Permalänk
Avstängd

USb-knappar (Tjäna pengar)

Undrar om de tär någon som skulle kunna göra om en USB gamepad åt mej så ja kan höja sänka volymen, med mera med den.
Och bränna ner girder grejern som man gör det med på en cdskiva och posta till mej.

Undrar vad ni skulle ta betalt för det?

Permalänk
Medlem

Varför inte ladda ner girder själv?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Avstängd

jag gjorde det man jag förstod inte så mycket av det. Och jag hittade inte någon bra guide till den heller. Det ät där för jag letar efter någon som kan gör det åt mej.

Permalänk

Koppla knapparna till Seriellporten istället? (COM-port)
Är riktigt enkelt både att bygga och konfigurera. Här är en länk till en guide:
http://www.ovelha.org/pasteler0/2005/11/17/howto-external-win...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd

)ExecutoR( tack för tipset!

Jah ade tänkt o använda kanpparna med Windows media player, då ja kommer köra Win MCE på min HTPC. Och 4 knappar är för lite skulle villja ha minst 6-7.
Men kan man använda Winampknapparna i WMPlayer?
Eller "Programmera" om funktionen på dem så de funkar i WMplayer?

Permalänk

Det ska finnas ett annat schema som klarar ivf 8 knappar men då behövs det ett antal dioder också. Tanka ner programvaran så finns kopplingsheman där.

Det gick att kontrollera en del saker så som Master-volume, Wave-volume och liknande som då också påverkar WMP, om det fanns/finns funktioner som styr wmp vet jag inte, var ganska mycket man kunde välja. Sen kunde man ha flera funktioner på samma knapp, där en var om man bara tryckte snabbt, en om man höll inne och en tredje om man dubbelklickade.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd

tack )ExecutoR( återigen!

Sökte efter winamp Comport button o fick fram en hel del, hittade schemat till 15 knappars verisonen. Ska kolla imorron om man kan ha de till WMP oxå.

Kom gärna med andra förslag, ni andra!