Permalänk
Avstängd

Datorn är för billig?!?

Kollar run på datorpriser och så upptäcker jag denna:
http://www.netgiganten.se/product_info.php?cPath=21_44&produc...
Den må ha fattigt chassi med fattigt nätagg och okänt moderkort men den är för bra för det priset. Alltså om man lägger till ett 7900gtx istället och en x2 4200 så kostar den 13000.

Hur kan en dator med ett 7900gtx, x2 4200, 2gb i ram (corsair), skit program och 2 år garanti kosta 13k?? Fattar inte. Vad drar ner priset? Är det nätagget som kostar typ en hundring eller vad?

EDIT: kom på att det är ngt lurt med netgiganten, vet ni ngt?

edit2: kollade priset på 7900gt:
http://www.netgiganten.se/product_info.php?products_id=142
billigt, billigt men kolla när de fick in varan! De fick in den år 2005!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

ser konstigt ut ja.. ungefär samma sida som itsajten.com också.. tror även dom är lite skumma... vet inte.. är det inklusive moms (kollade inte så noga) ?

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Avstängd

hmm, kolla denna recension på deras sida:
http://www.netgiganten.se/product_reviews_info.php?products_i...
vadå kan köra cs med högst upplösning? Det kan vilken skit dator som helst dessutom så ser det ut som om dom själva gjort recensionen.

Det står sub-totalt asså TOTALT, vad jag fattar med moms. Men kanske inte, deras xion datorn (se tidigare inlägg) inkom ideras sortiment 30 december 05. Då fanns inte 7900gt??
Idioter dom är!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Jo, på förstasidan står det "Alla priser är inklusive moms."
Och deras recensioner låter ju riktigt skumt där dom skriver KÖP i varannan mening :E

btw, http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=53484...

Permalänk
Avstängd

Kolla deras recensioner nu Har soboterat lite! HAHA dom är korkade lurendrejare!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Kolla deras recensioner nu Har soboterat lite! HAHA dom är korkade lurendrejare!

Ehhm? har du beställt och vet säkert att det är lurendrejare?
Om du inte har gjort det så tycker jag synd om både dig och företaget...

http://www.netgiganten.se/product_reviews.php?cPath=21_44&pro...

EDIT: omg, det är redan borta det du skrev..

Jag tycker definitivt det ser ut som en seriös och välarbetad sida..
Kolla här tex: http://www.netgiganten.se/privacy.php

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

nej netgiganten är absolut inga lurendrejare, datorn som jag sitter på nu har jag beställt där ifrån och den funkar utmärkt.

den här datorn beställde jag därifrån och den funkar dyng bra
http://www.netgiganten.se/product_info.php?products_id=195

Visa signatur

Compucase 6AR6 MidiTower Black/Silver 400W | AMD Athlon 64 3700+ | Corsair Dual Channel 2x512 | Club-3D GeForce® 7900GT | Maxtor DiamondMax 10 - 200 GB|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Kolla deras recensioner nu Har soboterat lite! HAHA dom är korkade lurendrejare!

Jag vill att du tar kontakt med oss omgående innan vi går vidare med en anmälning, vill gärna ha en bra förklaring.

Med vänliga hälsningar
NetGiganten.se

Permalänk
Medlem

Kör hårt NetGiganten.

Förresten. Gör lite mer reklam. Hade tyvärr inte hört talas om er innan den här tråden vilket är lite tråkigt då det verkar som ni har jäkligt bra priser.

Permalänk
Medlem

LOL! - michael, känn dig ägd! ^^

Föresten. Är det möjligt att netgiganten fått reda på ditt inlägg här samt skickat ett medelande på 55 minuter eller är det någon medlem som skapat ett extra account för o jävlas?
Om det inte är nån skojjare, så har netgiganten en jäkla nice speed

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NetGiganten.se
Jag vill att du tar kontakt med oss omgående innan vi går vidare med en anmälning, vill gärna ha en bra förklaring.

Med vänliga hälsningar
NetGiganten.se

Ok, då ska jag anmäla er för att ni ljuger på eran sida! Har tagit screenshots så tro inte att ni kan ändra det såhär i efterhand. Knappast att en seriös sida skriver in att de får in sina produkter då de inte ens en gång fanns.
Hur kommer mam på sådant gentligen, Denna produkt inkom i vårt sortiment måndag 28 november, 2005. Asså snälla tror ni folk är så dumma (som antagligen ni är) och köper saker från en sida där det står en lögn under nästan varje produkt?

