Permalänk
Medlem

Ny monsterkylare för Grafikkort.

Permalänk
Avstängd

WEii nice..MEn jag gillar inte outfitten (Designen)...

Permalänk
Medlem

jajävlar, men jag undrar om den slår vf900?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
jajävlar, men jag undrar om den slår vf900?

Skulle inte bli förvånad eftersom den slår Thermalright V-1 som har (haft) prestandakronan.

47C på load är ju inte precis illa pinkat...

Permalänk
Discokungen

Det där är fanimej våldtäkt! Skulle vilja se någon kylare som kaxar mot den här

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Oj. Riktigt intressant faktiskt... tyst är den också.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv

ja ni grabbar, jag kör 9800PRO med arctic cooling rev 1 och den har aldrig vrt över45 grader....iofs e inte 9800PRO lika varmt, men jag tror faktist på A-C än så länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
ja ni grabbar, jag kör 9800PRO med arctic cooling rev 1 och den har aldrig vrt över45 grader....iofs e inte 9800PRO lika varmt, men jag tror faktist på A-C än så länge...

Mina 7800 kan gå upp mot 70+ grader med Nv-silencer så allt är individuellt då alla inte har samma chassie och ventilation mm. Men visst är Dhes är genialt. Och i ren prestanda så slår V-1 Nv-silencern som i sin tur blivit slagen av denna. Men nu pratar vi ren prestanda alltså. Det finns alltid andra saker att tänka på när man väljer kylare. Som i allt annat så skall man planera hela chassiet noga och fundera på hur de olika kylingarna påverkar varandra mm.

För de som voltmoddar och benchar där ute så är nog denna om inte en skänk från ovan i alla fall väldigt intressant.

Permalänk

Mitt 7800GTX ligger i 47C full load med AC Silencer 5 samt överklockat.

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem

Här ser ni hur thermalright V1 står sig mot Nv-silencern: http://www.legionhardware.com/document.php?id=450

På sidan 5.

Men det är klart den evakuerar inte som Nv-silencer.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur denna kommer prestera på en 1900xtx? Är det nån som vet om den passar ihop med en 1900xtx, så man ej är tvungen att modda fläkten för att få den på plats?

Permalänk

Re: Ny monsterkylare för Grafikkort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Har du värmeproblem? Kolla in:

http://www.ocia.net/reviews/sytrinvf1/page2.shtml

Ett 6600 som ger 4500p i 3dmark 05? Vilket är det?

Permalänk
Medlem

- Compatibility

Geforce MX Series
Geforce Ti4*** Series
Geforce FX**** Series
Geforce 6200 Series
Geforce 6600 Series
Gforce 6800 Series
Geforce 7600GT
Geforce 7800 Series

Radeon 9*** Series
Radeon X** Series
Radeon 1*** Series

Exception: Asus A9600GE

(Updata 04.12.06)

Hitta detta på deras hemsida, verkar som den stöder de flesta gfxkort.

Edit: http://www.pcmoddingmy.com/e107_plugins/content/content.php?c...

om ni kollar där så slår den inte sina motståndare som accellero x1 och v1 ultra. Undrar om den nu är så bra(?).

Permalänk
Medlem

Själv undrar jag hur denna skulle prestera med sandpapprat undersida och moddad så att man tar bort "taket" på ovansidan och sätter fast en 92mm fläkt och vips har man en mini Thermalright XP VGA kylare istället.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd

det är bra att det kommer fler o fler bra grafikortskylare nu,på så sätt slipper man vattenkyla grafikkortetn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
Själv undrar jag hur denna skulle prestera med sandpapprat undersida och moddad så att man tar bort "taket" på ovansidan och sätter fast en 92mm fläkt och vips har man en mini Thermalright XP VGA kylare istället.

Enligt testaren så verkar fläkten vara ok för att vara en radialfläkt. Så nått byte tror jag inte man tjänar på.

Man skulle kunna såga upp sidoplåten på chassiet och bygga in en fläktunnel så den får friskluft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
ja ni grabbar, jag kör 9800PRO med arctic cooling rev 1 och den har aldrig vrt över45 grader....iofs e inte 9800PRO lika varmt, men jag tror faktist på A-C än så länge...

Och jag har ett S3Trio64V+ som håller 35 grader i fulload med standardkylaren från 1999 så jag håller på den kylaren.

Permalänk
Medlem

En sak är rätt spännande om man lägger märke till det i recensionen. Kylaren de testar har en speciell PCI-plåt vilket gör att kylaren tar luft direkt utifrån. Med TR-V1 har de nog inte haft öppet där bak. Det gör väldigt stor skillnad att ha öppet lite där bak. För mig gjorde det ca 10 grader IDLE!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excizt
Nån som vet hur denna kommer prestera på en 1900xtx? Är det nån som vet om den passar ihop med en 1900xtx, så man ej är tvungen att modda fläkten för att få den på plats?

Undrar desamma...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz