Permalänk

Nätaggsfråga!

Tjena, nu har nätagget i mitt x-qpack sjungit på sista versen. Den knastrar lite, låter som en gammal hårddisk faktiskt. Och inte nog med det så låter fläkten som en flygplansmotor, ojämt går den med. Och detta verkar vara ett återkommande problem hos Aspire, eller åtminstonde x-qpack. Vid nytt köp finns tre alternativ:

*1 Ett helt nytt nätagg som håller i framtiden. *OBS* Hellre knäpptyst än "starkt/många w".

*2 Ta ett Antec smartpower 350w som jag har hemma och sleeva kablarna och lacka om det. *stackars garanti*

*3 Ringa Aspire och försöka få ett nytt (?).

KRAV:

*1 Vid köp av nytt agg så ska det va modulärt, inte säker på att det heter de men att man kan ta bort kablar man inte behöver, o sätta dit dem igen. (smidigt)

*2 Svart, pga att chassit är svart och jag inte vill ha något annat.

*3 TYST, min dator (sign) behöver inget speciellt på kraft-fronten, vill dock ha ett så stabilt agg som möjligt. Så jag lägger hellre ut dem där 1500-2000kr jag är beredd att betala på ett tyst nätagg.

*4 Sleevade kablar. Köper jag ett nytt agg vill jag inte behöva sleva själv, är rädd för garantin.

*5 Får gärna va med blålysnade fläkt också...

Har hört mycket bra kritik om Hiper och Tagan, men säkert lika många "kastade det direkt" inlägg .. =/ Har även sett någonstans att Zalman gör ett helt passivt agg, det känns intressant iallafall!

TACK PÅ FÖRHAND!

/RoseLL

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Det finns ett antal helt fläktlösa nätagg på t.ex. webhallen, men jag har ingen aning om hur de presterar då jag inte testat själv.

Du kan ju alltid ringa aspire, för de värsta som kan hända är att du inte får något, så det är nog en risk man kan ta

borttagbara kablar har jag sett kallas att nätagget är modulärt, dock vet jag inte om detta är en universell term eller bara något som nåt företag kommit på själv.

Hoppas jag gjort någon nytta...

Permalänk
Medlem

Hej, ett nytt nätagg finns ute nu, ser riktigt bra ut.
Cooltek 600W

Det är svart, har hölje på kablarna som är modulära, en tyst papstfläkt och riktigt bra med effekt på 12V linan. Dock står det att den ger 52.5A på 12V under maximal belastning (530W), men hur detta går ihop förstår jag ej. 530W/12V=44.2A, inte 52.5A. Dock så skall det nog räcka för det mest krävande sli-system.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Antec phantom?

Klarar inte de lösa kablarna men de är svarta och tysta. 350:n har inte ens en fläkt. 500 har en som slår på vid behov

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Yvian# Jag ska ta o ringa dem lite senare idag. Kanske skickar iväg ett mail ist, mkt lättare att övertyga folk så ! :D:)
Klart du gjort nytta ^^

Biermann# Fan vilkett nätagg.. vill ha faktor hög! Blir nog ett sånt om ja inte hittar något bättre. MEN (finns alltid ett men) jag måste vända agget åt det hållet så att sladdarna kmr från neder vänster hörn och inte höger över hörnet. Annars krockar det med dvd:n..

Edit: Phantom agget, hur mycket kostar det?
Tack ska ni ha!

/RoseLL

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

har själv beställt ett seasonic s12.
en 120 fläkt som enligt de flesta ska vara nästintill knäpptyst!
har massa polare som även de sagt att detta agg är värt varenda krona.

iofs så hade komplett det på veckans rea eller vad de heter förra veckan.. =/
lär kosta runt 1000:- nu. då kostade de 699:- har jag för mig.

kolla lite mer på seasonics agg.
dock så är inte s12 modulärt som är ett krav enligt dig.

annars så kan jag även rekommendera Hiper Type R serien av egen erfarenhet!

Permalänk

Yorgo_# Ska kolla upp det, synd att man missa rean ..

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjäskarN
Yorgo_# Ska kolla upp det, synd att man missa rean ..

mjo.. tycker det är konstigt att folk på forumet inte skrev en tråd om det eller något..
agget är väldigt bra vad jag fått höra. även om det "bara" är på 430 watt så håller det otroligt hög klass. både på specs och ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Är nog ändå ganska prisvärt, men för 700 spänn e de ju som httat!

men ska nog ändå försöka skicka iväg ett mail till aspire och se vad dem säger.

/rosell

Visa signatur

Surl, spel: celeron D 2.8ghz, 1024mb ram, ASUS mobo, asus ax700 128mb, 120gb maxtor.

Permalänk
Medlem

S12 är det bästa nätagget som har allt utom modulära kablar. Klarar du dig utan det tycker jag helt klart du ska köra på ett sådant. Det är tyst, svalt och stabilt. Köp ett 330W om du vill spara pengar. Ditt system kommer nog fungera alla tiders med ett sådant.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Biermann:
• Max. lsamtidig belastning +12V1i och +12V2 är 530W (44.2A).

Taget från din länk...

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Tänka bara på att det är PS3 power som är kortare än ett vanligt PS2. Detta gör att du måste ha en kort CD/DVD i chassit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dyZe
Biermann:
• Max. lsamtidig belastning +12V1i och +12V2 är 530W (44.2A).

Taget från din länk...

Japp, dem ändrade efter att jag mailat och påpekat felet.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS