Permalänk

Behöver jag patcha min X2:a?

Hejsan!

Har precis köpt en AMD X2-dator som jag snart ska dra igång; funderar på en sak dock! Behöver jag installera någon patch på den efter att jag installerat windown XP för att den ska funka odentligt? Jag har läst en del om patchar till X2-processorer men aldrig riktigt fattat vilken som är viktig, och hur viktig den är?

En annan sak, hur vet jag om den jobbar ordentligt med båda kärnorna? Finns det något enkelt sätt att testa detta?

MKT tacksam för snabba svar

Visa signatur

Koka soppa på en sik.

Permalänk
Medlem

Re: Behöver jag patcha min X2:a?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dronedriller
Hejsan!

Har precis köpt en AMD X2-dator som jag snart ska dra igång; funderar på en sak dock! Behöver jag installera någon patch på den efter att jag installerat windown XP för att den ska funka odentligt? Jag har läst en del om patchar till X2-processorer men aldrig riktigt fattat vilken som är viktig, och hur viktig den är?

En annan sak, hur vet jag om den jobbar ordentligt med båda kärnorna? Finns det något enkelt sätt att testa detta?

MKT tacksam för snabba svar

Jag patchade för att vissa spel gick undan,man sprang mkt mkt snabbare än vanligt reloadade mkt snabbt etc. Kärnorerna kan inte jobba samtidigt om du inte har ett program som utnyttjat bägge kärnorna,jag är dock ej helst säker rätta mig någon?

MVH/A

Permalänk

Tack för svaret SneeX, men vad är det för patch du har laddat ner då? Vad heter den, var finns den .. ? Ursäkta mina halvdumma frågor, men jag vill helst göra rätt med den här datorn

Visa signatur

Koka soppa på en sik.

Permalänk
Medlem

När jag instalerade Win Xp på min kompis dator så patchade jag den. Jag vet inte om det behövdes. Men det var lika bra

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB