När kommer 7900GT i lager?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoobo
Finns i lager på jmedata 3195kr(Gainward)

Tack. Beställde nyss. Imorse fanns också PNY kortet hos SBS-data men de är slut igen och kommer in först om ett 3-4 veckor så JMEDATA har nog de enda 7900GT i Sverige just nu :).

Avbeställde samtiddigt eVGA kortet hos datorbutiken då dessa troligen kommer in först om ett par veckor enligt kundtjänsten.

Snacka om att 7900GT går åt som smör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WilloW
Snacka om att jag är eld och lågor nu Då kommer JMEdata att skicka alla mina komponenter idag (se sign)
Detta var dagens härligaste besked, kan man festa med gott samvete i helgen

Hrm... får man bättre samvete om man vet att ens datorprodukter är skickade???

Visa signatur

Stationär: ASUS P7P55D | Intel i5 750 | Corsair H50 | Gigabyte GeForce GTX 670 OC | 8Gb Corsair XMS3 | Corsair HX620W | Seagate Barracuda 11 500Gb + 5 250Gb
Bärbar: MacBook Air

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Det gör man inte. Man betalar tyskt moms om man köper därifrån.

Läs denna tråd: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57250...

Det finns speciella regler för när ett företag är skyldigt att ta ut svensk moms. Om man alltid fick betala försäljningslandets moms, vad skulle hindra alla svenska företag från att etablera sig i låt säga Luxemburg (15% moms) och sälja till Sverige? Tänk efter innan du svarar.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Hrm... får man bättre samvete om man vet att ens datorprodukter är skickade???

Japp, de känns så iaf Slipper man ha de i bakhuvudet på nått vis!

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Läs denna tråd: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57250...

Det finns speciella regler för när ett företag är skyldigt att ta ut svensk moms. Om man alltid fick betala försäljningslandets moms, vad skulle hindra alla svenska företag från att etablera sig i låt säga Luxemburg (15% moms) och sälja till Sverige? Tänk efter innan du svarar.

Inte alltid. Endast inom EU. Då betalar alla privatpersoner moms i landet där produkten säljs.

Och visst kan svenska företag etablera sig utomlands och sälja till Sverige.

Visa signatur

Stationär: ASUS P7P55D | Intel i5 750 | Corsair H50 | Gigabyte GeForce GTX 670 OC | 8Gb Corsair XMS3 | Corsair HX620W | Seagate Barracuda 11 500Gb + 5 250Gb
Bärbar: MacBook Air

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baloobas
Inte alltid. Endast inom EU. Då betalar alla privatpersoner moms i landet där produkten säljs.

Och visst kan svenska företag etablera sig utomlands och sälja till Sverige.

Jösses. Inom EU är företag som säljer varor i Sverige för mer än 320 000 sek är momspliktiga i Sverige. Detta just för att som, precis som jag menade, undvika att svenska företag momsregistrer sig i Luxemburg för att få konkurrensfördelar.

Hur svårt kan det vara att fatta?

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Jösses. Inom EU är företag som säljer varor i Sverige för mer än 320 000 sek är momspliktiga i Sverige. Detta just för att som, precis som jag menade, undvika att svenska företag momsregistrer sig i Luxemburg för att få konkurrensfördelar.

Hur svårt kan det vara att fatta?

Ähh...vad är vitsen med EU då? Jag har köpt produkter både frånDanmark, England och Tyskland och ingen har nämnt att jag ska betala svensk skatt. Finns dessutom många företag som säljer till alla länder runt om i EU och det skulle ju vara helt löjligt om man skulle skatta i länder var folk beställer om man redan betalt skatten i landet man köpt produkten ifrån. Köper man som företag är det kanske annorlunda men jag skulle vilja se lagen som säger att privatpersoner måste extraskatta.

Edit: Nu är kortet på JME också slutsåld verkar det som. Gött att man köpte i tid! Hoppas nu bara att det skickas idag så man har det senast måndag-tisdag.

Permalänk
Avstängd

Varför är Leadteks 7900GT kort mycket dyrare än de andras? endast sbs-data (3200:-) som har de för normalt pris de andra för närmare 4000:-

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ähh...vad är vitsen med EU då? Jag har köpt produkter både frånDanmark, England och Tyskland och ingen har nämnt att jag ska betala svensk skatt. Finns dessutom många företag som säljer till alla länder runt om i EU och det skulle ju vara helt löjligt om man skulle skatta i länder var folk beställer om man redan betalt skatten i landet man köpt produkten ifrån. Köper man som företag är det kanske annorlunda men jag skulle vilja se lagen som säger att privatpersoner måste extraskatta.

