVT INSTÄLLD: Helt underbart, svårt att vänja sig vid att man ej längre kan skjuta, men nu håller sig folk på marken. Den som har is i magen och håller sig på marken kan, om man har bra träffsäkerhet, ta personen som väljer att hoppa runt. Kändes lite ovant i början dock eftersom det kändes som att servrarna laggade när det tog sådan tid att lägga sig ner på marken.

Mer optimerat spel - POSITIVT INSTÄLLD: Det känns som att spelet flyter bättre, å andra sidan kör jag på high på nästan alla inställningar utom shadows där jag kör medel, och jag har inte märkt så kanonstor skillnad, skulle vara kul att höra era andras åsikter.

STÖRMOMENT: Stör mig något fruktansvärt på att mina ERYX/Antitank-missiler igår på datorbutikens servrar vid minst 6 tillfällen sköt rakt igenom flera APC:s. Detta måste de göra något åt.
Sedan har jag testat att spela som support, tydligen skulle det vara mer träffsäkerhet med support-vapnena nu, inget jag märkt av direkt, iofs spelade jag inte så länge.
Sedan har jag svårt att vänja mig vid de studsande granaterna man skjuter, det är bra mycket svårare nu

FRÅGA: Det har ju kommit ett nytt vapen till antitank: P90, får man det per automatik när man installerat patchen, eller vid nästa uppgradering, om så är fallet kommer jag få vänta, enligt bf2s, 140 dagar enligt det snitt jag har nu. :/

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sP_Bunghole
Jag älskar då nya patchen . Äntligen slipper man alla nötter som hoppar runt och planen faller faktiskt ner ibland från himmelen . Är rätt mysigt nu att spela "vanilj" bf2 .

Håller med
Fan va jobbigt det är att spawna för att en sekund senare dö av en bombmatta
Har alltid tyckt det har varit för mycket flugor i luften

Permalänk
Medlem

Noterar också att man hoppar runt fortfarande i närstrid
Så blir man skytteövnings objekt eftersom man inte kan skjuta tillbaka.

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av electro
Noterar också att man hoppar runt fortfarande i närstrid
Så blir man skytteövnings objekt eftersom man inte kan skjuta tillbaka.

Exakt, det är det som är så bra med den nya pathen. "Kaninerna" straffas

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Är det filen på 80 mb man ska dra hem?

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
FRÅGA: Det har ju kommit ett nytt vapen till antitank: P90, får man det per automatik när man installerat patchen, eller vid nästa uppgradering, om så är fallet kommer jag få vänta, enligt bf2s, 140 dagar enligt det snitt jag har nu. :/

Att låsa upp p90 eller det nya sniper vapnet kostar en unlock och om jag inte är helt ute så krävs det att man har Special force.

jag hade tur och planerade detta och sparade dom där 2 unlocks jag fick senast till just p90 och snipern.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Nya AA - POSITIVT INSTÄLLD: Instämmer, det kommer att ställas högre krav på de som är piloter numera. Förr kunde de flyga runt relativt ostört, det var knappt någon som satt i AA-nästena därför att man visste hur hopplöst omöjligt det var att få ner en helikopter, eller i ännu värre fall ett flygplan.
Piloterna till helikoptrar kommer få göra mer undanmanövrar och flygplanen kommer inte ostört att kunna bomba till vänster och höger. Så ska det vara.

Dolphindiving/bunnyjumping - POSITIVT INSTÄLLD: Helt underbart, svårt att vänja sig vid att man ej längre kan skjuta, men nu håller sig folk på marken. Den som har is i magen och håller sig på marken kan, om man har bra träffsäkerhet, ta personen som väljer att hoppa runt. Kändes lite ovant i början dock eftersom det kändes som att servrarna laggade när det tog sådan tid att lägga sig ner på marken.

Mer optimerat spel - POSITIVT INSTÄLLD: Det känns som att spelet flyter bättre, å andra sidan kör jag på high på nästan alla inställningar utom shadows där jag kör medel, och jag har inte märkt så kanonstor skillnad, skulle vara kul att höra era andras åsikter.

STÖRMOMENT: Stör mig något fruktansvärt på att mina ERYX/Antitank-missiler igår på datorbutikens servrar vid minst 6 tillfällen sköt rakt igenom flera APC:s. Detta måste de göra något åt.
Sedan har jag testat att spela som support, tydligen skulle det vara mer träffsäkerhet med support-vapnena nu, inget jag märkt av direkt, iofs spelade jag inte så länge.
Sedan har jag svårt att vänja mig vid de studsande granaterna man skjuter, det är bra mycket svårare nu

FRÅGA: Det har ju kommit ett nytt vapen till antitank: P90, får man det per automatik när man installerat patchen, eller vid nästa uppgradering, om så är fallet kommer jag få vänta, enligt bf2s, 140 dagar enligt det snitt jag har nu. :/

Håller helt med.. Enligt EA/DICE är problemet med försvinnande projektiler server-relaterat, så vi får väl se.

Vad det gäller gevärsspräng, så är det inte alls DoI på andra spelare. Jag kan erkänna att jag inte testat skarpa patchen, men i betan så studsade granaterna mot spelare med.. Eller "studsade".. Föll rakt ner.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hur är det med granattilsatsen nu då? Fortfarande användbart som närstridsvapen å sniper med sin 100% träffsäkerhet?

Dom borde föresten fixa så att robotvarningen går igång först när man skjutit iväg en robot mot ett flygplan. Känns lite fånigt att dom känner av ett system som irl
är passivt. Det skulle ge fördelar å nackdelar åt båda. LV skytten kan inte lura piloten att släppa sina flares för tidigt å piloten får inte en lång varning innan att någon håller på å riktar mot honom.

Skönt iaf att det kommer en patch som gör nytta.

Permalänk
Medlem

Fan vad buggar den här patchen skapade då. Ljudet framför allt.
När jag hoppar så hör jag ett smått irreterande plopplopplop-pipande ljud, ganska dovt iofs. Sen så hör man ju inte om man blir träffad av nån APC eller liknande ibland, man ser enbart att kraftmätaren åker neråt. Prestandan tycker jag har blivit sämre på vissa banor, bättre på andra. :/

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
Att låsa upp p90 eller det nya sniper vapnet kostar en unlock och om jag inte är helt ute så krävs det att man har Special force.

jag hade tur och planerade detta och sparade dom där 2 unlocks jag fick senast till just p90 och snipern.

Hmm, jag har ju special forces, men har ej sett skymten av någon unlock än, kanske dröjer ett tag till...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet flyter på mycket sämre tappat en 10-15 fps e nere på 20fps i rejäla strider o då har ja sänkt från 1280x1024 till 1024x768 e väldigt besviken på detta,
allt annat gillar ja skarpt men från 1.03 till 1.12 fick ja mer prestanda förlust o har torskat kanske 20 fps medelsnitt på att pactha skit spel personlig åsikt, att do mitne släpper en patch för att optimera prestandan bättre prestanda mer nöjda spelare om jag inte har helt fel peace out

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |