Permalänk
Medlem

färgämne till vattnet i datorn

Jag tänkte då bara för skoj skull färga vattnet lite i datorn rött för när jag e klar med datorn hade jag tänkt att den skulle gå i svart-rött färgtema. Det jag undrar nu om det finns ngt som finns i vanliga hem som duger som färgmedel utan att de lämnar massa lukt eller kan ge ngn skada. Karamellfärg, funkar det?

Visa signatur

:)

Permalänk

Re: färgämne till vattnet i datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
Jag tänkte då bara för skoj skull färga vattnet lite i datorn rött för när jag e klar med datorn hade jag tänkt att den skulle gå i svart-rött färgtema. Det jag undrar nu om det finns ngt som finns i vanliga hem som duger som färgmedel utan att de lämnar massa lukt eller kan ge ngn skada. Karamellfärg, funkar det?

Köp röd överstryknings penna så får du även uv effekt

Permalänk
Medlem

hur får man ut färgen från den då? är inte dom som vanliga tusch-pennor att det är som en tvättsvamp i pennan som håller i vätskan?

men funkar karamellfärg?

Visa signatur

:)

Permalänk

är de inte risk att karamell färgen sätter sig? sen så whitebordspennor vissa är på fyllsbara testa med en sådan.. de "brukar gå sönder" i skolan och det bara rinner ner ifrån tavlan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
hur får man ut färgen från den då? är inte dom som vanliga tusch-pennor att det är som en tvättsvamp i pennan som håller i vätskan?

men funkar karamellfärg?

Bara o doppa "tvättsvampen" i vatten o krama ur färgen..

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggare240
Bara o doppa "tvättsvampen" i vatten o krama ur färgen..

Eller ta en sax och klippa av intill?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

va smarta NI e då ska göra ett försök.. men den förgen stelnar inte då eller?

Visa signatur

:)

Permalänk

Jag har testat det mesta och kan säga som så här att överstrykningspennan gav häftigast effekt, men den satte sig dock lite. Sedan körde jag karamell färg och de va inte snyggt och satte sig de med. Och de UV färger ja köpt från Alpha cooling har varit helt värdelösa och tappat färg efter någon vecka...

Så överstrykningspenn är nog bäst om inte riktig uv dye ifrån overclockers.se

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

äsch, riktiga män köper en burk faluröd fasadfärg på rusta och häller i

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
äsch, riktiga män köper en burk faluröd fasadfärg på rusta och häller i

Från rusta nä! deras färg är bara utspädd så man måste köpa fler burkar så det blir till och med dyrare på rusta!

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

ok. jag hade tänkt ha de bara ett litet tag o testa hur de blir för ska byta vatten i systemet nu så då kan man ju ha de så o fundera vilket som e bäst om ni kollar på min andra tråd
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6381737

Visa signatur

:)

Permalänk

nice.. Hur fungerar cpu blocket från zalman ? hade kanske tänkt köpa ett. Btw ketchup kanske funkar...

Permalänk
Medlem

njae ketchup vill jag inte testa.. de blocket funkar ganska bra. jag har en 3200+ just nu som går i 2250 mhz o prollen ligger på runt 34 grader i idle. load har jag inte kollat ännu

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

ketchup får dessutom metaller att börja oxidera... blir nog itne heller sp nice efter några veckor.

Vad tror folk om vanligt pigment? är ju ganska så lätt att få kompakt röd utan att påverka tjockleken på vattnet!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Testpilot

Måste varna för överstrykningspenna, hade det i min vattenkylning för ett tag sen. Efter nån månad så börjar färgen fastna i slangarna och dom ser riktigt fula ut. Även vattenblocken blir färgade och nästan förstörda. Sen slutade färgen att lysa när den blir så där ful.

Jag kanske hade en dålig penna men tänkte iallafall varna dig.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

e de ngn skillnade på överstrykningspenna o tuschpenna?

Visa signatur

:)

Permalänk

ja överstryknings penna är stakare...

testa först i några lösa slangar o skaka runt skaka runt på de när du känner för de o kolla resultatefter efter en vecka...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

De låter som att jag får köpa sån dyr o jobbig vattentillsats som jag inte vill lägga pengar på om jag ska ha ngt.

Visa signatur

:)