Permalänk
Medlem

Kan jag ha olika DDR?

Hej. Sitter nu på en X2 4400+, A8N32-SLi, XFX 7800GT och Kingston DDR 1024MB PC3200 400MHz CL3. Jag ska nu köpa till 1gb till i minne och undrar om jag måste ha samma "sort"?

Kan man t e.x ha
Kingston DDR 1024MB PC3200 400MHz CL3
+
Corsair Value S. DDR 1024MB PC3200 400MHz CL3
??

Eller ska jag köpa et till Kingston

Permalänk
Medlem

klart du kan ha olika märken, det är ju inte märket det hänger på

Visa signatur

Me are Ownz0r

Permalänk
Medlem

OK, kommer det inte bli segare eller något sånt?

Permalänk
Medlem

Har helst ha samma märke för att förhindra onödiga konflikter dock så ska det gå med olika märken.

Vad som händer är att det snabbare av dessa två minnen komer att få anpassa sig till det långsammare. Jag tror dock att både dessa minnen kör med 3-3-3-8 men jag är inte säker. om så är fallet så kommer du inte märka av någon förlust utan enbart en ökning pga mera minne.

/Martin

Permalänk
Medlem

Mm, jag kan inte se något problem med de där två minnena ihop...bör funka.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Ok, ser att Kingston är b illigare lika så detblir väl det då!

Permalänk
Medlem

Självfallet föredrar man lika dana minneskretsar. Du tjänar inget på att ta olika märken utan du förlorar på det.

köp 2 identiska minnen som slipper du eventuella konflikter/problem som föregående personer har skrivit.

Permalänk
Medlem

Jag köpte 2 identiska corsair 512mb stickor till en s754 bräda, den är riktigt ostabil och hänger sig om man kör med båda minnena i! Funkar dock om man kör dom en och en eller med ett annat minne tex. mitt twinmos 1gb minne.. Och båda funkar har testat.. Fick ställa ner dom till 333mhz för att datorn skulle bli stabil.. Kan bero på moderkortet, vad vet jag!