Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vilket DDR2 minne?

Vad ska man välja för minne,ett med lågt CL eller hög minneshastighet?.Förklara gärna så man lär sig nå nytt.

spelar mest spel.Har ej tänkt klocka eller nå sånt.

Permalänk
Medlem

Då ska du ha ett minne med låg CL, eftersom snabbheten kommer från CL, typ, ju snabbare minnet gör en läs/skriv cykel desto snabbare går det typ

EDIT

Typ första gången som jag skriver något om hur viss hårdvara fungerar utan att bli bashad! Coolt!

Permalänk
Medlem

okej,tror jag börjar förstå.Frågade tidigare en kille som sa att jag
borde köpa minnen med 667MHZ CL5 till mitt system.(P4 3,6GHZ 7800GTX).

Är ny på sånt här så jag ber om ursäkt om jag ställer dumma frågor.

Permalänk

Geil har några fina orange stickor som har cl3 i 667mhz, dom lär prestera bra.
Vet inte om någon har dom här på forumet men jag tror mikerrer skulle köpa sådanna.

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem

Så länge du inte ska bencha tycker jag du ska nöja dig med ett par budgetminnen. I spel och liknande lär du aldrig märka någon skillnad. Ska du däremot bencha Super PI-resultat osv kan du ju köpa dig ett par extremminnen med 800Mhz och låg CL. Såklart finns det en balans däremellan men i nuläget känns det nästan mer motiverat att köpa DDR(1).

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

http://www.tdjdata.se/product_info.php?cPath=39_72_73&product...

http://www.tdjdata.se/product_info.php?cPath=39_72_73&product...

Något av dessa minnen är prisvärda och riktigt kraftfulla.
Har själv ett par på posten som jag ska hämta ut, kan tyvärr inte recencera dom för om några veckor.

Ett plus till TDJData som skickade minnena omgående.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb