Sett på mitt sätt - Resident Evil

Permalänk
Medlem

Sett på mitt sätt - Resident Evil

Jag alltid varit besatt av Resident Evil-serien sedan orginalet slog sig ner i mitt Playstation runt 1996.
Då jag var dryga 11 år gammal lyckades jag med lite teamwork av en kusin att spela igenom det.

Strax därpå kom man över ett exemplar av uppföljaren, dvs 2:an.

I mitt smak och tycke anser jag att 2:an är bättre än orginalet, jag har aldrig blivit så vettskrämd som när en "licker" hoppar igenom ett förhörsfönster, och då jag genom ett mirakel lyckas knäppa fanskapet trots att min puls höll på att ge mig hjärtklappningar.

3:an gav mig inget speciellt, troligtvis så var man väl för bortskämd med den föregående delen, och för att man blev lite väl less på den där tjatiga "stars" snubben.

Code: Veronica köpte jag och en polare på releasedagen, då var man mäktad förvånad över det grafiska och Dreamcast´s handkontroll är fortfarande bäst

Och till det mest nyskapande spelet i serien: 4:an.
Ärligt talat så visste jag inte vad jag skulle tro om denna uppföljare, jag menar, bönder? i RE? men med många lovord från Capcom och häftiga previews så var det väl bara att vänta.

Ja, och nu sitter jag här. jag har i skrivande stund klarat igenom 4:an 2 ggr under en period på 2 veckor, och jag tröttnar inte?
Är jag bara besatt av denna del i serien, eller är det verkligen så här bra? för jag kan inte sluta spela.

Det är spel som dessa jag börjar tvivla på mina tidigare omdömen jag har gett spel, ett exempel är God of War, som jag skulle ha utdelat en stark 9:a i en skala av 1-10. isåfall måste jag tyvärr påstå att en sådan skala inte skulle räcka till RE4.

Vad tycker ni själva om serien? bidra gärna med minnen som fick er att kolla under sängen och sova med tänd lampa

/Mats

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Pinsamt nog är fyran det enda jag spelat igenom, försökte lira lite Resident Evil zero på kuben, det var snyggt men jag fastnade inte.

Residen Evil 4 streckspelade jag två varv samt Mercenaries och Assigment Ada, det gick inte att lägga ifrån sig handkontrollen helt enkelt. Ett riktigt bra och välgjort spel!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Har prövat flera, men enbart spelat igenom Remaken och 4:an.

4:an är det spelet jag gillar mest helt klart. De varierande miljöerna, de stressiga striderna, och den vackra grafiken gör spelet till en vinnare. Ett riktigt mångfasetterat spel som egentligen inte har några brister, om man nu inte räknar med b-films dialogen.

Permalänk
Medlem

4an är det enda jag inte spelat igenom, är skaaaaaarpt besviken på det, inte Resident evil i huvud taget, ganska grymt lässen att det nu knappt inte finns några spel i den har grenen kvar >< Förutom silent hill då :/

Resident Evil Zero samt Remaken på 1an är de absolut bästa i serien, 1an var grymt bra men remaken var bara totalt underbar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Som några andra jag stött på så förstår jag MugiMugi till viss del. klart, det är som dag och natt att skilja de andra spelen från 4:an, på många punkter.

Även fast 4:an skrämde mig några gånger så var det inte att mäta sig med de andra spelen i serien, men jag älskar det minst lika mycket (uppenbarligen)

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

gillar serien skarpt
finns inget bättre, gillar det så mycket så jag köpte 1:an och 2:an till PC (fick skivorna på posten idag )

Ettan var jag livrädd för första gången jag spelade
hela fmailjen satt samlad när man spelade det
så grymt kul och alla satt och gissade på hur man skulle göra för att klara pusslen etc
har varvat det så mycket nu dock, så det är inte läskigt längre
men ett grymt skönt spel, älskar att spela igenom det bara för känslan att se sluttexten och se raketen i slutet flyga förbi så man får springa runt en extra vända och bara kötta allt

