Permalänk
Medlem

Lg L1932p-sn Lcd 19"

Hej!
Funderar starkt på att köpa en sådan här LCD skärm
LG L1932P-SN

Någon som har erfarenhet utav den? Har inte kunnat hitta några recensioner på den tyvärr så all info är välkommen^^

/red

Permalänk
Medlem

Funderar på samma

Hittade den här testen

http://www.ukgamer.com/article.php4?id=285&page=1

Skulle gärna se om någon köpt den och vad de tycker

Permalänk

Hyfsade specs till ett hyfsat pris, Verkar helt ok

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

Den verkade rätt ok när jag läste UK Gamers recension, men är den bättre/sämre än Samsung 930BF?

Funderar också på om jag ska skaffa en LCD, kommer jag märka någon stor skillnad i bildkvalitet, färg osv.. är det stor skillnad på 16bits samt 32 bits färg?

Permalänk
Medlem

Funderar oxo på att köpa en sån här skärm, skulle va roligt om nån som faktiskt har eller har testat skärmen ville skriva ett par rader! Verkar ju shysst me 4ms, och ganska prisvärd?

Permalänk

Jag ägde en LG L1932P i 6 dagar, sen lag jag in en annons på blocket under säljes. Jag var absolut inte nöjd, "backlight bleeding" syntes alltför mycket i kanterna, övre delen av skärmen kändes mörkare än den nedre så jag var tvungen att ha ögonen i höjd med övre kanten på skärmen för att få hela bilden ljus.
I spel märktes det inte lika mycket även om jag upplevde det som tillräckligt störande även där.
Annars är det en rätt OK skärm, snabb i spel, höj & sänkbar, vridbar.
Backlight bleeding kan man väl stå ut med men inte att skärmen var mörkare upptill, mycket störande.
Äger nu en Samsung 940BF och den är mycket bättre även om den också har backlight bleeding men inte lika mycket, kostade visserligen 600:- mer men det kan jag stå ut med.