Permalänk
Medlem

Minimum uppkoppling

Vilken hastighet på uppkopplingen anser ni vara minimum för online FPS (som BF2 och CS)?

Permalänk
Hedersmedlem

Modem. Det gick förr (när det var bättre). Dagens gamers ska alltid hålla på och tjöta om 100Fps och ping under 20... Ne jag är inte bitter

Permalänk
Medlem

typ 512k räcker imo... Var med när 56k var ultrasnabbt så så länge man pingar under typ 70-100 så känns det rätt fint. Dock är ju det lite väl old-school så man kan iallfall ta steget till dsl... vilket blir då 512kpbs. Det jag tycker begränsar mest just nu är uploaden... 24 ner e ju fint, men 1 upp känns som att typ, dricka saltvatten... Det känns fint, men smakar kass och i slutet blir man bara törstigare...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

0,5 duger alldeles utmärkt för att spela, jag har 0,5 och har haft det ett bra tag nu och har alltid pingat alldeles utmärkt eller iallafall inget att klaga över.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Vete fan. Men under beror ju på hur kräsen man är.

jag kommer ihåg de gamla HPW tiderna i tex AQ2 ( Action quake 2 ) då var de fan skill att snipra

Då drömde man om typ 50-

jag är nöjd med 40- idag typ. Men de beror ju på i vilket sammanhang de gäller också. Om de är public så är de inte så noga men är de en match kräver man ju en viss gräns...

Permalänk
Medlem

Jag lirade CS underfär 1-2 timmar per dag när jag hade modem.
Köpte tillslut ett abbonemang från Netlink som gav 2 timmars uppkoppling per dag till fast pris (som jag ändå överskred).

Det var fan tider det.

Men då funkade det ganska bra att lira i alla fall. Sen när man testade ISDN med runt 75-120 i ping så blev man ju lite avis, sen kom ADSL osv...

Men får väl säga att om man ska spela idag så duger 0,5 bra som fan.

Permalänk
Medlem

Beror ju helt på vilken nivå man själv kör i. men jag tror att en medelgamer kan förnöja sig med 0,5 mbit.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Sötast

256k ADSL anslutning är fullgod.... 1/1000 spel som överskrider den bandbredden.

Permalänk
Medlem

Fast man kanske ska tänka fram i tiden också. Spelen kommer ju onekligen kräva bättre och bättre uppkopplingar hela tiden.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

ISP är viktigare än hastighet för spel. Telia är stabila, men rätt dyra. Bbbs dsl är billigt men lika stabilt som läge i mellanöstern..

Permalänk
Medlem

512Kb/s funkar bra. Dock tycker jag att 8Mbit räcker gott och väl i spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alla DSL hastigheter pingar likadant, det spelar ingen roll om du har 0.5,2.0,8.0,24Mbit... det som avgör är avståndet till telestatioen och kvaliteten på ledningen och vad din isp har för peering avtal.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Testpilot

Beror ju också på vad det är för spel man spelar, olika spel kräver att olika mycket data skickas.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Sötast

jo, men jag har då aldrig sett ett spel som ens använt halva kapaciteten av en 256k lina?

Permalänk
Testpilot

Jo, iofösig men det var ju tal om modem med

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

BF2 är väl ganska bandbreddskrävande med 64 spelare?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Hedersmedlem

0.5 fungerar finfint, men jag tror även 0.25 fungerar lika bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
256k ADSL anslutning är fullgod.... 1/1000 spel som överskrider den bandbredden.

instämmer.
MvH Niklas

Visa signatur

De e sossarnas fel.

Permalänk
Medlem

Mitt 24mbit lär ju räcka några år framöver

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Mitt 24mbit lär ju räcka några år framöver

antecknar...

jag och min brorsa delar på 2mbit på två datorer och det funkar perfekt.. märker aldrig av något lagg pga internethastigheten och pingar inte bäst men ändå rätt bra på de flesta spelen.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Mitt 24mbit lär ju räcka några år framöver

Ditt 16½ mbit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumiskallen
instämmer.
MvH Niklas

håller med där. 0,25 är perfekt för BF 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ditt 16½ mbit?

Nope. 24mbit delat på 4 datorer, så 8mbit iofs

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

KlosterKatten - Fast sen så andvänder ni ju inte alla datorer precis lika mycket hela tiden.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

<35ms är acceptabelt.

Jag skulle säga cirka 1/1 mbit.