Edit: Nu är kortet på JME också slutsåld verkar det som. Gött att man köpte i tid! Hoppas nu bara att det skickas idag så man har det senast måndag-tisdag.

För att vara tydlig så ska jag tillägga att det är företagets skyldighet att kräva dig på svensk moms. Om de skulle råka debitera dig fel moms så blir du inte betalningsskyldig.

EU har som du säkert vet ingen gemensam skattepolitik, så det är inte det minsta konstigt. Däremot så är det fritt fram att tycka att det är kasst att Sverige har högst moms inom EU (tillsammans med Danmark och Ungern).

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk

Komplett fick in Gainward 7900GT & GTX kort i lager nu på eftermiddagen. Känns ju extra trevligt eftersom jag beställde ett idag i tron att de skulle komma in i lager först i nästa vecka...

Så just nu finns det 8st GT-kort och 15st GTX-kort kvar. Så skynda på o beställ...

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe | AMD X2 4200+ | 2.0GB Corsair TWINX2048-3200C2 | Gainward 7900GT
ABit IC7-G | P4 2.8 | 1.0GB TwinMos-Winbond DDR | HIS IceQ Radeon 9800Pro
ABIT NF7-S | XP 1800+ | Alpha 8045 | 768MB DDR | Geforce 2 Pro 64MB

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en massa saker från andra länder i Europa och betalar alltid moms i det landet jag köper saken. Har aldrig åkt på 25% moms. Kan hända att de företagen jag hardlat ifrån inte säljer för så mycket i Sverige. Det har jag ingen aning om. Tror knappt den tyska datafirman gör det heller så det är nog inga problem.

Visa signatur

Stationär: ASUS P7P55D | Intel i5 750 | Corsair H50 | Gigabyte GeForce GTX 670 OC | 8Gb Corsair XMS3 | Corsair HX620W | Seagate Barracuda 11 500Gb + 5 250Gb
Bärbar: MacBook Air

Permalänk
Medlem

Datorbutiken har nu XFX överklockade kort inne billigt! Synd att jag inte såg det innan utan beställde Geinwardkortet från JME som nu ifs redan är på väg men hade heller tat XFX istället :). Så ta för er för de lär ta slut blixsnabbt

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=XFXGF79GTE

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Datorbutiken har nu XFX överklockade kort inne billigt! Synd att jag inte såg det innan utan beställde Geinwardkortet från JME som nu ifs redan är på väg men hade heller tat XFX istället :). Så ta för er för de lär ta slut blixsnabbt

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=XFXGF79GTE

Hur är det med dessa kort? Är spänningen ökad som default och i så fall hur mycket?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Tack. Beställde nyss. Imorse fanns också PNY kortet hos SBS-data men de är slut igen och kommer in först om ett 3-4 veckor så JMEDATA har nog de enda 7900GT i Sverige just nu :).

Avbeställde samtiddigt eVGA kortet hos datorbutiken då dessa troligen kommer in först om ett par veckor enligt kundtjänsten.

Snacka om att 7900GT går åt som smör

Hehe ja beställde ett PNY geforce 7900gt igår från sbs data.. fick mail om att de är postat och fått kolli... var orolig att de skulle ta slut igen har missat nårra kort pga att ja väntat nån dag men nu slog ja till ... har velat haft ett PNY kort ett bra tag nu brukar gå på Asus fast ville testa detta nu... hoppas man får de på måndag ^^

Visa signatur

AMD Opteron 165 | Asus A8n32SLI-deluxe nForce4 ultra | PNY GF7900GT | Kingston PC3200 HyperX DDR 2048MB | Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM | NorthQ ATX 500W Silent|

Permalänk
Medlem

jag ändrade precis min order från eVGA 7900GT till XFX 7900GT eXTreme.. då det fanns i lager.

Hoppas fan dom skickar min order nu på månad! Ordern har legat hela veckan å väntat på graffekortet.

Har aldrig testat fabriksklockat förut, tror ni på't?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lavvisk
Har aldrig testat fabriksklockat förut, tror ni på't?

Väldigt många som har haft problem med sina fabriksöverklockade kort men det gäller mest GTX korten vad jag vet så du kan nog vara lugnt

Permalänk
Avstängd

Tar dom bara hem 10 av varje kort eller? man hinner ju inte ens läsa att dom fått i lager förrän de e slut..

