Knastrigt ljud i FEAR !

Permalänk
Medlem

Knastrigt ljud i FEAR !

Just börjat lira FEAR, men ibland så kommer det ett störigt bakrundsljud som låter ungefär som myrornas krig på TV:n, och det går upp och ner, ungefär som om man lyssnar på vågorna från havet..

när det är tyst låter det inget men så fort man gör nåt så blir det mer knaster, beroende på vad man gör (skjuter/pratar).

men ibland låter det ingenting, det kommer efter ett tag lixom..

har ett SB Live! och drivrutiner som fungerar, musik och allt annat låter bra i dom.

blir samma sak med Headset.

har stängt av EAX och sånt och satt på "Medium" ljudkvalité har även valt "Disable Sound filters" och "Disable Hardware Sound"
i config.exe.

antar att det är rätt..

vad kan jag göra åt detta?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Hade samma problem jag... har aldrig fått bukt på det.
Har liknande problem i bland annat Splinter Cell 3, Colin mcrae 04 mfl.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har samma problem med mitt Soundblaster Audigy 2 ZS, men knastret kommer och går vid lyssning på mp3. Men när jag spelar brusar det som bara den.

Permalänk
Medlem

jobbigt asså :/

för mig är det mer som ett bakrundsljud, fast när man skjuter och så så låter det värre förstås..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem, och efter det krashar också spelet inom ett par minuter. Precis som ovannämna gäller detta i bl.a Splinter Cell:CT.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

wtf är detta, nån måste ju ha fått upp nån ledtråd i något forum..har inte FEAR ett eget forum på nån sida?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Tror det är ljudkorten på moderkortet som låter, mitt lät som fan så jag köpte ett pci ljudkort så försvann det. Prova det.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
Tror det är ljudkorten på moderkortet som låter, mitt lät som fan så jag köpte ett pci ljudkort så försvann det. Prova det.

Skulle tippa på det jag å, för jag hade samma fel på något spel förr då provade jag att sätta i ett pci-kort istället och då funkade det utmärkt

Permalänk

Ta utforska på fear skivan och välj G:\support installera WMFADist det funkade för mig, ljudet blev bra.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk

Har ni testat att ändra ljudaccelrationen i start/kör/dxdiag/ljud?

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk

Testa det som BonBonzon sa just...

Annars så har inte FEAR funkat så sjukt bra egenligen (talar allmänt). Under demot (beta) så hade jag liknande problem som dig. Fast mina problem började efter att jag hade spelat demot ett tag och jag *tror* att det var för att man hade quick-load:at för många gånger eller något i den stilen...
Men för mig så fixades detta när spelet släpptes - fast jag tror jag uppdaterade mina ljudkorts-drivrutiner innan (kan mycket väl varit därför). Då hade jag internt ljudkort på moderkortet.

FEAR har ett eget forum (eftersom du frågade):

http://forums.vugames.com/category.jspa?categoryID=2 (Officiella forumet, "F.E.A.R. Tech Support" är nog bra att titta runt i )

http://forums.vugames.com/thread.jspa?threadID=19433&tstart=0 (Teknisk hjälp "master tråd")

http://forums.vugames.com/thread.jspa?threadID=7828&tstart=0 (Tech issue + Harware performance)

Detta är bara några av de länkarna som jag tyckte verkade bäst, det finns en hel del andra trådar som tar upp olika ljudproblem och liknande.

Du har kanske testat dessa men men...
-Uppdatera FEAR med senaste patchen
-Uppdatera ljudkorts drivrutiner
(köp nytt ljudkort...sorry...)

Nä, nu har jag skrivit nog för i natt...hoppas att du hittar något bra och att det löser sig, annars kanske du kan starta om FEAR bara när ljudet börjar krångla - såvida det inte är konstant...

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Medlem

har exact samma problem, dock med ett turtle beach kort.

lär vara något mjukvaruproblem..

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BonBonzon
Har ni testat att ändra ljudaccelrationen i start/kör/dxdiag/ljud?

Det fixade biffen, tackar!

Vad gör "ljudaccelarationen"?

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Det fixade biffen, tackar!

Vad gör "ljudaccelarationen"?

vad ändrade du då?

minskade du den eller?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Blev av med det när jag uppgraderade ljuddrivisarna tror jag.

Permalänk
Medlem

Jag har ett SB Live 5.1 Digital, köpte det bulk förövrigt.

Windows känner inte av att kortet sitter i så för att få igång ljudet måste jag installera fel windows drivisar. Jag kan heller inte uppdatera med creatives för den säger att jag måste ha rätt windows drivisar installerade först

Accelerationen står på max men problemet kvarstår. Jag har haft såhär i tre år nu så jag har vant mig ^^ orkar inte köpa nya grejor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
vad ändrade du då?

minskade du den eller?

Ja, jag sänkte den till ingen ljud-acceleration vilket var det enda som funkade, och ljudet blev så sämst då så det inte var värt att spela med det.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Ja, jag sänkte den till ingen ljud-acceleration vilket var det enda som funkade, och ljudet blev så sämst då så det inte var värt att spela med det.

men suck, så jävla värdelöst

mitt Fear hänger sig på samma ställe nu så jag har inte orkat köra det mer, vet inte om det beror på min överklockning..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Mina FEAR-problem är endå värst. Ingen knäcker dem.

* Alla snackar i nedpitchad ton (Slow-Mo) Aktigt [då jag inte har slow-mo funktionen i]. Ibland, bara ibland, kan ljudet knastra en aning... men det är inget större problem.

* Varje gång jag stänger ned spelet får jag blue-screen och datorn rebootar, ibland kan den bara reboota mitt under spelets gång

Har aldrig orkat att fixa det innan... lite i början, men sen så varvade jag spelet och pallade inte att fixa. [Har senaste patcherna och allt] Hahaha!