Permalänk

Vilken Hem-PC eller inte alls?

Hejsan!
Vanlig fråga! Är detta något bra? Plus, se alternativet i slutet.

Bruttolöneavdrag: 473:- (317:- med 33% skatt)
HP Pavillion AMD Athlon 64 X2 3800+
Chipset: ATi RS482/SB400, Cache (L2) 2 * 512 kB. Arbetsminne:1536 MB, DDR SDRAM (400 Mhz),
Hårddisk: 2*160GB SATA (7200 rpm) + en löstagbar 300GB USB 2.0 (UATA).
DVD 16x max, DVD±RW/±R/R9
nVIDIA GeForce 7600, PCI-Express, 512MB DDR.
TV-kort med fjärrkontroll, FM (analog/digital-TV).
Creative Labs SoundBlaster X-Fi (motsv Xtreme Music),
Ljud Logitech S 200, 2 högtalare + subwoofer.
Trådlöst nätverk IEEE802.11 b/g
10/100 Mbit/s Ethernet integrerat.
Tangentbord/Mus Trådlöst /mus.
mm

Alternativet är att ändra till:
64 X2 4200+
2048 RAM
GeForce 7900
Det kostar 602:- (403:- med 33%)

Bra paket? Är det bättre paketet värt den extra kostnaden.
Jag redigerar gärna video/bilder, men spelar sällan spel.
Har jag nytta av den snabbare processen, mer minne, bättre grafikkort?

Tack! /Flourtanten

Permalänk

Nej du behöver inte ändra något, om du bara ska använda dig av det du säger. Det räcker gott och väl för det mesta.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

den där datorn räcker nog väldigt väl till alla bilder/filmer mm, du kan nog även spela dom flesta spelen om du skulle vilja det

Permalänk
Medlem

den datorn räcker gott och väl till det du ska göra... om du vill så kan du spela alla spel med den datorn idag´, dock ej med högsta grafik...

Visa signatur

Amd Phenom 9550, Asus m3a78 pro, Kingston HyperX 2 GB och 4 GB OCZ reaper 1066 ddr2, asus 1950 pro, OCZ stealth Xstream 600W, 250 GB samsung spin point,

Permalänk

Snacka inte skit, han klarar ju visst dom nya spelen på högsta grafik med det systemet.

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaktusagent
Snacka inte skit, han klarar ju visst dom nya spelen på högsta grafik med det systemet.

nästan alla iaf

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaktusagent
Snacka inte skit, han klarar ju visst dom nya spelen på högsta grafik med det systemet.

Beror väl på vad man menar med "klarar", men jag tror inte att t.ex FEAR flyter speciellt bra i 1280x1024 med 8xAF/4xAA med high på allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krullstah
Beror väl på vad man menar med "klarar", men jag tror inte att t.ex FEAR flyter speciellt bra i 1280x1024 med 8xAF/4xAA med high på allt.

Jo det tror du visst!!!

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem

eller inte.... du behöver aningen bättre grafikkort för att alla spel ska kunna flyta på bra i högsta grafik i dagens läge... men du kanske menar paket 2 som jag inte syftar på utan jag sydtar på paket 1 därför att det räcker mer än väl till de grejer han vill göra med datorn så...

Visa signatur

Amd Phenom 9550, Asus m3a78 pro, Kingston HyperX 2 GB och 4 GB OCZ reaper 1066 ddr2, asus 1950 pro, OCZ stealth Xstream 600W, 250 GB samsung spin point,

Permalänk

Tack för alla svar!

Jag har en 1,7GHz/512Mb/GeForce3 idag och den "klarar" videoredigering, men mitt tålamod med att vänta på renderingarna klarar det inte
I mitt fall är det viktigare med bra fart vid videohantering än att klara de värsta spelen.
Jag tror nog ändå jag väljer det större/snabbare paketet med tanke på att den ska hålla i 3 år.

Hittade denna jättebra (om än teoretisk...) jämförelsen: http://www.tomshardware.se/processorer/interaktiv_jamforelse/...
Den kollar bara processorer, men det säger i alla fall lite.

/F