Över till RE2:
lika där, hela familjen samlad, alla beredda och naturligtvis.
ALLA blev lika rädda när det hoppade fram saker från ställen
om jag ska erkänna så blir jag fortfarande rädd för armarna genom fönstren i korridoren (ni vet nog vilken jag menar )
jag VET att dom kommer, men hoppar ändå till när dom kommer ut
sen på slutet.. INGET slår fan när man hör musiken, alarmljudet och sist men inte minst: "All employees proceed to the bottom platform..."
Ja, mycket skoj spel

Trean:
Vart grymt glad när detta spel kom, men nej, det var något som INTE var bra
antar att det var alla mixningar och skit med ammunition och gun powder etc etc, störande monster: "S.T.A.R.S"...
varvade det bara en gång för att veta hur det slutade

har ingen playstation 2.. så jag har missat Code Veronica.. :/

över till Gamecuben, så börjar vi med..
Remake:n
startar spelet, blir lite WOW! när man ser grafiken
går runt.. tänker springa in till första zombien.. mördar honom, så kommer reaktionen på ALLA i rummet.. dvs. WTF?!-minen... EN DÖRR!!! vart kom den ifrån, smyger sig igenom.. altt är tyst... nästan för tyst tycker jag som håller i spakarna, men eftersom det sitter 4 personer till och stressar på och vill se vad som händer så går springer man fram... KRAAAAAA!!!... omg kontrollen lämnar solsytemet när kråkorna hoppar fram.. alla asgarvar på min bekostnad
resten av spelet smög jag mig runt och undersökte det mesta innan jag rusade på (förebyggande syfte för hjärtattack)

RE: Zero!!!
här hände det grejjer, skitsnygg grafik, häftigt intro, blev mäkta imponerad
tyvärr så tog all ammunition slut och jag kunde inte komma vidare, la spelet på hyllan... slutet på 2005!!! dvs när jag lärt mig spela Resident Evil på ett smart vis.. så ramlade skivan ner igen och jag tänkte göra ett litet försök till, visade sig att jag missat ett rum.. FULLT med ammunition, springer in, beväpnar sig till tänderna, ser till att livet är fullt och en First Aid Spray med sig.. sen var det bara att köra igenom, se slutfilmen och Pang! Ahaaa.. det var SÅ första teamet kom till huset i ettan
NÖJD!

Resident Evil 4:
startar... får hjärtattack av bara grafiken (kunde det bli snyggare?)
filmen i början imponerade, dock så blev det ju konstigt spel senare, enformigt, blev som ett vanligt actionspel, springa runt och bara döda, döda, döda.. lösa pusslen, gå imål... klart.
kör igenom merceneries... tuttar sig igenom ADA Assignment..
spelet klart :/
Nej, fy Capcom, se tillbaka och kolla hur ni gjorde Resident Evil 1 och 2!!
Men spelar spelet ändå enbart för namnet, Resident Evil

så nu väntar jag i spänning på Resident Evil 5... (har köpt på mig ett lagar med kalsonger så man har lite att byta till)

skön tråd
var nice att skriva om denna underbara serie, ska skriva mera sen

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

vilka versioner finns till pc'n? har ettan men det går på tok försnabbt så jag måste skaffa ett program som klockar ned cpu'n eller lurar spelet att datorn är slö: nått tips på detta kanske?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
vilka versioner finns till pc'n? har ettan men det går på tok försnabbt så jag måste skaffa ett program som klockar ned cpu'n eller lurar spelet att datorn är slö: nått tips på detta kanske?

