World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
1. Den här tråden behöver man knappast bumpa.
2. Att upprepa en obesvarad fråga är inte ett meningslöst inlägg.

Att diskutera forumregler istället för ämnet för tråden är nog i så fall ett större regelbrott, så vill du fortsätta kan du ta det med en Moderator eller via PM.

Det du gjorde var fel..och mr. E var faktiskt trevligt som påpeka detta men håll tyst bara. back to topic

edit: "mr.E, nej var snäll och engagera dig inte i moderatorernas arbete."

Tror du det är kul för oss andra om alla citera hans/hennes frågor i tråden igen om igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Jag såg en film igår, där 2 mage har ihjäl någon snubbe... Dom har spelet på ett helt annat språk, är det någon slags mod eller är det bara att välja annat installations språk?

Det är för de här länderna som inte kan engelska typ

Spanien, Tyskland, Korea, Kina, Italien(?), Frankrike. Tror det är de länderna, kanske japan också :S

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E

Några fördelar för oss rogue med nya patchen?

Slice and Dice - This ability can no longer be blocked, dodged, or parried, and cannot miss. If you attempt to use this ability when your target is dead, you will now receive an error message instead of displaying the spell animations.
Sap - Lightning Shield will no longer break Stealth when the Sap is resisted.
Remorseless Attacks - This ability will no longer trigger off killing creatures that do not award experience, or players that do not award honor.
Distract - This ability will no longer trigger a Shaman's Lightning Shield (which caused the Rogue to lose stealth).
Blade Flurry - The additional attacks generated by this ability will now properly take into account the armor of the second target.
Blind - Now considered a ranged attack. It can no longer be dodged or parried.
Creatures will no longer get one hit on a rogue before cheap shot takes effect.

Detta är vad som ändras för rogues. Några + och några -

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Servern startar kl 12.00 va?

Permalänk
Medlem

16.00 var det senaste jag hörde.

Permalänk
Medlem

Relics have been introduced to the game. These are class specific items for Druids, Paladins, and Shaman which can be equipped in the ranged slot. Currently there are a handful for each class which can be found scattered throughout Blackrock Depths, Blackrock Spire, Dire Maul, Scholomance, Stratholme, and The Temple of Ahn'Qiraj. We hope that you enjoy the first round of available relics and we will continue to add more in future patches.

Det hade jag totalt missat. Äntligen lite kul till min paladin

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
16.00 var det senaste jag hörde.

Aaahhh hata!

Har 1400 reputation kvar till exalted på min rogue jag SKA få det idag, 16.00 är ju sent

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem

Inatt sa dom att servern skulle va nere till 11am fransk tid, vilket motsvarar 12.00

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adriano18
Aaahhh hata!

Har 1400 reputation kvar till exalted på min rogue jag SKA få det idag, 16.00 är ju sent

Om du menar med stormpike så kommer det gå segt som rogue nu ^^

Permalänk
Medlem

Start av wow

Jag kan ju tilllägga att servern kommer starta klockan 15.00 eftersom dom använder gm time +2,
alltså e servern uppe kl15.00 för oss i sverige!

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan förklara det här med "threatlist" i AV?
Jag förstår ingenting!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Relics have been introduced to the game. These are class specific items for Druids, Paladins, and Shaman which can be equipped in the ranged slot. Currently there are a handful for each class which can be found scattered throughout Blackrock Depths, Blackrock Spire, Dire Maul, Scholomance, Stratholme, and The Temple of Ahn'Qiraj. We hope that you enjoy the first round of available relics and we will continue to add more in future patches.

Det hade jag totalt missat. Äntligen lite kul till min paladin

Finns det inga låglevelvarianter? Det går segt med min lvl15 paladin

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

här går det att tanka patchen fort:

http://www.gamershell.com/download_13098.shtml

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Är det någon som kan förklara det här med "threatlist" i AV?
Jag förstår ingenting!

Som jag har fattat det så ska du inte kunna stå i spawn när du hämtar en kopp kaffe och fortfarande får reputation. Man får rep/kill istället eller nått? Jag fattar inte heller mer än att man inte får rep av att inte göra något, som det va innan patch.

Visa signatur

11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Då har jag en följdfråga. Vad menar du md att dem uppgraderas till? Menar du som enchanting? Eller att man kombinerar trinkets och ringar för att dem ska bli bättre? Tack för svaren annars mycket bra och beskrivande.