Ni tänker såhär:
Höhö, vi ska lura folk på deras pengar och för att det ska se lite troligare ut så skriver våran helt oerfarna (på datordelar etc.) kodare ut ett datum där nere så det ser troligt ut.

Om det inte är så, vilket jag tvivlar på att det inte är, så måste erkänna att jag har haft fel. Men nu när jag surfar in på eran sida upptäcker jag små fina lögner överallt.

ps. Netgiganten.se vad e det för nick?? är du korkad eller? Sämsta nicket jag hört. Förlåt men det låter riktigt fjantigt, dessutom så blev du medlem igår, grattis.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ok, då ska jag anmäla er för att ni ljuger på eran sida! Har tagit screenshots så tro inte att ni kan ändra det såhär i efterhand. Knappast att en seriös sida skriver in att de får in sina produkter då de inte ens en gång fanns.
Hur kommer mam på sådant gentligen, Denna produkt inkom i vårt sortiment måndag 28 november, 2005. Asså snälla tror ni folk är så dumma (som antagligen ni är) och köper saker från en sida där det står en lögn under nästan varje produkt?

Ni tänker såhär:
Höhö, vi ska lura folk på deras pengar och för att det ska se lite troligare ut så skriver våran helt oerfarna (på datordelar etc.) kodare ut ett datum där nere så det ser troligt ut.

Om det inte är så, vilket jag tvivlar på att det inte är, så måste erkänna att jag har haft fel. Men nu när jag surfar in på eran sida upptäcker jag små fina lögner överallt.

ps. Netgiganten.se vad e det för nick?? är du korkad eller? Sämsta nicket jag hört. Förlåt men det låter riktigt fjantigt, dessutom så blev du medlem igår, grattis.

Men hallå, vad spelar det för roll överhuvudtaget om det står ett datum som intet på något sätt har med själva produkten att göra, produkten är ju knappast mindre värd om det skulle stå 28 januari 1860.

När man läser dina inlägg så får man intrycket av att du är förbannad över deras låga priser, inte över produkterna som sådana.

Nää du är helt ute och cyklar eller något och att komma med ett påhopp som du gör mot en ny medlem och påstå att hans eller hennes nick är det sämsta du har sett är riktigt jävla dåligt, anmäler ingen annan dig för personligt påhopp och dåligt uppförande så gör jag det.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ok, då ska jag anmäla er för att ni ljuger på eran sida! Har tagit screenshots så tro inte att ni kan ändra det såhär i efterhand. Knappast att en seriös sida skriver in att de får in sina produkter då de inte ens en gång fanns.
Hur kommer mam på sådant gentligen, Denna produkt inkom i vårt sortiment måndag 28 november, 2005. Asså snälla tror ni folk är så dumma (som antagligen ni är) och köper saker från en sida där det står en lögn under nästan varje produkt?

Ni tänker såhär:
Höhö, vi ska lura folk på deras pengar och för att det ska se lite troligare ut så skriver våran helt oerfarna (på datordelar etc.) kodare ut ett datum där nere så det ser troligt ut.

Om det inte är så, vilket jag tvivlar på att det inte är, så måste erkänna att jag har haft fel. Men nu när jag surfar in på eran sida upptäcker jag små fina lögner överallt.

ps. Netgiganten.se vad e det för nick?? är du korkad eller? Sämsta nicket jag hört. Förlåt men det låter riktigt fjantigt, dessutom så blev du medlem igår, grattis.

Vad är det du håller på med egentligen?

Du drar egna slutsatser och kallar ett företag för lögnare och idioter
som du uppenbarligen inte vet något om och har några belägg för.
Att du tycker det är kul att sabotera på hemsidan är ren fjortis-nivå.

Sedan blir du desperat av Netgiganten.se´s inlägg och börjar dissa nicket.
I ren frustration talar du om hur fjantigt deras företagsnamn är och
undrar om de är korkade.
Stanna upp nu och gör inte bort dig mer nu.

Det är väl bra att de tydligt talar om att de representerar ett företag.
Precis som andra företag gör som finns på forumet.

Det spelar ingen roll om Netgiganten ligger bakom nicket eller inte.
Man kan diskutera på en mogen nivå om man undrar över ett företag.