Jag kör det på min dator...
(se nedan)
enda som är är väl att det går Lite för fort, men det går ju att spela.. :/
så jag tror inte du behöver klocka ner

har tyvärr problem med mitt Resident Evil 1 märker jag nu :/
efter man dödat första zombien och precis innan dom ska säga: "Anyway, lets report this to wesker."
då står det bara och tuggar, bakgrundsmusiken hörs, men CD:n försöker inte läsa eller nåt
nån som har nån lösning? :/

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen resident evil men inte så mycket att jag är ett sådant gammalt fan som vill ha kvar dörröppningsanimationerna. Däremot blev jag lite besviken på fyran. Det var för mycket action och för lite stämning för mig. Det enda som kändes läbbigt och rätt var passagena i labratorierna. Jäkla spanjorer som springer omkring och vrålar blir man inte rädd av.

Permalänk
Avstängd

Jag är tvättäkta Resident Evil fanatiker, till och med filmerna var bra fast det var inte riktigt som RE spelen, Racon City är RE, El cuno la muerte är inte det (någon får gärna översätta )

Alla irriterande kameravinklar är RE, FPS är inte det...

RE är en mästerverk, Dino Crisis är tätt efter... trotts allt samma personer som gjort båda spelserier

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

"dödens vagga" eller liknande verkar vara översättningen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Alltså, Resident Evil serien var ruggigt bra (iaf så länge man pratar RE 0,1,2) trots sina sjuka kameravinklar och idiotiska kontroller.

Men vad ska man säga om 4:an då? I mina ögon är det fantastiskt. Faktiskt ett av få spel jag inte lessnat på under spelets gång. Jag är en sådan som har en förmåga att störa mig på spel och deras oändliga linjäritet, men vad fan, RE4 är ju så ruskigt välgjort och underhållande så man kan inte annat än böja sig för dess makt. Dessutom är det underbart på det sättet att man för en gångs skull sällan lider brist på ammunition, tack vare att kniven faktiskt är användbar

Permalänk
Medlem

1: RE1: Remake, Tycker remaken är bättre än originalet på alla sätt och vis men sen får man ju inte glömma att RE1 va bäst på sin tid.

2: RE Zero: Mycket bra spel det med men tycker allt dom kunde laggt in multiplayer stöd då det skulle varit perfekt.

3: På 3:e plats har jag nog inget annat val änn att lägga in 4an, gillade inte alls 2an och 3an pågrund av för mycket action och tyvär lider 4an värre men det är något med just det spelet som får mig att gilla det om man bortser från namnet så är det ett mycket bra spel men förkänar egentligten inte RE titlen.

AJL: Verkar som om du har GC, såg att du inte hade kört Veronica pågrund av att du inte hade PS2 men Veronica finns faktiskt till GC också då jag själv har ägt det men sålde det pågrund av att det inte va så bra som jag hade hoppats på.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har bara spelat 2:an... och det spelade jag inte ens klart.

Jag skäms... får väl försöka inskaffa serien om den nu är så bra som alla säger..

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

ok.. spel för spel:

1an orginal:
Mums, ett av mina bästa barndom/ungdoms-sminnen. Satt där i mörkret med bara polarn eller ensam och lirade i timmar... Bland det bästa spel jag känner till än idag.

2an:
Lite besviken, för lite rysningar, för mycket "skräck = mycket att skjuta på"...
Hamnar sist på listan, men är ändå ett bra spel.

3an:
Riktigt bra, tillbaka med den där krypande nervositeten från 1an och sen finns ju nemesis...
guuud vad jag hatar nemesis... men ändå måste man älska han...

Code veronica (DC):
Riktigt nice! snyggare, mer krigszon-aktigt och lite mer action imo, men ändå fortfarande RE.

Code Veronica X (PS2/GC):
Se ovan, fast det känns lite billigare...

1an Remake (GC):
Mums igen!!
första gången man lirade remaken var det bättre än orginalen var första gången, och då har jag ändå gjort ut orginalet minst 10 gånger sen dess... jättemums! Plus att tilläggen till spelet är riktigt bra, jag är nu massor år äldre än när jag lirade orginalet men jag får fortfarande kalla kårar av den där kyrkogården de lagt till i remaken...

