Skaffa mig ett nytt MMO

Permalänk
Medlem

Skaffa mig ett nytt MMO

Börjar tröttna lite smått på WoW som jag spelar just nu och funderar nu på att införskaffa ett nytt MMO att fylla min kvällar med

Några av dom MMO jag spelat det är:
WoW - Tja vad skall man säga? Riktigt kul MMORPG spel där man hela tiden jagar nästa level eller ny fet loot, men när man gjort det ett tag och allt förmycket så har jag tappa lusten (plus att allt blev allt för seriöst när mitt guild började med MC/DKP system som tog bort mycket av det roliga o trevliga med ett guild).

SWG- var jävligt kul innan dom fick för sig att ändra hela spelsystemet (inte bar 1 gång utan 2 gånger, slutade spela starx efter första "combat upgarden"). Spenderade många timmar med detta spel och tyckte det var riktigt kul med ett lita anurlunda spelsystem gämfört med dom andra MMORPG spelen, att man inte var bunden till en klass eller faction för den delen heller och som hadde det absolut bästa crafting system jag har sätt i ett MMO.

Planet Side - Kul MMOFPS men saknar ju riktigt innehåll (spelar det ifs hellre en nått annat FPS spel, tack vare att man har sin "gubbe" som man levelar upp). Man gör barab samma sak om & om igen, baserna man tog kvällen innan är återtagna dagen efter igen...

City of Heros - Hel kul ide på spel men ganska tråkigt genomfört tyvär. Skojigaste var ju att skappa sin hjälte och se den få ny supper krafter, men det var i princip allt.

Det jag funderar på nu är EQ2.
Har inte spelat EQ innan och EQ2 hoppade jag över tack var att det ändast var ett PvE spel, men nu har dom ju nyligen öppnat PvP servrar vilket verkar ganska trevligt. Men det är ju SOE som driver det och är ju inte dirket en fördel (har som sagt spelat bådet SWG o PS innan o sett hur SOE totalt har ignorerat o pajat dom spelen). Sen så är ju inte EQ2 specielt nytt längre och då brukar det ju var grymt mycket svårare att ta sig in i spelet när alla andra redan är hög levels och/eller redan vet hur allt fungerar (ifs så är ju PvP servern ganska ny men har svårt att tänka mig dom som spelar där är nya). Har även för mig hadde extremt jobbiga zoner som man måste zona mella hela tiden (till och med städer var uppdelade i flera zoner?)?

Kollade även på RF online some verkar ju lite anurlunda men väldigt begränsat. Lite items o ingen variation i varken PvE eller PvP, allt verkar som om det skall komma i "nästa patch" (jo tjena den har man ju aldrig hör förut, släpp färdiga spel och om ni är tvungna att släppa det, gör open beta av det) och det är desutom för mycket äcklig manga grafik över det (jag spottar på alla manga nördar o springer och gömmer mig ). Fast om nån har nått väldigt bra att säga om det kanske jag överväger det också..

Sen om jag nu orkar vänta ett tag så verkar det som om Dark and Light skall släppas i slutet av April, verkar ju ganska låvande men vad jag hört väldigt buggigt, bara att vänta å se.

Några fler tipps på MMO spel som finns ute nu som är bra (inga jobbiga gratis spel bara som är nerlusade med muppar som inte kan spela riktiga MMO spel ).

Permalänk

World War 2 Online - Battleground Europe.

www.battlegroundeurope.com / www.wwiionline.com

Jag har spelat sen 2001 ungefär, till och från. Extremt kul om du finner andra världskriget intressant.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Kan säga, dark and light är riktigt kasst, spelat betan och det är buggat som bara den som du säger själv och inget speciellt kul, väldigt hypat tycker jag med deras "jätte stora karta".

Spel jag själv hoppat till nu från wow och dark and light betan är eve online.

Ruskigt kul spel annorlunda från andra mmos då det utspelar sig i rymden och man åker runt med rymdskepp. En grej är att man tränar upp sin gubbe/skills på tid eller vad man ska säga så det tar ett tag att bli "bra". Tips är att testa 14dagars trialen och kan säga att denna communityn är den bästa jag vart med om, mycket mogen community.

http://eve-online.com/

Permalänk
Entusiast

Lite för trött för att skriva en recension om mitt favorit MMORPG men, rekommenderar starkt Anarchy Online

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Everquest 2.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
World War 2 Online - Battleground Europe.

www.battlegroundeurope.com / www.wwiionline.com

Jag har spelat sen 2001 ungefär, till och från. Extremt kul om du finner andra världskriget intressant.

Kan tipsa om det med mogna spelare och inga som springer runt och skriker "heal" ala wow . Skön stämning precis fått 2 polare börja spela och nu gör vi inte mkt annat . Finns mycket svenskar med .

Permalänk
Medlem

Guild Wars är ju ett jädra trevligt alternativ :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Guild Wars, inte alls dumt det.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

For your information, RF online hade en open beta
Men jag rekomenderar Lineage II, mäktigt roligt MMORPG.

Permalänk
Medlem

Guild Wars.. bra som satan.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Har du inte testat
Lineage 2?
de e skitkul

Visa signatur

Rock On!

Permalänk

Face of Mankind

www.fomportal.com

MMORPGFPS

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk

guild wars eller kanske runescape....

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

http://www.onrpg.com

Ett antal kategorier och sånt att välja mellan.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

kika in på www.mmorpg.com
Kanske hittar något som intresserar dig

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Kan till lägga att jag spelat WW2Online o EVE också. WW2 var ifs riktigt längesedan jag spelad men det var riktigt kul då. EVE fastnade jag dock aldrig riktigt för, inte min typ av spel bara.
GW är inte det bara typ dungeons med PvP läge, lite samma grej som D&D online?

Permalänk
Medlem

Tibia

\/ Kan du läsa alla kommentarer om att Tibia är det sämsta spelet som finns xD

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Tibia är sååå värdelöst, super mario bros är bättre! Så det så.

Se där, Wiker, du fick rätt!

Permalänk

www.wwiionline.com

En 30-dagars trial pågår just nu!.
Skriv om ni är sugna att lira, jag hjälper gärna till ingame och drar grunderna om spelet.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015