Permalänk

S-Video in i TV?

JO, de e så här att jag har (ASUS) GF 5700 med S-Video kontakt på och en TV med scart ingång på. Jag har då en vanlig konverter från S-Video(och massa annat också) til scart som jag stoppat in i TV:n. Nu är en sladd från GF 5700 kopplad in i konvertern från TV:n.
Jag tröck på V/0 knappen på TV:n ossovare bara svart.
Vad bör jag göra får att få någon sorts bild i TV:n då?
Är det inte bara att plugga in allt och sätta konvertern på INPUT för att få bild?
Är det något fluffigt fel på TV:n NU OCKSÅ!!?? elle..?

(Jag fick iallafall bild i TV:n från en Atari.)

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk

Öhh ...skulle inte tro att scart är något att rekommendera ..testa med en vanlig kabel ...guuuulllll till s-video

Visa signatur

Dator1: [Asus A8N-SLI Premium] [AMD64 3700+] [Kingston PC3200 HyperX 1Gb+512mb Samsung] [x800GTO2]
Laptop: Fujitsu siemens Lifebook E8020 : Centrino 1,86Ghz : 1024mb Ram : ATI X600

Permalänk

Du måste fixa med inställningarna i kortets drivrutiner. RTFM.

Edit: För övrigt så funkar det utmärkt med S-Video -> Scart. Varför skulle det inte göra det?

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk

skulle också vilja veta varför inte s-vid -> scart skulle funka. jag kör med det och jag har inga som helst problem =). visserligen inte samma kort men ändå ;P.

nu vet jag inte riktigt hur det funkar, så jag gissar bara lite granna, utifrån hur det är för min bror (han har dock inte just det kortet, men han har geforce)

högerklicka på skrivbordet, och in i egenskaper. sen ska du in i tabben längst till höger (minns inte vad den heter), och där tror jag det är avancerat. sen får du kolla runt lite där. annars, om det nu är som det är för mig, behöver du bara gå in i tabben längst till höger, och där kan du välja i en lista mellan två olika grafikkort. det andra är då tvut. så bara att klicka på den, och ändra till "använd som sekundär skärm" eller vad det nu kan stå sitter på en mac så kan inte kolla). men, det är bara gissningar från noobiga mig =).

Visa signatur

När skolan gick krigsmarschen så jucka han mot alla träd.

Permalänk
Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk

JAhapp!

Menmen, på nVidias sida står det att man kan ha TV + Analog Display. Hur gör man för att få fram det?
När jag trycker på "TV" och sedan verkställ blir det en svartvit bild på TV:n(HUR FASEN gör man så att det blir färg???), men ingen bild alls på dataskärmen.

EDIT: Okej, jag fick åtminstone färg på TV:n när jag ändrede nånting jag inte såg p.g.a. att TV-bilden var så suddig(jag såg att det fanns saker att välja mellan, så jag provade de olika!)!. Nu var det dära problemet med att jag inte vet hur man gör så att det blir bild i TV och skärm. Jag vill ha svar på hur man gör då.

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX