Byte av processor på en Fujitsu Siemens Amilo Pro V2010

Permalänk
Medlem

Byte av processor på en Fujitsu Siemens Amilo Pro V2010

Yo!

Plockade hem en fin liten P4 Mobile 1.6 idag från vårat skrotlager på jobbet, och skruvade loss tangentbordet från min laptop, glad i hågen över det nya fartmonster jag skulle få.

Men den vill ju inte boota med nya processorn i!!

Orginal är en Intel Celeron 1.5. Har Fujitsu fulat sig och lagt in en CPU-spärr i bioset, så man inte kan köra med annan processor, eller är processorn jag plockade hem helt fuXx0rz3d?

Massa svar tack.

Mvh,
Matte

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk
Medlem

Inte för jag vet vad fuXx0rz3d betyder men jag antar att processorn är det eftersom du plocka hem den från "skrotlagret"?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Om det är en P4 Mobile så ska den inte äns gå in i sockeln

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Inte för jag vet vad fuXx0rz3d betyder men jag antar att processorn är det eftersom du plocka hem den från "skrotlagret"?

Mja, fast det var den bärbara som var skrot. Prollen satt i sockeln på moderkortet. Vet iofs inte vad som var felet med den bärbara... kanske ska kolla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Om det är en P4 Mobile så ska den inte äns gå in i sockeln

Jo, om det är en Celeron Mobile från börja, så passar dom. Faktiskt, jag switchade precis, efter en bios-upgrade.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T