Conroe-processor såld på Ebay

Permalänk
Medlem

Prollen är riktigt imponerande
21 sec i superpi i bara 2.4 ghz

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=95021

Permalänk
Avstängd

det kommer en extreme edition på 3,3ghz rykts det om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Prollen är riktigt imponerande
21 sec i superpi i bara 2.4 ghz

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=95021

Vad gör andra processorer idag i superpi? Är inte direkt insatt i cpu benchmark.

Vad gör AMD FX:or idag?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

fan hoppas AMD kommer med något ännu värre innan this bomb hit the shelves

Permalänk

Ska man slå värdlsrekord nr det gäller hastighet bör man ha en ES då den har upplåst multipel På så vis sätter inte fsbn stopp när man klockar, vilket kan vara ett stort hinder vid överklockning.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
fan hoppas AMD kommer med något ännu värre innan this bomb hit the shelves

Tror säkert att AMD är ytterst medvetna om Conroes existens.. & arbetar garanterat med någonting som kan bjuda upp den till dans, jag skulle bli mycket förvånad om så inte är fallet.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
Vad gör andra processorer idag i superpi? Är inte direkt insatt i cpu benchmark.

Vad gör AMD FX:or idag?

tyckte jag läste nån stans att en FX-57a i 3.4GHz gör SuperPi på ungefär samma tid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
tyckte jag läste nån stans att en FX-57a i 3.4GHz gör SuperPi på ungefär samma tid

Någon skrev följande i forumet

"My athlon FX 55BN at 3.4 gighertz was getting 26-27sec 1meg superpi"
Conroe på 2.4GHz gör 21sec.

Jag tror AMD kommer få problem att matcha detta. EE på Conroe kommer väl ha en stock närmare 3GHz. Tyvärr gör AMD ett större platformsbyte än Intel vilket är ett ypperligt tillfälle för Intel att försöka gå förbi.

AMD ska väl forsätta på sin 90nm-teknik tills 2007?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
Någon skrev följande i forumet

"My athlon FX 55BN at 3.4 gighertz was getting 26-27sec 1meg superpi"
Conroe på 2.4GHz gör 21sec.

Jag tror AMD kommer få problem att matcha detta. EE på Conroe kommer väl ha en stock närmare 3GHz. Tyvärr gör AMD ett större platformsbyte än Intel vilket är ett ypperligt tillfälle för Intel att försöka gå förbi.

AMD ska väl forsätta på sin 90nm-teknik tills 2007?

Hittade det jag syftede på nu
Det var en FX-57 i 2,7 (!) GHz och den gjorde det på strax under 23sec
http://members.cox.net/kjboughton/22.828.jpg

Det här kommer bli jobbigt för AMD

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Hittade det jag syftede på nu
Det var en FX-57 i 2,7 (!) GHz och den gjorde det på strax under 23sec
http://members.cox.net/kjboughton/22.828.jpg

Det här kommer bli jobbigt för AMD

3,7GHz och minnen i 2.2.2.7 i 250MHz. AMD kommer dö om de inte får 40% bättre prestanda inom ett år efter conroes release.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
3,7GHz och minnen i 2.2.2.7 i 250MHz. AMD kommer dö om de inte får 40% bättre prestanda inom ett år efter conroes release.

Nu ska vi inte ta i så vi spricker.... Intels cpu har fortfarande inte kommit, fortfarande 6 månader till den kommer säljas. AMDs FX-57 har väl funnits ute sedan mitten av förra sommaren. De kommer nog att ha något att kontra med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Jag skrev:

"inget av dagens moderkort"

I min värld är "dagens moderkort" de som finns ute på marknaden idag. De som kommer när Conroe väl släpps, tillhör inte i mina ögon "dagens moderkort".

om du läst mitt inlägg hade du upptäckt att även det påståendet var fel

Permalänk
Medlem

Conroes är enligt mina källor upplåsta nedåt så det man behöver är en bra planka helt enkelt. Minnen finns det redan som klarar 1100mhz, men det blir nog svårt att få tag på en planka som klarar det i 1:1 om man sänker multin lite. Man ska heller inte dra för stora slutsatser kring 1m superpi heller sedan hela benchen i princip får plats i cachen.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Citat Total_Cu:
Lönt att ha ett engineering sample med massa buggar?
Citat slut

Och vart har du det ifrån att en ES har massa buggar?

SweSA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Tror säkert att AMD är ytterst medvetna om Conroes existens.. & arbetar garanterat med någonting som kan bjuda upp den till dans, jag skulle bli mycket förvånad om så inte är fallet.

