Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Går det att köpa lösa delar till moderkort

Permalänk
Medlem

Går det att köpa lösa delar till moderkort

Hej,

En av plastdetaljerna till mitt moderkort (med sockel 478 till Intel P4) där man fäster fläkten över CPUn har gått sönder, så nu går det inte att fästa fläkten ordentligt.

Någon som vet var man kan få tag på sådana detaljer? Går det överhuvudtaget att köpa detaljer till moderkort eller är det begagnat-marknaden som gäller?

Mvh/Christian

Visa signatur

Christian

Permalänk
Medlem

Tror inte det är lätt, nog billigare att köpa ett nytt moderkort ;).

Eller fixa till någon själv, det burkar vara smidigast att modda lite.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Min va sönder vid leverans,datorbutiken.com skickade en direkt.
Tror det går att köpa utan problem vid sidan om.

Kolla runt lite,bör lösa sig snabbt.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk

Re: Går det att köpa lösa delar till moderkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraset
Hej,

En av plastdetaljerna till mitt moderkort (med sockel 478 till Intel P4) där man fäster fläkten över CPUn har gått sönder, så nu går det inte att fästa fläkten ordentligt.

Någon som vet var man kan få tag på sådana detaljer? Går det överhuvudtaget att köpa detaljer till moderkort eller är det begagnat-marknaden som gäller?

Mvh/Christian

Jag har sådant liggande, skicka ett PM med namn och adress så skickar jag mot att du betalar portot+50:- för fästet .

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, alla!

Nalle-Puh: Jag tror mig ha skickat ett PM till dig nu, så jag hoppas att du kan skicka den lilla plastbiten till mig mot betalning.

Hälsn
/Christian

Visa signatur

Christian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraset
Tack för tipsen, alla!

Nalle-Puh: Jag tror mig ha skickat ett PM till dig nu, så jag hoppas att du kan skicka den lilla plastbiten till mig mot betalning.

Hälsn
/Christian

Fixar det.