Counter-Strike Bunnyhoppning

Permalänk

Counter-Strike Bunnyhoppning

Någon som vet hur man Bunnyhoppar?:confused:

Permalänk
Medlem

www.fragbite.com, www.counter-strike.nu
Ditt svar finns garanterat på någon utav dom sidorna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Prova binda scrollen. Väldigt lätt att hoppa när du rulla ständigt på scrollen. Dock var det ett jävligt bra tag sen jag spela cs i huvudtaget.

Permalänk

oft: vad är bunnyhoppa?
ont: kolla hemsidorna

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte spelat CS på länge, men om du med "bunny jumping" menar hur man får mer hastighet genom att studsa som ett fån så har man väl inte ens kunnat behålla farten efter ett hopp sedan 1.3 eller något. Innan förlorade man inget på att hoppa runt, så alla studsade som fasen hela tiden, Quake-style. Utvecklarna tröttnade väl på detta och lade in en ordentlig nersaktning varje gång man landade. Om man springer i full fart rakt fram och hoppar så står man i stort sett still efter tredje hoppet, så det finns ingen "bunny jumping" att tala om i CS idag.

Sedan att det ibland kan vara bra att hoppa ändå, t ex runt ett hörn om man tror det sitter en sniper och siktar eller liknande eller för att bli svårare att träffa i andra situationer är en annan sak, men i allmänhet är man rätt körd om man hoppar vid fel tillfälle då man i stort sett står still när man landar -> "boom, headshot!"

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Det går men det är svårt o kräver mycket övning.. Du ska liksom "hoppa innan du landar" precis :). Sen så trycker du inte framåt utan hoppar åt sidorna.. svårt att förklara :S

Permalänk

jag kan hoppa har dock inte slutat lira sen betan

hoppa och använd strafknapparna och musen thats it, alla har ju sina egna taktiker men det är lättast enligt mig.

allt handlar bara om motorik, att kunna hoppa samtidigt som man svänger med både wasd samt mus.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Testpilot

Nu pratar ni väl ändå om två olika saker, bunny- och strafe- jumping/hopping är väl inte samma sak?
http://en.wikipedia.org/wiki/Strafe_jumping

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Man kan inte svänga i luften om man håller in framåt knappen medans man hoppar.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är bunnyjumping exakt samma sak som strafejumping men skillnaden är att namen är knutna till olika spel.

Bunnyjump i cs och strafejump i Qw/Q2/Q3.

Strafejumping är någonting man i princip MÅSTE kunna om man tillexempel ska lira QW eller Q3 med OSP-Promode installerat.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moffasin
Man kan inte svänga i luften om man håller in framåt knappen medans man hoppar.

det kan man visst det, beror lite på vad det är för server cfg.. du får nog kolla upp servercfg eller din cfg om du inte kan hålla in "W" och bunnyhoppa isf.

Citat:

Inskrivet av sYph
Vad jag vet så är bunnyjumping exakt samma sak som strafejumping men skillnaden är att namen är knutna till olika spel.

Bunnyjump i cs och strafejump i Qw/Q2/Q3.

Strafejumping är någonting man i princip MÅSTE kunna om man tillexempel ska lira QW eller Q3 med OSP-Promode installerat.

stämmer precis det du skriver.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Vad jag vet så är bunnyjumping exakt samma sak som strafejumping men skillnaden är att namen är knutna till olika spel.

Bunnyjump i cs och strafejump i Qw/Q2/Q3.

Strafejumping är någonting man i princip MÅSTE kunna om man tillexempel ska lira QW eller Q3 med OSP-Promode installerat.

Jag skulle säga att det är bunnyjumping i cs och qw medans det är strafejumping i q2 och q3. I cs (gamla cs) och qw kan man svänga kontrollerat i luften och man släpper framåtknappen och växlar mellan strafeknapparna när man hoppar. I q2 och q3 så släpper man inte frammåtknappen, man växlar mellan strafeknapparna och man har nästan ingen kontroll i luften. I q3 cpma (promode) finns det både strafejumping och bunnyjumping.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
det kan man visst det, beror lite på vad det är för server cfg.. du får nog kolla upp servercfg eller din cfg om du inte kan hålla in "W" och bunnyhoppa isf.

Det beror på faktiskt, i Q3 utan OSP modden så kan man inte svänga i luften med bara strafeknapparna, man kan i princip inte svänga alls utan man får typ vrida sig som ett tok för att ändra riktning, dock så kan man med lätthet komma upp i snabba hastigheter rakt fram.