Zero:
Lite besviken, det var för kort.
Men det är riktigt bra. Systemet med 2 karaktärer är riktigt kul! Sen är det ju alltid trevligt med lite historia Fast jag är ändå riktigt nyfiken på den där slem-snubben, finns massa mer jag ill veta om honom/den...

4an:
Samma klass som Remaken... Mer action och samma kalla kårar, fast på ett annat sätt. Om jag rankar remaken som bäst, så är detta defenetivt nästa, om det inte är på samma nivå... jag har svårt att bestämma mig. Paniken när mongo-bönderna börjar slå in rutor och hitta nya vägar och sånt är ju oslagbar... Precis samma panik/nervositet som de bästa ställena ur de andra spelen, men det orsakas av ovisshet istället för overraskningar/osäkerhet. Det är lite svårt att beskriva skillnaden, men jag gillar den! För att inte tala om grafiken... mums filibaba med socker på fingrarna säger jag bara!

Sammanfattning:
Bäst är 4an och remaken, kan inte riktigt bestämma vilken... sämst är 2an. 4an spelar jag fortfarande som en galning, även fast jag varvat det flera gånger om... testa olika vapen, hitta alla grejjer... det är en gammal hederlig äkta singleplayer-upplevelse i denna tid av multiplayer-fanatism och nörderi...

Oft : Längtar till nästa... Tror att vägen de valde i RE4 är rätt väg att gå. Annars skulle man bara repetera sig själva hela tiden. Och imo är RE det enda valet när det gäller rysare som spel... SH är imo inget annat än spelvarianten av filmen the ring... med andra ord X antal timmar av ingenting, och sen ett icke-läskigt monster som får spö/misslyckas med att döda "hjälten" och sen är det slut... ungefär lika spännande som en torkfilé...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Första gången jag kom i kontakt med Resident Evil var via inlednings sekvensen till ettan. Fick helt klart mersmak av att se helikoptern landa och Stars gubbarna rusa ut och bort mot herrgården och sen bli jagade av hundarna. Testade senare ett spelbart demo på det och det som störde mig mest var helt klart att de även tagit med "dörröppningarna" på pc, detta hade de kunnat ta bort. Del 2 i serien tilltalade mig mer, speciellt gillade jag "lickern" i taket. Jag gillar konceptet resident evil och har givetvis sett filmerna. Efter att ha sett en video review av del 4 så vet jag inte vad jag ska tycka. Det som är tilltalande med Re verkar ju vara helt borta kvar verkar vara ett dussinspel. Visst det ser snyggt ut (iaf Gamecube versionen) men bra grafik är i mitt tycke en bonus och inte det som gör ett spel. Capcom verkar ha lagt för stor del vid action och således tagit bort det element som gjort serien känd.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Första gången jag kom i kontakt med Resident Evil var via inlednings sekvensen till ettan. Fick helt klart mersmak av att se helikoptern landa och Stars gubbarna rusa ut och bort mot herrgården och sen bli jagade av hundarna. Testade senare ett spelbart demo på det och det som störde mig mest var helt klart att de även tagit med "dörröppningarna", detta hade de kunnat ta bort. Del 2 i serien tilltalade mig mer, speciellt gillade jag "lickern" i taket. Jag gillar konceptet resident evil och har givetvis sett filmerna. Efter att ha sett en video review av del 4 så vet jag inte vad jag ska tycka. Det som är tilltalande med Re verkar ju vara helt borta kvar verkar vara ett dussinspel. Visst det ser snyggt ut (iaf Gamecube versionen) men bra grafik är i mitt tycke en bonus och inte det som gör ett spel. Capcom verkar ha lagt för stor del vid action och således tagit bort det element som gjort serien känd.