Bjuda upp till dans, blir nog en stel tango hehe

Jag har varit helt offline i hårdvaruvärlden några månader nu.. men det verkar som Intel börjar försöka trockla in tågvagnen på rätt spår. Och AMD verkar ju bygga en del i Tyskland... har det varit en rasande tillväxt på CPU-efterfrågan sista 5 åren? Inom OEM, Detalj, eller inom B2B(företag)?

Visa signatur

[i5 4690k @ 4.2 GHz] [Corsair H55] [Sapphire Vega 64 Nitro+] [8 Gb 1621 Mhz) [EVGA Supernova G2 750W] [Fractal Design Define R5]
--
[AC Silentium T2] [AMD 64 3500+ 90nm Winchester] [Zalman 7000CNPS AlCu] [Asus A8N SLI Deluxe] [1 GB RAM Corsair XMS3200XL 2-2-2-5] [Ati Radeon X850XT] [250 GB Hitachi SATA] [200 GB Samsung SATA2 NCQ] [Sony DVD] [NEC 3520 DVD/CD Brännare] [SB Audigy2 ZS] [Logitech MX 518] [Func Surface] Införskaffades 03/2005

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
För industrispionage? För att personen har för mycket pengar? Lönt att ha ett engineering sample med massa buggar?

hehe har haft ett antal ES aldrig varit med om att det är buggar.
ES är till för OEM byggare för att utverdera en produkt. Eller för Press (läs: Sweclockers)
att testa innan produkten finns på marknaden

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Jag har onekligen blivit riktigt jäkla Conroe kåt, men 600 dollar e ju lite i överkant!

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Nu ska vi inte ta i så vi spricker.... Intels cpu har fortfarande inte kommit, fortfarande 6 månader till den kommer säljas. AMDs FX-57 har väl funnits ute sedan mitten av förra sommaren. De kommer nog att ha något att kontra med

Är nog inte 6 månader kvar till release av Conroe.

Verkar dyka upp redan i augusti.
http://images.dailytech.com/nimage/932_large_kentsfield.png

Prismässigt så verkar E6600 hamna bra. 4mb cache och så kan förhoppningsvis klocka den en del.

http://images.dailytech.com/nimage/1023_large_conroe_pricing....

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Är nog inte 6 månader kvar till release av Conroe.

Verkar dyka upp redan i augusti.
http://images.dailytech.com/nimage/932_large_kentsfield.png

Prismässigt så verkar E6600 hamna bra. 4mb cache och så kan förhoppningsvis klocka den en del.

http://images.dailytech.com/nimage/1023_large_conroe_pricing....

Nackdelen kommer förmodligen (som det alltid verkar vara) att moderkorten kommer kosta en mindre förmögenhet. Se bara vad AOpen och MSI moderkorten för nuvarande s479 kostar

Permalänk
Medlem

Tja, 975-korten ligger ju runt 2000kr idag. Dock så kommer Conroe fungera med P965-chipsetet som kommer vara mkt billigare. Ersätter väl 945 som finns idag?

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Hedersmedlem

Q3 är release för Conroe. hur svårt ska det vara att hajja

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Nu ska vi inte ta i så vi spricker.... Intels cpu har fortfarande inte kommit, fortfarande 6 månader till den kommer säljas. AMDs FX-57 har väl funnits ute sedan mitten av förra sommaren. De kommer nog att ha något att kontra med

Förstår du vilken skillnad det är i prestanda? En FX-57 på torris får brutalt med pisk av en oklockad processor med oklockade minnen!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Förstår du vilken skillnad det är i prestanda? En FX-57 på torris får brutalt med pisk av en oklockad processor med oklockade minnen!

Samma skillnad kan du uppmätta med en FX-57 mot en intel prescott (modell nästan oberoende).. sen att det skiljer över ett år mellan cpu:ernaa gör en jävla skillnad

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Samma skillnad kan du uppmätta med en FX-57 mot en intel prescott (modell nästan oberoende).. sen att det skiljer över ett år mellan cpu:ernaa gör en jävla skillnad

Tänk då också på att A64orna har varit ute ett bra tag och intel har inte kunnat göra ett skit. Tänk om det blir samma sak här?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Tänk då också på att A64orna har varit ute ett bra tag och intel har inte kunnat göra ett skit. Tänk om det blir samma sak här?

Då får man hoppas på att Via släpper ett monster helt enkelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Då får man hoppas på att Via släpper ett monster helt enkelt

Såna otippade grejer hade varit ball. Diggar deras filosofi med hög Prestande/W. Men antagligen kommer vi bara få se att Amd tvingas in i Intels nuvarande sits och får sänka sina priser rejält medans Intel säljer sin (överlägsna?) Conroe dyrare.

Vi får se. Amds achilleshäl är att de ligger efter med fabrikerna, inte sin teknologi. De får helt enkelt inte plats med lika mycket grädde på tårtan som Intel. Så först nu kommer Intel kunna casha in på sin satsning på sina fabs.