Permalänk
Medlem

AMD VILKEN SkA JAG VÄLJA?

Hej ska upppgradera min dator mycket...

undrar om jag ska köpa en amd 3700 eller 4000 är det stor skillnad???

Sen vill jag ha ett bra tips på ett modekort.

vilket grafik kort bör jag ha till denna?? vill vill helst ha pci express med sli och det ska vara navidia.

vore tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad, samma processor fast 3700+ har en lägre klock. Satsa på en 3700+ och klocka den

DFI moderkort rekomenderas.

Beror på din budget, kör på ett 7600GT/7900GT.

Permalänk
Medlem

Jag tycker hellre X2 3800+ eftersom den har dual core. Alternativt en 3200+ och överklocka och lägg pengarna på grafikkort istället (beror på vad du prioriterar). Själv har jag en överklockad X2 3800+ och ett budgetgrafikkort eftersom jag prioriterar annat än spel.

Om grafikkortet ska stödja SLI så antar jag du vill ha ett moderkort som stödjer SLI också. SLI är ju nVidias grej så då får det väl bli ett nForce4-baserat kort med SLI. Vet inte vad som är bäst där då jag inte intresserat mig för sådana moderkort.

Grafikkort beror väl på dina prestandakrav. Själv tycker jag 7600GS verkar trevlig då den saknar fläkt och den är prisvärd också. Annars är 7600GT bättre prestandamässigt men lite dyrare och också prisvärt men de har ju oftast fläkt. 7900GT är väl nästa prisvärda steg och däröver känns det inte prisvärt längre i min smak. Eftersom du vill uppgradera rejält (vet inte vad du har nu) så gissar jag du vill ha 7900GT.