Lösning till er som köpt billiga 1024 High-dens. minnen på ebay!!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arde_81
Nå, hur går det boys and girls. Vill också ha svar på denna fråga. Sneglar lite på modd_king.
EDIT: såg att dom har samsung minnen för 28 GBP

det strulade lite med betalningen så jag har inte fått dem än .. men nästa vecka så..

Permalänk
Medlem

Undrar en sak, kan man inte med det eller något annat program fixa om ett minne från t.ex PC2700 till PC3200? Anta att minnet klarar dem hastigheterna, då borde det väl inte vara några problem?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Vet någon om Thaiphoon Burner fungerar i Windows 2003?

Visa signatur

WS: AMD Opteron 144 - Asrock 939dual - 1,5GB RAM - 80Gb - ATi X800GT 256mb - Antec Trueblue 480w - Antec SLK3000B
Server: AMD Athlon XP 2500+ - MSI KT4 Ultra - 1.5GB DDR RAM - 80+80gb i Raid 0 - Win2003

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adisbladis
klarar de av 1t? ifall det gör de så ska jag köpa ett par av dessa.. men måste få reda på om det är 1t eller 2t

Jag säger som [N], det är bättre att köpa _kvalitétsminnen_ om du tänker pressa dem. Du vinner nog mer i längden.

Lycka till och ha det fett!

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk

dom är långsamma när det gäller RMA iallafall. Jag skickade tillbaka mitt defekta minne den 29 dec och har ännu inte hört något från dem.

Permalänk
Medlem

Igen som pressat minnerna med nåt vettigt program, för att se om det verkligen är 1GB och inte 512 MB. Sugen på att köpa en sticka för 550:-

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

arde_81 om du hade läst hela tråden hade du sett att Rufio har kört memtest på dom och dom fungerade som dom skulle

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Trevlig tråd det här. Frågan är om mitt S754-servermobo ASUS K8N-E Deluxe kommer att gilla dessa minnen. Stod att just ASUS inte gillade Hi-Density på en utav de där sidorna. Men omflashade funkar de eller?

Jag har följande chipset att välja på när jag flashar, vilket utav dem ska jag köra på? Kommer det sedan fungera med mitt nForce 3 250GB? Såg inget om nForce 3 i spexxen.

VIA K8M800
nForce 3 250GB
nForce4-SLI

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Dom säljer tydligen en variant som ska fungera i nforce 3 250GB men om jag litar på det vet jag inte :/

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Är det nån som har flashat ett sånt där minne med ett nForce 4 kort?
Har nämligen inget annat mobo att använda och funderar på att köpa ett sånt där billigt hi-density minne. Har ett Asus A8N-E.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte... om allt som krävs är en omprogrammering av SPD varför görs inte detta redan vid tillverkningen?

Permalänk
Medlem

Troligen för att den här modden inte stöds i JEDEC standarden..Tillverkarna kan ju inte sälja ej JEDEC kompatibla minnen.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Undrar en sak, kan man inte med det eller något annat program fixa om ett minne från t.ex PC2700 till PC3200? Anta att minnet klarar dem hastigheterna, då borde det väl inte vara några problem?

???
Det står i tråden att det går att "byta namn" på dem och att det görs hela tiden av lurendrejare.

Varför vill du byta namn på minnet om det ändå går i de hastigheterna?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
???
Det står i tråden att det går att "byta namn" på dem och att det görs hela tiden av lurendrejare.

Varför vill du byta namn på minnet om det ändå går i de hastigheterna?

Du förstod mig inte riktigt, jag vill inte ha något som helst att göra med lurendrejare..
Men jag tänkte bara att om minnet går att köra i den hastigheten så borde man kunna ändra från 333MHz till 400MHz, d.v.s PC3200.

Det vill säga inte byta namn på minnet utan programera om stickornas BIOS med ett liknande program så det behåller sin nya speed utan att man måste ändra i moderkortets BIOS.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Någon som testat dessa på Nforce4 ?
Där finns två olika 1gb pc3200, vad är skillnaden ?

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Du förstod mig inte riktigt, jag vill inte ha något som helst att göra med lurendrejare..
Men jag tänkte bara att om minnet går att köra i den hastigheten så borde man kunna ändra från 333MHz till 400MHz, d.v.s PC3200.

Det vill säga inte byta namn på minnet utan programera om stickornas BIOS med ett liknande program så det behåller sin nya speed utan att man måste ändra i moderkortets BIOS.

Faktiskt. Borde ju gå på ungefär samma sätt. PMa han som startade tråden kanske?

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Är det nån som haft problem med att få dem att fungera överhuvu taget?
Fick hem ett par idag (NPC-chip) och datorn vägrar promt att boota med dessa, testat en i taget och resettat CMOS.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
Är det nån som haft problem med att få dem att fungera överhuvu taget?
Fick hem ett par idag (NPC-chip) och datorn vägrar promt att boota med dessa, testat en i taget och resettat CMOS.

Har du läst hela tråden?
Minnena fungerar inte i alla datorer och måste därför flashas om i en dator som de fungerar i.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Fick för mig att de skulle funka som 512mb i alla datorer medans omflashningen var för att få ut de andra 512mben?

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
Fick för mig att de skulle funka som 512mb i alla datorer medans omflashningen var för att få ut de andra 512mben?

Läser du tråden så framgår det att många nya moderkort inte alls klarar av minnena.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Hur har det gått med era minnen i den här tråden?

Någon som har programmerat om ett minne som inte fungerade alls och fått det att fungera?

Mvh/Nicklas