Är jag blind eller har detta kort ingen vanlig pci-plats??

Permalänk

Är jag blind eller har detta kort ingen vanlig pci-plats??

Verkar bara ha två PCI-e platser.. skumt..

http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=54001685

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | 2 * Selectra 512 DDR400 | ASRock Dual-SATA2 | Samsung spinpoint 250GB SATA II | Western Digital Caviar Blue 500GB SATA II | Leadtek Geforce 6600 | NEC-3550

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilken bild du tittar på men på det kortet i länken sitter det två PCI platser. Det står klart och tydligt i specsen annars 2 x PCI slots.

Fan vad billigt det var.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=54001685
Form Factor Micro ATX Form Factor: 9.6-in x 8.0-in, 24.4 cm x 20.3 cm

mATX mobo's brukar inte ha mer än 2 pci portar.

Edit: Du är inte blind.

Visa signatur

!

Permalänk

Aha, nu såg jag det, men iom att den också hade två PCI-e så visste jag inte vilken som va vilken hehe.. men jag antar att den lilla platsen är en PCI-e x1 och dom vanliga är dom två i mitten och den största vita är en PCI-e x16?

Undrar om man ska slå till, passar föresten mATX-kort till ATX-chassin?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | 2 * Selectra 512 DDR400 | ASRock Dual-SATA2 | Samsung spinpoint 250GB SATA II | Western Digital Caviar Blue 500GB SATA II | Leadtek Geforce 6600 | NEC-3550

Permalänk
Medlem

Jepp det kommer att passa.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Skiriver lite i denna tråden om det är okej... Ser att den är utrustad med 1x1xPCI-Ex 1x16xPCI-Ex och rvå vanliga... Men vad är AMR för port? Har sett den innan på andra moderkort... Men vad är det för port?

Permalänk

AMR = Audio Modem Riser Card.

Var tänkt att vara ett kort kombinerat som både ljudkort och modem, men det dog ut, vad jag vet.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4