Du måste verkligen spela 4an för att känna hur det känns... Jag såg det med på video och tyckte det såg B ut...
Men video ger inte den där kännslan som finns i spelet. Visst håller jag med om att de iochmed 4an delat upp det hela, antingen gillar man det, eller inte. Känslan är inligt mig den samma, men den kommer från ett annorlunda håll. Det där elementet finns kvar, det bara slår från en annan vinkel... Mitt tips är att du sätter dig och testar i några timmar, så man får iallafall smaka på förändringarna. För ska man vara ärlig så har ju alltid RE handlat om känsla, och videos på spel förmedlar ju känsla ungefär lika bra som ett ruttet ägg förmedlar väldoft...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Första gången jag kom i kontakt med Resident Evil var via inlednings sekvensen till ettan. Fick helt klart mersmak av att se helikoptern landa och Stars gubbarna rusa ut och bort mot herrgården och sen bli jagade av hundarna. Testade senare ett spelbart demo på det och det som störde mig mest var helt klart att de även tagit med "dörröppningarna" på pc, detta hade de kunnat ta bort. Del 2 i serien tilltalade mig mer, speciellt gillade jag "lickern" i taket. Jag gillar konceptet resident evil och har givetvis sett filmerna. Efter att ha sett en video review av del 4 så vet jag inte vad jag ska tycka. Det som är tilltalande med Re verkar ju vara helt borta kvar verkar vara ett dussinspel. Visst det ser snyggt ut (iaf Gamecube versionen) men bra grafik är i mitt tycke en bonus och inte det som gör ett spel. Capcom verkar ha lagt för stor del vid action och således tagit bort det element som gjort serien känd.

Inte så begåvat att såga spel utan att ha spelat det, kan ju tyckas.

Resident Evil känslan är ju intakt när du väl sitter där och spelar. Visst, det är inte Zombies längre, det är bönder, men det är inte bönder i verklig mening. Det är bönder som beter sig som Zombies på grund av det som lever i dem. Alltså, för att inte säga för mycket, handlingen är förbannat bra, och inte alls så 'förändrad' som man kan tro. Det är fortfarande en slags sjukdom, men den här gången går den att styra, av de onda böndernas vidriga ledare.

Sen att spelet är ruskigt bra, man för första gången kan sikta vettigt och det ser ut som det gör, bidrar ju inte till det sämre.

Permalänk

inte alls

tyckte inte RE var nåt att ha överhuvudtaget... men det kan ju bero på att det inte var så många rallybilar eller hockeyspelare med i spelet

Permalänk
Medlem

Resident evil 4 är bra, men inte mer än så. Flera gånger under spelet satt jag och drömde mig tillbaka till korridorerna i Racoon Citys polishus. Det är tveklöst någonting som saknas i RE4 kanske beror det på att det är spanska bönder man dödar istället för zombies för bönderna måsta vara dom sämsta badguys i ett spel på väldigt länge. Att dom helt bytte innriktning på serien hjälpte ju inte heller, RE ska vara ett "äventyrsspel" inte någon förbannad shooter. Var tog musiken vägen föresten, jag kan fortfarande höra melodierna från RE2 i mitt huvud men RE4... har det ens någon musik?

Mer zombies och mindre bönder tack, annars slutar jag köpa spelen!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Hmm känns som man e gammal det låter på många som det var länge sen resident evil 1 kom..tycker det kändes som igår:D

Ettan var grymt skoj varvade det säkert 8-9ggr för att se dom alternativa sluten både med chris redfield och jill valentine.
har för mig man fick nåt bouns vapen och andra kläder när man varvade det under 3tim.
Skaffade en VCD-spelare till mitt psx sen och då kunde jag titta på återsående slut som jag inte lyckades få fram...tror det fanns 8-9olika slut med små skillnader.

Resident evil 2 där snackar vi ett spel med stor omspelbarhet..minns jag rätt gick det att varva på 4 sätt...2 sätt med leon och 2 med clara.
tycker det här spelet är det bästa av dom jag prövat.

