Köra två ljudkort samtidigt?

Permalänk

Köra två ljudkort samtidigt?

Hej alla glada! Har ett pci-ljudkort i burken (Soundblaster Audigy). Problemet är att i detta finns ej mic. Det intergrerade Realtek ac97 Audio har ju mic, så jag skulle vilja att båda ger ljud så det bara var att slänga på sig headsetet och sänka surroundet...Hur är detta möjligt..Någon som vet..lite av en ljud-Noob förståss...:)

Tack på förhand..

Visa signatur

Dator1: [Asus A8N-SLI Premium] [AMD64 3700+] [Kingston PC3200 HyperX 1Gb+512mb Samsung] [x800GTO2]
Laptop: Fujitsu siemens Lifebook E8020 : Centrino 1,86Ghz : 1024mb Ram : ATI X600

Permalänk

Du kan aktivera båda samtidigt, dt integrerade i bios och resten i win. sen går du in i --> start/inställningar/kontrollpanelen/ljud och ljudenheter/sen klicka på fliken som heter ljudenheter, så ser det ut så här:

men problemet är bara att båda kmr att dyka upp där, men du kan bara ha ett igång och inte 2 igång samtidigt, så skulle du vilja använda mic så får du välja att använda ditt AC97, och vill du spela musik eller nåt annat dylikt så använder du ditt SoundBlaster kort, eller så använder du helt enkelt bara ditt Integrerade ljudkort: AC97.

O.B.S att det inte alltid funkar för alla att aktivera båra ljudkorten, alltså att aktivera det integrerade i bios och sedan det som sitter i pci och få det att funka korrekt. kan bli konflikter m.m, du vet ju själv. windows..

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Mmm windows ja...men som det är nu så kan jag snabbt byta i kontrollpanelen mellan korten, men borde det inte finnas något program som kör igång båda...ganska meningslöst att änvända micen utan att ha något ljud...ska ju ha den när man lirar..
Är nämligen så att jag inte vil byta ljud-kontakten på baksidan mellan hörlurarna och sorroundet...

Jag vill använda pci kortet till sorroundet, då det låter bäst..

Visa signatur

Dator1: [Asus A8N-SLI Premium] [AMD64 3700+] [Kingston PC3200 HyperX 1Gb+512mb Samsung] [x800GTO2]
Laptop: Fujitsu siemens Lifebook E8020 : Centrino 1,86Ghz : 1024mb Ram : ATI X600