Permalänk

Fixa döda pixlar??!

Såg denna artikel på idg.se. Någon som har en lcd med döda pixlar som kan bekräfta att det fungerar!?

Det låter lite för bra!!:p

idg.se

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt på att mjukvara kan reviva död hårdvara. Men jag vet inte.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

nej det funkar inte. för det hadde varit bra om programet hade startat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
nej det funkar inte. för det hadde varit bra om programet hade startat!

om du läser på deras hemsida så står det såhär : This program requires Microsoft .NET Framework, get it here.

Permalänk
Medlem

aaahaaa

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om pixeln är död så hjälper nog ingen mjukvara, men om pixeln är skadad så kan nog säkert programmet påskynda tillfrisknandet.

Permalänk
Medlem

Jag läser mycket på minhembio och som nämns i artikeln så finns dom som lyckats fixa pixlar med detta prog.

Permalänk

I så fall borde det gå att göra program som sabbar pixlar också!?!

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dronebreg
I så fall borde det gå att göra program som sabbar pixlar också!?!

Njaeh... man stimulerar pixlarna genom att på- och avaktivera dom gång på gång och till slut ger vissa döda/frysta pixlar med sig och börjar fungera igen. Tror inte man kan på nått sätt skriva ett program som gör så att TV:n/skärmen visar bilden på ett skadligt sätt.

Permalänk
Medlem

Den råder ingen bot på döda pixlar, det har jag själv testat. Däremot kan den fixa frysta pixlar, som fastnat.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk

men helvete har en på skärmen innan var den svart nu är den RÖD och syns dirket....vet ni om det hjälper att hålla "färg rutan" på den längre annars orka

Visa signatur

3.0 mhz | 1024 ram | 160 gb hdd + 40 bg systemdisk | 7600gt | 5.1 "someshit" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LupusRex
Den råder ingen bot på döda pixlar, det har jag själv testat. Däremot kan den fixa frysta pixlar, som fastnat.

Precis, men många refererar även frysta pixlar som döda pixlar.

Permalänk
Medlem

Låt de döda förbli döda annars händer det läskiga saker. En zombiepixel på skärmen o snart är de flera miljoner.

Döda pixlar tror jag inte program fixar.. tyvärr.. tror tillverkarna hade kunnat köra dessa program isf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortac
Precis, men många refererar även frysta pixlar som döda pixlar.

Det är förklaringen!

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk

Ska bli intressant o testa, har en pixel som lyser rött.. som tur är så är den inte för störande ändå.

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747

Permalänk
Medlem

Jag har en som lyser rött ibland, grönt ibland samt varierar i styrka. Det är GRYMT störande. Ska se om det fungerar.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

jag har en fin grön pixel, men på grund av renoveringsskäl måste jag bo hos min syster och dom har mäktigt 512/512 adsl så det är ett project att ta ner .net framework filerna återkomer med resultat sen om det fnkade eller inte

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem

Har en blå pixel, som inte lyser.
Får se om det funkar eller inte...

Visa signatur

"Destiny Is What We Create"

Permalänk
Medlem

min röda pixel vägrar försvinna. :/

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snAttArn
min röda pixel vägrar försvinna. :/

Min röda försvinner inte heller, har val kört programet sammanlagt 50 timmar utan resultat:(

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747