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joejjeman
Tar dom bara hem 10 av varje kort eller? man hinner ju inte ens läsa att dom fått i lager förrän de e slut..

verkar så ^^ fan alla kort tar ju slut direkt det var därför ja passa på å beställa direkt nu när ja hitta ett... men nu undra ja hur bra är PNY egentligen jämfört med ASUS?

Visa signatur

AMD Opteron 165 | Asus A8n32SLI-deluxe nForce4 ultra | PNY GF7900GT | Kingston PC3200 HyperX DDR 2048MB | Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM | NorthQ ATX 500W Silent|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke67
verkar så ^^ fan alla kort tar ju slut direkt det var därför ja passa på å beställa direkt nu när ja hitta ett... men nu undra ja hur bra är PNY egentligen jämfört med ASUS?

Samma.

Permalänk

Nu tar jag klivet till PCI-E. Jag hann beställa ett av de fabriksöverklockade 7900gt XFX korten från db.com innan de tog slut. tog ett a8n32-SLI deluxe moderkort också.
Hoppas det blir en fin prestandaökning från mitt x850xt. ska bli skönt med pixelshader 3 om inte annat.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laserkatten
Nu tar jag klivet till PCI-E. Jag hann beställa ett av de fabriksöverklockade 7900gt XFX korten från db.com innan de tog slut. tog ett a8n32-SLI deluxe moderkort också.
Hoppas det blir en fin prestandaökning från mitt x850xt. ska bli skönt med pixelshader 3 om inte annat.

Om du inte ens lägger märke till att det heter shader model 3, lär du inte heller lägga märke till effekterna man får utav densamma.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
Om du inte ens lägger märke till att det heter shader model 3, lär du inte heller lägga märke till effekterna man får utav densamma.

Ok you got me. Var lite trött när jag skrev.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

Nån som vet ngt om när DB.se ska få in fler eVGA - Geforce 7900gt ?

La nämligen min beställning tidigt förra veckan men verkar inte fått ngt denna last iaf . hörde ngt rykte om att det kommer nya nu i veckan . stämmer det? .

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem

Det verkar som Itbutikken har fått in 7900GT för under 3000kr med frakt, rättare sakt 2810kr! Hittade det på buggy men sedan funkade inte länken! Och på Komplett så fortsätter de med ocker priser(685kr dyrare än itbutikken), men lev. datumet är nu lite bättre mot tidigare nu kommer de flesta kort 2006-04-08 från tidigare 2006-05-01!

http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=7900gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ied
Nån som vet ngt om när DB.se ska få in fler eVGA - Geforce 7900gt ?

La nämligen min beställning tidigt förra veckan men verkar inte fått ngt denna last iaf . hörde ngt rykte om att det kommer nya nu i veckan . stämmer det? .

Skrev detta tiddigare idag i den här tråden: "Avbeställde samtiddigt eVGA kortet hos datorbutiken då dessa troligen kommer in först om ett par veckor enligt kundtjänsten.".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baker
Hoppas då att kommer stora kvantiteter så att priserna kan börja sjunka lite! Tycker att någon butik borde kunna spräcka 3000kr vallen nedåt då förstås!

Priserna är ju redan jäkligt låga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exner
Priserna är ju redan jäkligt låga...

Finns butiker som ligger under 3000kr nu! Men inte när jag skrev det första inlägget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Skrev detta tiddigare idag i den här tråden: "Avbeställde samtiddigt eVGA kortet hos datorbutiken då dessa troligen kommer in först om ett par veckor enligt kundtjänsten.".

Hmm .. Känns såfall väldigt dött för mig att få tag på de kortet därifrån då inom närmsta veckan ! . även fast jag beställde för 1 vecka sedan . om inte mer .

Vars är det stört chans just nu att få tag i ett Ex av 7900gt nu måntro?

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baker
Det verkar som Itbutikken har fått in 7900GT för under 3000kr med frakt, rättare sakt 2810kr! Hittade det på buggy men sedan funkade inte länken! Och på Komplett så fortsätter de med ocker priser(685kr dyrare än itbutikken), men lev. datumet är nu lite bättre mot tidigare nu kommer de flesta kort 2006-04-08 från tidigare 2006-05-01!

http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=7900gt

Kortet på ITButikken finns inte. Finns inga 7900GT-kort alls där vad jag kan se.

Du kan ju knappast jämföra Kompletts priser med ett tryckfel.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker dock att allt över 1000kr är ocker.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM