Permalänk
Medlem

Ingen signal på skärmen

Hej!
Sitter just nu att drar bort allt min hår för jag förstår VERKLIGEN inte vad som är fel.
Sänger ut ett litet brev, vem vet, nån av er kanske har en liten liten aning vad som kan vara fel.
Till "the prob":

Kort sagt så går skärmen till off-mode så fort jag startar datorn, tar jag ur skärmkabeln vid grafikkortet startar skärmen upp, självklart ingen bild men skärmen visar gult, alltså on.

Alla delar fungerar, har köpt nytt moderkort TVÅ (!!!) gånger och även en ny cpu en gång. Har testat alla delar i en kompis dator, dom har fungerat men det vill sig inte i min egna.

Datorn startar alltså, alla fläktar o moderkortet visar inget fel, men skärmen dör efter några sekunder. Skärmen är testad vid tre olika datorer och fungerar ypperligt.

Specs:
Athlon 64 3200+ samt en 3000+
Epox 8kda3j (2 stycken) samt ett Asus K8N-EAYVZ
Leadtek 6800NU 128mb
Crucial ballistix 512ddr pc4000
120gb barracuda
Antec sonata med 380w

Fråga gärna om något är oklart.
mvh / sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Hedersmedlem

Datorn POSTar inte alltså? Eller är problemet relaterat till skärmen på något sätt, bootar normalt när ingen skärm är inkopplad eller liknande?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte helt vad du menar faktiskt. Datorn startar ju, alltså så att fläktarna kommer igång osv, men det är fortfarande svart på skärmen och efter några sekunder går skärmen till off-mode.
Hur vet man om datorn bootar normalt om man inte ser vad som händer på skärmen? jag tror iaf inte datorn bootar som den ska helt ärligt, eftersom jag testat med andra skärmar.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Vid för hög klockning är de vanligt att skärmen går in i detta mode. Men de kanske inte är något du gjort. Ja skulle föreslå att du kopplar ut allting onödigt, såsom cdrom,hårddisk och varför inte fläktarna också. Reseta cmos, och sen pröva att starta upp. Utöver detta skull de kunna vara moderkortet som inte tycker om platsen där minnet sitter. Kvarstår problemet testa ett kraftigare agg. Om inte nu heller så får du väl nästan rikta in dig på hur de står sig med grafikkortet.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Det var så för mig inatt. samma sak så jag startade i felsäkertläge och ominstalerade drivrutinerna till grafikkortet. och den funkade sen

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Har inte klockat datorn öht.
Alla delar fungerar som sagt, testat fler gånger vid olika datorer.
Har testat med en kompis nätaggregat och det är samma resultat, ingen bild och sedan till off-mode.
Minnesplatsen har jag ändrat ett antal gånger.
Som sagt, grafikkortet fungerar precis som det ska.
Tack för alla svar, nu hoppar jag från en bro.
/ sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"