Permalänk
Medlem

NoName chassi, vet någon mer om detta?

Jag funderar på att skaffa mig ett mindre, lättare och behändigare chassi än det jag har för tillfället.

Har ett Chieftec matrix midi som väger bly och är ganska osmidig att ha med sig på resande fot. Tror det väger över 20 kg med alla komponenter.

Jag är på jakt efter något som inte svider i plånboken och har en låg vikt samt är liten i sina mått.

Funderar på denna NoName på datorbutiken
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LA-101

Uppgifterna som ges på datorbutikens sida är obefintliga.
Så jag undrar därför om någon har någon erfarenhet av eller känner till detta chassi?

Antar att kylningen i det suger så jag hade tänkt såga till ett insug och utblås med 2x120mm.

Permalänk
Medlem

Skicka ett PM till datorbutikens representant här på Swec, eller ett mail till datorbutiken själva, dom om om några borde ju veta.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Deltaco chassi är det, finns också på Webhallen, Jula och NetonNet.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Billigast på jula vad jag vet...

Ganska snyggt chassi faktiskt....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OFF TOPIC: pope! gillar du in flames eller?? såg din loga=P

Permalänk
Medlem

Det håller ingen vidare kvalitet så du vet, tänkte själv köpa det för att modda men jag ändrade mig efter 5 minuters läsande på forumet.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Tyckte också det såg helt ok ut. Men för 250kr ska man nog inte förvänta sig mycket alls.

b3nd3r: Yupp

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Vem lyssnar inte på in flames? ^^

On topic: Jag har ett sånt chassi, och det är ju inte så bra kvalité kan jag säga. För att få plats med fläkt där framme så får jag offra floppyn. Chassit i sej känns rangligt och vibrerar väldigt mycket med fläktar och hårdisk.

Permalänk

Spelar ingen roll om man e tvungen å offra sin floppy... använde min för ass längesen kör med externa minnen istället...

Permalänk
Medlem

Köpte ett sådant chassi på julla för att ljuddämpa.

När jag tog upp det ut kartongen så var första känsla att så lätt som det här är så lär det ju gå sönder när man skruvar i allting.

När jag fått dit ljuddämpnings mattan och alllting och skulle på med chassisidan så satt det bra i 30 min sedan så gick ''flärparna'' av som håller dit sidan.

Ps: Rekomenderar det inte

Permalänk
Medlem

Kan inte rekomendera det om du vill byga in 2st 120mm fläktar. Byggde in en gammal dator jag hade i det.
Bak tvivlar jag starkt på att man ens får plats med en 120mm fläkt. Och i fronten kan man heller inte fästa en snyggt. Där finns ingen plåt man kan såga i. Svårt att förklara .
Det är väldigt tunn plåt i det, så det är väldigt rangligt.

Rekomenderar inte dig att byta ner dig till ett sånt från din Chieftec...

Om du har fler frågor är du välkommen att fråga

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

Hej jag har ett sånt där chassi Jag satte i min första hemmabyggde dator där i gick väldigt bra. Snygg coolt chassi ;D

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.

Det blir inget deltaco. 2x120mm är viktigt.

Har istället fått upp ögonen för ett annat chassi: Lian-Li PC7 Miditower Scandinavian Edition BLACK

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=LIPC7BSCAN...

I stort sett nästan allt jag drömt om. Det enda som fått mig att vägra Lian-Li tidigare var att den bara hade stöd för 80mm fläktar och jag vill ogärna börja såga i en sån snygging.

I höst ska detta kombineras med en TFT och ett minitangentbord (svart). Kommer bli fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelk0tt
Tack för alla svar.

Det blir inget deltaco. 2x120mm är viktigt.

Har istället fått upp ögonen för ett annat chassi: Lian-Li PC7 Miditower Scandinavian Edition BLACK

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=LIPC7BSCAN...

I stort sett nästan allt jag drömt om. Det enda som fått mig att vägra Lian-Li tidigare var att den bara hade stöd för 80mm fläktar och jag vill ogärna börja såga i en sån snygging.

I höst ska detta kombineras med en TFT och ett minitangentbord (svart). Kommer bli fint.

Lian Li is the shit asså.. rule
du kan ju alltid köpa sån fläktadapter 80--> 120 eller vad det nu är

Permalänk
Medlem

Måste bara länka till en bra recension med bilder som ligger på forumet.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50339...

Permalänk
Medlem

Köp Lian Li chassit!