Ta en titt här, där kan du se vad dom kan uppgraderas till, genom olika quest. Så har inget med enchanting att göra.
EDIT: Glömde länken http://www.wow-europe.com/en/info/basics/armorsets/index.html

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Om du menar med stormpike så kommer det gå segt som rogue nu ^^

Hur kommer det sig att det blir segt för oss rogue numera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Ta en titt här, där kan du se vad dom kan uppgraderas till, genom olika quest. Så har inget med enchanting att göra.
EDIT: Glömde länken http://www.wow-europe.com/en/info/basics/armorsets/index.html

Så om jag har Beaststalker setet till min hunter så kommer jag kunna uppgradera det i nån ännu svårare och tråkigare instance? Bra att det är reward iaf, så man slipper springa 80 gånger i hopp om drop

Visa signatur

11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Packan
Så om jag har Beaststalker setet till min hunter så kommer jag kunna uppgradera det i nån ännu svårare och tråkigare instance? Bra att det är reward iaf, så man slipper springa 80 gånger i hopp om drop

Du får kanske springa den 80 gånger ändå om du inte redan har beaststalker. Men har du beaststalker så behöver du inte springa någon instance 80 gånger för att hoppas på att det ska droppas, om inte questet du får för att uppgradera går ut på det. Vet inte, har inte gjort några quest och tänker inte göra dom iheller

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Re: Start av wow

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Jag kan ju tilllägga att servern kommer starta klockan 15.00 eftersom dom använder gm time +2,
alltså e servern uppe kl15.00 för oss i sverige!

Nein, servertiden eller tiden i paris är samma som i sverige. Alltså gmt+1.
Så står det 16.00 på wow sidan är det 16.00 i sverige.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Ok.. fan också >.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Finns det inga låglevelvarianter? Det går segt med min lvl15 paladin

Paladins är rejält sega i början, men blir helt okej framåt 30+

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Re: Re: Start av wow

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Nein, servertiden eller tiden i paris är samma som i sverige. Alltså gmt+1.
Så står det 16.00 på wow sidan är det 16.00 i sverige.

Konstigt att det står gmt+2 när man startar wow då? kolla får du se själv

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Hur kommer det sig att det blir segt för oss rogue numera?

Man får bara rep för det man själv dödar, och rep delas inte med alla andra som är inne.
Har för mig att man fick 2 eller 5 rep per dödad spelare.

Så om du har tur måste du döda 280, otur så 700 (måste inte döda dom helt själv men ändå)

Mages behöver bara dra av lite aoe så rullar repen in hos dom ;o

Permalänk
Medlem

Tja... fick låna WoW från en polare för några dagar sen, någon som vill hjälpa mig i Darksorrow ?

/Cutee - NE - Druid/

~ZedeX

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Start av wow

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Konstigt att det står gmt+2 när man startar wow då? kolla får du se själv

Sommartid. Samma som i Sverige.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att dom ändrar systemet för hur man får rep i AV, det betyder att det är slut på att folk står och är afk och kör skript som gör att de inte blir utslängda. Det betyder också att ranged klasserna inte längre blir så förfördelade kontra melee klasserna.
Detta kanske också betyder att engineers får lite mer att göra, gissar att de olika bomberna som finns i spelet kommer bli betydligt populärare.

Kunde nu Blizzard få tummen ur och fixa buggen som gör att alliance kan ta över horde's torn genom tornets vägg (det går tom att slå på spelare som är inne i tornet och försöker ta tillbaka det) så skulle AV bli ett hyffsat ställe.

Edit: Och ser man på dom har fixat just detta.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Så tråden kom tillbaka ändå Shit vad längesen jag surfade på Swelockers.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Tycker det är bra att dom ändrar systemet för hur man får rep i AV, det betyder att det är slut på att folk står och är afk och kör skript som gör att de inte blir utslängda. Det betyder också att ranged klasserna inte längre blir så förfördelade kontra melee klasserna.
Detta kanske också betyder att engineers får lite mer att göra, gissar att de olika bomberna som finns i spelet kommer bli betydligt populärare.

Kunde nu Blizzard få tummen ur och fixa buggen som gör att alliance kan ta över horde's torn genom tornets vägg (det går tom att slå på spelare som är inne i tornet och försöker ta tillbaka det) så skulle AV bli ett hyffsat ställe.

Eller göra AV lite balanserat kanske
Jag förstår inte varför horde ska börja så mycket närmre SF är alliance. Har svårt att förstå varför hordes bas är designad så den ska vara så mycket svårare att ta en alliances.

Permalänk
Medlem

Äsch, dra fram klockan I Windows så får ni se under "Tidszon" att vi har samma som Paris ni som inte förstår det

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Slice and Dice - This ability can no longer be blocked, dodged, or parried, and cannot miss. If you attempt to use this ability when your target is dead, you will now receive an error message instead of displaying the spell animations.
Sap - Lightning Shield will no longer break Stealth when the Sap is resisted.
Remorseless Attacks - This ability will no longer trigger off killing creatures that do not award experience, or players that do not award honor.
Distract - This ability will no longer trigger a Shaman's Lightning Shield (which caused the Rogue to lose stealth).
Blade Flurry - The additional attacks generated by this ability will now properly take into account the armor of the second target.
Blind - Now considered a ranged attack. It can no longer be dodged or parried.
Creatures will no longer get one hit on a rogue before cheap shot takes effect.

Detta är vad som ändras för rogues. Några + och några -

Hört med att Disarm Trap är 2 sek cast time istället för 5 sek .. har inte testat på TestServer dock men läste på USforum. Kanske blir användbart nu då.

Sen kan man sätta på Poison i Stealth. Detta kommer göra PvP mycket bättre.

Är inte så mycket vi får varje patch. Hoppas vårat nya Talentree kommer snart kommer bli kul att få testa nya saker istället för Sininster Strike och Eviscerate..