Du härjar på en väldigt låg nivå just nu.

När det gäller "Denna produkt inkom i vårt sortiment xxxxxx" kan det vara så
att datumet anger när produkter lades upp i sortimentet, inte att den finns i lager.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Men hallå, vad spelar det för roll överhuvudtaget om det står ett datum som intet på något sätt har med själva produkten att göra, produkten är ju knappast mindre värd om det skulle stå 28 januari 1860.

Har jag sagt att en produkt är mindre värd för att dom ljuger om datumet? Nej, just det.
Men poängen är att det är helt jävla onödigt att ljuga. Man får ett intryck av att dom är oseriösa då.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Har jag sagt att en produkt är mindre värd för att dom ljuger om datumet? Nej, just det.
Men poängen är att det är helt jävla onödigt att ljuga. Man får ett intryck av att dom är oseriösa då.

Hur kan du påstå att dom ljuger överhuvudtaget? Tror du verkligen att dina inlägg här får dig att framstå som speciellt seriös?

Jag tycker du skall be netgiganten om ursäkt här och nu!

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ok, då ska jag anmäla er för att ni ljuger på eran sida! Har tagit screenshots så tro inte att ni kan ändra det såhär i efterhand. Knappast att en seriös sida skriver in att de får in sina produkter då de inte ens en gång fanns.
Hur kommer mam på sådant gentligen, Denna produkt inkom i vårt sortiment måndag 28 november, 2005. Asså snälla tror ni folk är så dumma (som antagligen ni är) och köper saker från en sida där det står en lögn under nästan varje produkt?

Ni tänker såhär:
Höhö, vi ska lura folk på deras pengar och för att det ska se lite troligare ut så skriver våran helt oerfarna (på datordelar etc.) kodare ut ett datum där nere så det ser troligt ut.

Om det inte är så, vilket jag tvivlar på att det inte är, så måste erkänna att jag har haft fel. Men nu när jag surfar in på eran sida upptäcker jag små fina lögner överallt.

ps. Netgiganten.se vad e det för nick?? är du korkad eller? Sämsta nicket jag hört. Förlåt men det låter riktigt fjantigt, dessutom så blev du medlem igår, grattis.

För det första så har du ingen rätt att sabotera vår sida på grund av att datumet på lanseringen inte stämmer. Att det visar fel datum beror på att vi har uppgraderat vissa produkter på samma ställe i butiken (databasen) istället för att lägga in det som en helt ny produkt för att sparat tid. Sen vad spelar det egentligen för roll om datumet på lanseringen inte stämmer i vår butik, vi är ingen livsmedelaffär som måste sätta bäst före datum på våra produkter. Det viktigast är väl ändå att våra kunder får det dom beställer, till det priset som vi har satt ut. Vi är absolut inte ute efter att lura folk, vi vill ha nöjda kunder för det tjänar man på i längden i denna bransch. Har du några frågor i fortsättningen går det bra att du tar kontakt med oss först innan du drar egna slutsatser som i detta fall.

Med vänliga hälsningar
NetGiganten.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ok, då ska jag anmäla er för att ni ljuger på eran sida! Har tagit screenshots så tro inte att ni kan ändra det såhär i efterhand. Knappast att en seriös sida skriver in att de får in sina produkter då de inte ens en gång fanns.
Hur kommer mam på sådant gentligen, Denna produkt inkom i vårt sortiment måndag 28 november, 2005. Asså snälla tror ni folk är så dumma (som antagligen ni är) och köper saker från en sida där det står en lögn under nästan varje produkt?

Ni tänker såhär:
Höhö, vi ska lura folk på deras pengar och för att det ska se lite troligare ut så skriver våran helt oerfarna (på datordelar etc.) kodare ut ett datum där nere så det ser troligt ut.

Om det inte är så, vilket jag tvivlar på att det inte är, så måste erkänna att jag har haft fel. Men nu när jag surfar in på eran sida upptäcker jag små fina lögner överallt.

ps. Netgiganten.se vad e det för nick?? är du korkad eller? Sämsta nicket jag hört. Förlåt men det låter riktigt fjantigt, dessutom så blev du medlem igår, grattis.

Jadu, har du inget bättre att komma med än att deras varumärke låter fjantigt kan du lika gärna skippa att göra ett inlägg.