I promode är det ungefär samma sak men med den extrema skillnaden att om man släpper frammåtknappen och helt kör med strafeknapparna kan man komma upp i fina hastigheter.

Jag har å andra sida sett personer som bemästrat konsten att köra med frammåtknappen och de personerna jag själv sett demon från kommer upp i fasliga hastigheter, nästan så man börjar tro att vanlig promode strafejumps inte hänger med.
Men dessa personer vrider sin synvinkel rejält åt sidan vid svängar å andra sidan.

Om ni pratar om CS så kan jag inte yttra mig, jag lirar bara Q3.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

nu har jag inte spelat cs 1.6 på att bra tag så jag har glömt hur det funkar där, men i cs:s så kan man hoppa så i nerförsbackar det är lite småsvårt, men när man väl har fått till det kan man hoppa otroligt långt.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Jag trodde bunnyjumping var att man kröp ihop samtidigt som man hoppade?
eller är det jag som är gammal och/eller dum???

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Lättast är ju att ladda ner nån sorts aimbot.
Dom brukar ha en bunnyjump funktion

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jag trodde bunnyjumping var att man kröp ihop samtidigt som man hoppade?
eller är det jag som är gammal och/eller dum???

Du är nog gammal och dum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Lättast är ju att ladda ner nån sorts aimbot.
Dom brukar ha en bunnyjump funktion

Ja, det låter ju kul. Jag suger hellre fett än kör aimbot.

Mvh

Permalänk

Känns som man bör vara old school spelare för o kunna bunny hoppa

Men hoppa med scrollen och öva är ju ett annat alternativ.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enslavement
Känns som man bör vara old school spelare för o kunna bunny hoppa

Men hoppa med scrollen och öva är ju ett annat alternativ.

cs är random, alla kan bli duktiga varför ? jo för att det är ba massa updates hela tiden och fixar mfl så alla måste vänja om sig, med andra ord lika för alla därför kan alla bli bra på cs idag, dock vi gammla rävar som lirade innan mycket tyckte det var bättre då. 1.3 var det bästa

bunnyjump är inte svårt, gäller bara att ha motorik.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Nu för tiden vinner man ingen direkt fart på att bunnyjumpa. Där emot kan det vara bra i vissa lägen när man ska hoppa över saker i hög hastighet så man inte "fastnar" när man nuddar marken.

A.N'doja:
Det var ju fler uppdateringar i beta-tiden så det finns ingenting som stämmer med det du skrev.
Uppdateringar sker i de flesta online-spel och man börjar inte om från noll (i skicklighet) bara för att man inte längre kan hoppa som en jojo.

Permalänk
Medlem

När jag lirade CS kallade alla jag snackade med det för "bunnyjumping" när man hoppade som en galning och försökte ta sig framåt medan "strafejump" är när man t.ex kör "hopp-maps" där man bara ska hoppa uppåt på ett torn oftast, då kunde man "strafejumpa" runt hörn osv.

Permalänk
Medlem

Om man ska bunnyjumpa (skumt ord) i cs så måste man göra strafejump åt vänster och höger, varannan gång, annars tappar man fart, om du kan få tag på pottis jump movie så beskriver han hur man gör, det är skillnad på strafejump och bunnyhop, när man strafejumpar, i cs iaf, så gör man det för att kunna hoppa runt ett hörn, när man bunnyhopar så gör man det för att komma fram fortare.

Permalänk

Varför ska man bunnyjumpa överhuvudtaget i CS? Är ju så rackarns segt ändå så är knappast nödvändigt.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hula
Nu för tiden vinner man ingen direkt fart på att bunnyjumpa. Där emot kan det vara bra i vissa lägen när man ska hoppa över saker i hög hastighet så man inte "fastnar" när man nuddar marken.

A.N'doja:
Det var ju fler uppdateringar i beta-tiden så det finns ingenting som stämmer med det du skrev.
Uppdateringar sker i de flesta online-spel och man börjar inte om från noll (i skicklighet) bara för att man inte längre kan hoppa som en jojo.

jo det var det visserligen men inga sånna updates som det är idag eller började för några år sen.
ändra delay på vapen m.m, sånt fanns inte på den gammla tiden, 1.3an ex kunde man hoppa som folk strafhoppar idag ex, allt var roligare då helt enkelt

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.