Resident evil 3 kommer jag inte ihåg mycket av förutom att man gjort om så man kunde blanda krut å health själv..inte nåt dåligt spel men varvade det högst 2ggr.
Vid den tidpunkten hade jag blivit lite trött på genrén då jag hade många liknande spel tex silent hill, Vampire hunter D, dinocrisis och flera andra jag inte kommer ihåg riktigt nu.

Och dom övriga spelen har jag inte spelat bara sett code veronica hos en kompis när det var nytt men mitt intresse hade slockat för dom spelen och dessutom kunde jag inte köra dom eftersom dom inte fanns till psx! man var ju inte gjord av pengar på den tiden så=)

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Ingen kan väl ha blivit förvånad av att de tog serien i en helt ny riktning? Den typen av spel som pre-RE4 var i serien finns det inte särskillt många (i hela världen) som är intresserade av längre. Iaf inte ur en ekonomisk synpunkt. Därför ändrar man spelet till något som väldigt många gillar, och behåller namnet så att det säljs :). Sen att dom lyckades göra det sjukt bra med RE4 är ju en annan sak :P. Säger inte att det är något fel på de äldre för det, de är ju underbara på sitt eget lilla vis de också (iaf de jag spelat).

När jag precis skaffat RE4 var jag likadan, spelade nonstop i x antal veckor :). Man blir ganska sugen nu igen när du tar upp det.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Re: Sett på mitt sätt - Resident Evil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
jag har aldrig blivit så vettskrämd som när en "licker" hoppar igenom ett förhörsfönster, och då jag genom ett mirakel lyckas knäppa fanskapet trots att min puls höll på att ge mig hjärtklappningar.

jag håller med, jag höll på att skita på mig.. jag ska fan plocka fram detta ikväll o lira lite

Permalänk

Tänkte bara höra va ni har för tider på 4an? På PRO det vill säga

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk

Jag hoppas att 5:an blir ett mellanting av de "vanliga". Jag vill att de tonar ner de mest hektiska action-bitarna som fanns i 4:an, och sedan inför den skrämmande utforskningen som förekomi de äldre spelen. Spelet bör vara i samma kameraperspektiv som 4:an, vilket jag har hört att de skall ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dräparen
Jag hoppas att 5:an blir ett mellanting av de "vanliga". Jag vill att de tonar ner de mest hektiska action-bitarna som fanns i 4:an, och sedan inför den skrämmande utforskningen som förekomi de äldre spelen. Spelet bör vara i samma kameraperspektiv som 4:an, vilket jag har hört att de skall ha.

Jag hoppas att det kommer att bli det som RE4 var tänkt att bli från början. Det man såg från tidiga filmer osv.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Har endast spelat RE 1-3, samt directors cut till 1:an. Det roligaste enligt mig är nog 2:an, följt av 1:an och sist 3:an.
Kommer ihåg att jag satt och lirade genom ettan som en tok, om och om igen. Kommer verkligen ihåg när morsan kom och frågade om jag inte just hade gjort det jag höll på med

Kan ju verkligen säga att jag var über när jag höll på att lira spelen

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

tycker helt klart remaken och 2:an är dom bästa av dom.
fyran är ett bra spel, helt klart. men inte ett resident evil spel. aldelens för mycke action på tok för lätta pussel, för linjärt samt förlite skrämmande. var alrig särsligt rädd när jag spelade igenom det.

Läste för ett tag sedan att capcom har sagt att dom kommer att gå tillaba ktill den gammla stilen med resident evil 5. hoppas det är sant. sakar verkligne dom härliga "ur idiotiska" pusselna från dom gammal tex: föratt öpnna toa dörren måste du ha en nyckel med ett stämgärn på . för att få den nyckeln behöver du knuffa en staty fem cm åt höger ta diamanten och lägga den i en skål bakom elden.

Edit: just ja och att det inte var fasta kamra vinklar tyckte jag inte om!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Jag undrar hur folk på umbrella egentligen lyckades göra något vettigt eftersom de verkade leka gömma nyckel hela jävla tiden...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Ingen som kört Outbreak 1 och 2?