Om du gör något mer inlägg i denna tråden utan att ha något vettigt att komma med kan du se fram mot en varning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NetGiganten.se
För det första så har du ingen rätt att sabotera vår sida på grund av att datumet på lanseringen inte stämmer. Att det visar fel datum beror på att vi har uppgraderat vissa produkter på samma ställe i butiken (databasen) istället för att lägga in det som en helt ny produkt för att sparat tid. Sen vad spelar det egentligen för roll om datumet på lanseringen inte stämmer i vår butik, vi är ingen livsmedelaffär som måste sätta bäst före datum på våra produkter. Det viktigast är väl ändå att våra kunder får det dom beställer, till det priset som vi har satt ut. Vi är absolut inte ute efter att lura folk, vi vill ha nöjda kunder för det tjänar man på i längden i denna bransch. Har du några frågor i fortsättningen går det bra att du tar kontakt med oss först innan du drar egna slutsatser som i detta fall.

Med vänliga hälsningar
NetGiganten.se

Nope, jag har ingen rätt att sabotera eran sida. Inte för att jag gjorde det heller.
Hursomhelst så värkar jag ha fått förklarat en hel del förklarat för mig och nu så förstår jag.

Det här med datumet, alltså om man tar en audi 2006 och ska sälja så är det nog ganska smart att skriva ut det rätta datumet än att skriva t.ex. 1956. För det första så kommer fler folk köpa (för att det är nytt och automatiskt bärre tycker folk) och så framstår det inte som en lögn.
Ber om ursäkt för att ha anklagad er för att ha varit lurendrejare om ni nu inte är det.

ps. Om man vill köpa ngt kan man hämta det hos er?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123

ps. Om man vill köpa ngt kan man hämta det hos er?

OffT: Haha vilket inlägg. Garvar som s*tan åt dig.

OnT: Lär nog beställa från denna butik inom en snar framtid.

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Nope, jag har ingen rätt att sabotera eran sida. Inte för att jag gjorde det heller.
Hursomhelst så värkar jag ha fått förklarat en hel del förklarat för mig och nu så förstår jag.

Det här med datumet, alltså om man tar en audi 2006 och ska sälja så är det nog ganska smart att skriva ut det rätta datumet än att skriva t.ex. 1956. För det första så kommer fler folk köpa (för att det är nytt och automatiskt bärre tycker folk) och så framstår det inte som en lögn.
Ber om ursäkt för att ha anklagad er för att ha varit lurendrejare om ni nu inte är det.

ps. Om man vill köpa ngt kan man hämta det hos er?

En fråga bara... hur gammal är du? michel123?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Nope, jag har ingen rätt att sabotera eran sida. Inte för att jag gjorde det heller.
Hursomhelst så värkar jag ha fått förklarat en hel del förklarat för mig och nu så förstår jag.

Det här med datumet, alltså om man tar en audi 2006 och ska sälja så är det nog ganska smart att skriva ut det rätta datumet än att skriva t.ex. 1956. För det första så kommer fler folk köpa (för att det är nytt och automatiskt bärre tycker folk) och så framstår det inte som en lögn.
Ber om ursäkt för att ha anklagad er för att ha varit lurendrejare om ni nu inte är det.

ps. Om man vill köpa ngt kan man hämta det hos er?

Ursäkta, men man undrar ju. Hur kan du slänga ur dig rader efter rader av ogenomtänkta spydigheter som du inte ens har bevis för (felaktiga datum är knappast något du skulle kunna göra en anmälan på), samtidigt som du ursäktar dig och ställer som kund en fråga till företaget? Förklara det gärna.

Jag tycker att du ska sluta infektera diskussionerna med ditt ignoranta babbel och skriv inget förrän du kan visa vad du egentligen vill.

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk

Håller med om att michael123 bara betett sig fånigt i det här fallet, men måste ändå säga att jag inte är imponerad av hemsidan. Som datorbutiken.com påpekade i en annan tråd så är mycket av köpvillkoren bara klippt och klistrat från dem. Inte särskilt förtroendeingivande i min bok i alla fall. Att både sidan och namnet är fula tycker jag att man kan stå ut med om man är en vuxen människa.

Å andra sidan så är sortimentet för dåligt och priserna inte tillräckligt bra för att jag skulle vara intresserad av att prova att handla av dem ändå.

Ska bli intressant att se hur de sköter sig med returärenden och dylikt.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine