Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Csoft
Hmmm intressant att OS X inte finns med.. så då får man ju rösta på annat...

Vad tror du mac står för?
Mac OS 7 och så många procent...?

Permalänk
Medlem

Linux för hela slanten.

Är alltid långt mer produktiv när jag använder det, samt att hela systemet är optimerat för mig och inga andra, hade en kompis som försökte använda min dator i helgen, en hel del svordomar från honom blev det när han upptäckte att jag har en hel del snabbkommandon.

Dessutom är "avsaknaden" av spel en höjdare, istället för att bränna några timmar på att spela får jag saker gjorda.

Mac OS X är en höjdare, men har inte tillgång till någon dator med det systemet på ett bra tag, så är alltså ganska ovan vid det nuförtiden.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Mac OS X och Linux i den ordningen.

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Vad tror du mac står för?
Mac OS 7 och så många procent...?

Haha var den där innan också??? aja öppnar man ögonen lite så...

Visa signatur

Windows användare sedan 1995 (Windows 95A)
Linux användare sedan 1998 (Red Hat 5.2)
Mac användare sedan 2005 (Mac OS 10.3)

Permalänk
Medlem

Förresten, varför inte skriva *BSD istället för bara FreeBSD. Finns säkert de som kör de andra också.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Kör OS X mest, men har en laptop med Linux. Windows rör jag inte i med tång frivilligt, tyvärr så kräver två kurser i skolan att jag kör Windows, men efter studenten hoppas jag att jag slipper det länge.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

OS X på iMacen hemma. Windows XP i skolan.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

... jag ställer mig nutral.... för jag har inte testat osx eller *bsd.
Kör Ubuntu GNU/Linux och Windows xp på lappisen.
alla andra datorer i hust (som inte är mina) kör windows.
jag tycker mest om ubuntu... jag spelar mest på windows...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

kör "mac" blir mer och mer allergisk emot win.

Permalänk
Medlem

ok, 200 röster medför nog att de flesta som läser detta forumet nog har röstat. kanske en moderator kunde vara så snäll att flytta tråden till windows forumet nu så att det blir en mer rättvis omröstning? vi linuxälskare vill vinna ärligt.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+