Permalänk
Medlem

SmartPhone - Tips?

Jag är ganska ny här på forumet (eller snarare nybliven aktiv) så ni får ursäkta om följande inlägg verkar skumt.

Jag är ute efter en smartphone, men vet inte riktigt vilken jag ska välja. Har läst att det talats varmt om Qtek 8310 här på forumet men eftersom den inte har touchscreen så tvekar jag. Qtek S200 har jag haft ögonen på men den verkar lite otymplig att bära runt på. Fast å andra sidan är jag ganska anpassningsbar. Jag skulle helt enkelt behöva tips på vad jag bör tänka på och kanske lite tips på andra märken än Qtek (och kanske andra modeller än ovannämnda).

Kanske ska passa på att nämna att den helst ska köra WM 5, den ska ha wlan och gärna touchscreen.

Vad jag behöver den till? Är man prylbög så är man.

Permalänk
Medlem

Du vill inte ha 8310 för den inte har touchscreen, och inte S200 för den är för stor. Blir det inte problem där på nåt sätt?

Men du kan ju kolla på modellerna från Eten kanske.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

p910 kanske? vet iof hur den är storleksmässigt mot s200. '

Såg nu att wlan var krav så glömt det.

Annars är ju p990 på g.

Permalänk
Medlem

p990 är ett alternativ, dock kör det Symbian OS 9.1. men klarar dom andra kraven, sitter själv och vänntar på att SE skall släppa den, enligt dom kommer den andra kvartalet.

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Permalänk
Medlem

Som sagt, det är antingen touchscreen eller kompakt format. Går inte att få båda.
8310 har väldigt mycket funktionalitet för sin storlek.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

P990 verkar ju onekligen intressant. Men frågan är var den kommer att landa prismässigt, och om Symbian är trevligt att använda? Någon som lekt med Symbian?

mikkeka, AmPz: Om jag måste rangordna så värderar jag nog TS högre än liten storlek.

Har kikat lite på Eten, och gillar designen på deras grejer, men har inte så stor koll i övrigt, ska ta och läsa på lite.

Hur är det egentligen, är inte SP's väldigt långsamma (ev. laddningstider mm)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Permit
P990 verkar ju onekligen intressant. Men frågan är var den kommer att landa prismässigt, och om Symbian är trevligt att använda? Någon som lekt med Symbian?

mikkeka, AmPz: Om jag måste rangordna så värderar jag nog TS högre än liten storlek.

Har kikat lite på Eten, och gillar designen på deras grejer, men har inte så stor koll i övrigt, ska ta och läsa på lite.

Hur är det egentligen, är inte SP's väldigt långsamma (ev. laddningstider mm)?

själv tror jag nog att den landar runt 5000-6000. men sen får du ju ner priset en del om du tar ett nytt abonomang (vilket jag kommer att göra). sen vad jag har hört så är det inget negativt med Symbian dock har jag aldrig testat det själv. jag vet iaf att p990 har allt jag vill ha plus massa till och kommer bli ett solklart köp.