Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Minnen, tillverkare??

Hej!

Spelar det stor roll vilken tillverkare det är på minnen??
Om man jämför dessa 2... är det något stoörre skillnad förutom tillverkarna??

3rdParty
http://www.webhallen.com/prod.php?id=50384&ref=Pricerunner&td...

Kingston
http://www.webhallen.com/prod.php?id=25048

Jag menar båda är PC3200 och 1024 mb....

/Stielz

Visa signatur

Stielz *** P4 3,0 Ghz, 2x 1024 DDR, Excalibur Radeon X800 Pro, DVD-R/RW, Gamesuround Muse 1.5, Logitech X-230 2.1...

Permalänk

3rdParty är väl noname minnen? Så ta Kingston:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stormtranz
3rdParty är väl noname minnen? Så ta Kingston:p

Jo, men är det någon skilnad??

Visa signatur

Stielz *** P4 3,0 Ghz, 2x 1024 DDR, Excalibur Radeon X800 Pro, DVD-R/RW, Gamesuround Muse 1.5, Logitech X-230 2.1...

Permalänk
Medlem

Är det nån skillnad på en Lacoste-tröja och en noname-tröja från DressMan? Båda fyller ju funktionen att vara "tröja" men kvalite och snygghet kanske skiljer. Lite dåligt exempel eftersom det inte spelar nån roll om minnet är snyggt men det där med kvalite var kanske något

(sämst, jag vet! Ursäktar mig med att det är sent )

Permalänk
Avstängd

Märkesminnet har en tillverkare som vågar skylta med sitt namn och tror på sin produkt, noname-minnet saknar dessa egenskaper...

Permalänk
Medlem

Båda är budget minnen, skillnaden är att Kingston har etikett på sin och därför får du betala lite mer.
Ta det billigaste, att det är 3rdParty betyder inte automatiskt att det dålig kvalitet.

Permalänk
Medlem

Kvaxdack! haha det va nog den sämsta jämförelse jag hört!!!!! hahahahaha jag LOVAR dig att idag så håller en dressman tröja exakt lika bra som en lacoste tröja!! förr i tiden va det stor skillnad men idag e det samma tyg med olika märken, jämför med bilar istället!!:D

Lada VS Escalade:D

Permalänk
Medlem

okej, tack för svar

Visa signatur

Stielz *** P4 3,0 Ghz, 2x 1024 DDR, Excalibur Radeon X800 Pro, DVD-R/RW, Gamesuround Muse 1.5, Logitech X-230 2.1...