Hjälp mig välja moderkort, asus eller DFI

Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja moderkort, asus eller DFI

Tjena, jag är så rackarns lost när det gäller att välja rätt grejer, skulle behöva lite hjälp att välja ut ett bra moderkort (socket 939) från Asus eller DFI som kostar runt 1500 kr, får va lite högre pris men inte för mycke.

Vad det är på är inte så jättenoga bara det är grymmt, SLI kanske kan va bra men det är inte nödvändigt.

Tack på förhand!

Permalänk

inte lätt att hjälpa dig inte... kanske fundera på att säga vilken cpu du tänkt köra och om du tänkt överklocka extremt mkt eller om du bara vill ha ett bra stabilt moderkort med massa funktioner eller...osv...ja du fattar.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera ASUS A8N SLI Premium.
Funkar mycket bra!

Visa signatur

AMD 64 Athlon 3200+ (Venice) | Asus A8N-SLI PREMIUM | 2048Mb DDR Dual Channel (KingMax) | ATi Club 3D X800GT (RX) 256 GDDR3

Permalänk
Medlem

En relaterad fråga: när ni gubs (och den osannolika gums som kan finnas här) bygger, tänker ni på att hålla er till ett fabrikat eller ej?

Jag menar inte om ni följer märkesenhetlighet slaviskt, bara om det är en faktor. Det är ju välkänt i andra sammanhang att ta de absolut bästa enheterna och sätta ihop till en sammanhållen modul (dator eller fotbollslag) kan vara suboptimerat; bättre kan vara för helheten att välja en delenhet som är svagare än absolut topp för att helheten skall fungera bättre.

Permalänk
Medlem

DFI är kanske litet mer spännande än ASUS.

Visa signatur

Linux User #289870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horus
En relaterad fråga: när ni gubs (och den osannolika gums som kan finnas här) bygger, tänker ni på att hålla er till ett fabrikat eller ej?

Jag menar inte om ni följer märkesenhetlighet slaviskt, bara om det är en faktor. Det är ju välkänt i andra sammanhang att ta de absolut bästa enheterna och sätta ihop till en sammanhållen modul (dator eller fotbollslag) kan vara suboptimerat; bättre kan vara för helheten att välja en delenhet som är svagare än absolut topp för att helheten skall fungera bättre.

du menar att om man t ex köper ett Asus nForce4 moderkort så väljer man ett Asus chassi, Asus nVidia 7800 och Asus DVD?

har fortfarande inte fått svar om vilken socket detta gäller...

Permalänk
Medlem

Säger som herb , fast det beror juh också på vad du ska ha det till ska du överklocka och leka på så sätt så rekommenderar jag ett DFI kort .

DFI Lanparty UT nF4-D nForce4

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=DFILUTNF4-D

1269:-

--------------------------------------------------------------------------------------
Asus A8V VIA K8T800Pro

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASA8V

625:-

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
du menar att om man t ex köper ett Asus nForce4 moderkort så väljer man ett Asus chassi, Asus nVidia 7800 och Asus DVD?

Precis, man vill ju gärna tro att tillverkarna optimerat gentemot sina egna produkter. Men tänker många så när det byggs burk?

Permalänk

nee det där är nog någon egen barnslig föreställning om att allt ska "passa" man har. jag kan få för mig att tänka så ibland, men det har iaf inte styrt något köp. det finns ju faktiskt INGET som talar för att det är så nämligen.

vet inte hur det är med om man köper ett moderkort med ati styrkretsar och ett ati grafikkort t ex. har för mig att det ryktades om det när det började dyka ati moderkort... kanske gäller nvidia med?

Permalänk
Medlem

Är du bra på klockning och inställningar...köp Dfi..

Visa signatur
Permalänk

Go with DFI, som fan är ju de enda ja kan säga...

Visa signatur

strange things does happen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lanthaxx Murmel
Go with DFI, som fan är ju de enda ja kan säga...

varför?