Påverka svenska spel att även ha en pokerklient för linux!

Permalänk
Medlem

Påverka svenska spel att även ha en pokerklient för linux!

Tycker att svenskaspel inte ska stödja microsofts monopol med sitt spelmonopol. Så skriv till Svenskaspel och bertätta att ni vill ha pokerklient till linux också !!!

Tycker de nästan måste fixa de med den ställning de har. Läste att de hade planer för att kanske släppa version till mac, men tycker de hade varit utmärkt med en linux klient också. Tror dessutom många linuxanvändare är en bra målgrupp för svenskaspel.

Hoppas vi lyckas me detta, skulle verkligen vara framsteg. Många spelar poker... och är de bra om linux är ett alternativ.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Sluta spela istället och låt Microsoft-användarna köra ner sig i skiten som spel-träsket är, låter som en bättre plan enligt mig.

Permalänk
Medlem

Äh, reverse engineera protokollet och skriv en egen klient.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Det allra bästa vore väl en Java-klient som enkelt fungerar i alla dessa system.

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk

Linuxanvändare är en viktig målgrupp. De som spelar bort sina pengar på poker har nämligen inte råd att köpa Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isbjörnen Igor
Linuxanvändare är en viktig målgrupp. De som spelar bort sina pengar på poker har nämligen inte råd att köpa Windows.

Inte för att jag ägnar mig åt hasardspel, men det vore ju trevligt om företagen för en gångs skull gjorde det rätta och utvecklade en javaklient, precis som oook förslog.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Inte för att jag ägnar mig åt hasardspel, men det vore ju trevligt om företagen för en gångs skull gjorde det rätta och utvecklade en javaklient, precis som oook förslog.

lika bra att göra en klient som fungerar lika uselt för alla när man ändå ska vara rättvis.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
lika bra att göra en klient som fungerar lika uselt för alla när man ändå ska vara rättvis.

precis

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
lika bra att göra en klient som fungerar lika uselt för alla när man ändå ska vara rättvis.

Därav Java

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
lika bra att göra en klient som fungerar lika uselt för alla när man ändå ska vara rättvis.

Ska jag uppfatta detta som ett motstånd mot java? Jag tvivlar på att poker är mer avancerat än t.ex. FUMbbl som har en alldeles utmärkt javaklient.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Tror klienten ska funka genom wine om du vill spela.

Permalänk
Medlem

Det finns änu mer OS de borde stöda. Varför inte satts på GPL eller liknade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Tror klienten ska funka genom wine om du vill spela.

Tror och tror, men nej, det gör den inte.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Det finns änu mer OS de borde stöda. Varför inte satts på GPL eller liknade?

Problemet är att såfort koden till ett program finns tillgängligt så blir det automatiskt mycket lättare att hitta luckor och fel. Och när det handlar om pengar så är det inte så populärt med fusk. Hade t.ex Microsoft IIS (6.0 som faktiskt har Noll kända hål) släppt lös sin källkod, så hade vi sett en hel våg av nya IIS-maskar.

Dessutom kör ju alla windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Problemet är att såfort koden till ett program finns tillgängligt så blir det automatiskt mycket lättare att hitta luckor och fel. Och när det handlar om pengar så är det inte så populärt med fusk. Hade t.ex Microsoft IIS (6.0 som faktiskt har Noll kända hål) släppt lös sin källkod, så hade vi sett en hel våg av nya IIS-maskar.

Dessutom kör ju alla windows

Men är det inte bättre att man kommer på alla hålen än att de finns där utan ens vetskap?
Fast sen tycker jag att all källkod ska vara öppen

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Men är det inte bättre att man kommer på alla hålen än att de finns där utan ens vetskap?
Fast sen tycker jag att all källkod ska vara öppen

Hur många miljoner ska de gå back innan de fixat alla hålen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Hur många miljoner ska de gå back innan de fixat alla hålen?

Om det är några snälla hackers som kommer på hålen så kanske de fixar det till dom
Är det däremot några dumma crackers så är det ju värre =/

Så jag antar väl att iden med att släppa källkoden är ganska omöjlig.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Hur många miljoner ska de gå back innan de fixat alla hålen?

Jag kan i och för sig inte ett dugg om pokerklienter, men borde inte all spelets logik skötas server-side?

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

klienten borde ju bara visa grafiken samt skicka användarens händelser till servern.

Visa signatur

Sempron 3100+ GF3ti200 1024MB RAM WinXP
XP1600+ "A7V8X" 512MB ram FX5200(GF5) Debian Testing (Openbox)
Acer XP1800+ (bärbar)Debian Gnome

Permalänk
Medlem

Har man hål i klienten har man hål i huvudet.

Permalänk
Medlem

Är de ingen som man tycker man ska påverka svenska spel att fixa en klient? Är de någon som mailat en önskan om detta?

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Nej. Reverse Engineera protokollet istället.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vasadu
Är de ingen som man tycker man ska påverka svenska spel att fixa en klient? Är de någon som mailat en önskan om detta?

De lär bry sig föga. Vem bryr sig om en upprörd nörd? Pengar styr.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Tror och tror, men nej, det gör den inte.

Har du ens testat?

Uppdatering: Testade även i crossover och det fungerar där med.
Kan dock itne logga in då jag inte vet var jag har mitt spelkort .)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Har du ens testat?

http://img233.imageshack.us/img233/4756/screenshot0ft.th.png

Uppdatering: Testade även i crossover och det fungerar där med.
Kan dock itne logga in då jag inte vet var jag har mitt spelkort .)

Ja, givetvis har jag testat och man kan förvisso starta programmet, men det går inte att komma in på några bord, vilket förstås skulle vara önskvärt. Tack ändå för att du försökte läxa upp mig.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Ja, givetvis har jag testat och man kan förvisso starta programmet, men det går inte att komma in på några bord, vilket förstås skulle vara önskvärt. Tack ändå för att du försökte läxa upp mig.

Ok Kunde ju som sagt inte testa det utan mitt spelkort. Man får väl köra den via vmware eller dyl. då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
Sluta spela istället och låt Microsoft-användarna köra ner sig i skiten som spel-träsket är, låter som en bättre plan enligt mig.

Håller med till fullo.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Nu funkar ju förvissao t.ex ladbrokes klient via wine utan problem ; )
Betsson har dessutom en javaklient som fungerar ypperligt!

Trodde ni visste det redan

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Nu funkar ju förvissao t.ex ladbrokes klient via wine utan problem ; )
Betsson har dessutom en javaklient som fungerar ypperligt!

Spelar man hos dessa undviker man att stödja det omoraliska spelmonopolet också. Hurra för mångfald!

W

Permalänk
Medlem

jag håller med worldspawn här. jag kan inte för mitt liv begripa hur fan svenska spel kunde få tillstånd att börja med poker. eller vänta, det är ju sossarna som sitter vid makten.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+