Permalänk
Medlem

VF700CU på Gainward 6600GT AGP 256MB

Jag har införskaffat mig en VF700CU o Zalmans lilla HSI-Chip kylfläns men grejorna passar ändå inte. Någon som har nått tips hur man kan göra?

Med dom stora flänsarna uppåt då tar dom i minnesflänsarna.
Med dom stora flänsarna neråt så tar dom i HSI-Chip flänsen.

Kan man inte få tag på en sån här som Zalman har på sin sida?
Den verkar man iaf kunna slipa till på den vänstra sidan så dom stora flänsarna inte tar i HSI-Chipet.

http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/vf700_list0...

Permalänk

Jag tror nog att du får köra utan minnesflänsarna.
Det fick jag och 2 polare göra på våra kort, funka bra för oss iaf.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Re: VF700CU på Gainward 6600GT AGP 256MB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiffster
Jag har införskaffat mig en VF700CU o Zalmans lilla HSI-Chip kylfläns men grejorna passar ändå inte. Någon som har nått tips hur man kan göra?

Med dom stora flänsarna uppåt då tar dom i minnesflänsarna.
Med dom stora flänsarna neråt så tar dom i HSI-Chip flänsen.

Kan man inte få tag på en sån här som Zalman har på sin sida?
Den verkar man iaf kunna slipa till på den vänstra sidan så dom stora flänsarna inte tar i HSI-Chipet.

http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/vf700_list0...

Den HSI-flänsen på bilden är inget Zalman tillverkat, utan tillhör någon tillverkares stockkylning.

Sen förstår jag inte vad du menar... "stora flänsar tar i minnesflänsarna"? Vilka stora flänsar?

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen men den där fläkten är inte kompatibel med ditt graffekort. Vilket man klart ser. Jag har en likadan fläkt på mitt graffekort(se i sign). Dock passar den pga att min kärna som man sätter fläkten mot är längre ner på kortet. Ditt ser ut som ett kort från ASUS(?). Inga ASUS kort passar med Zalmna fläktarna, tyvärr
Men som Von Pluring säger så kan du nog köra utan minnes kylare.

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Jag hade ett 6600gt med den fläkten.

Jag sågade och böjde tills dess att flänsarna till minnet passade.

Sen köpte jag en kylare för HSI:en.

Den ser ut såhär: http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=162&code=013

Den kan du köpa: http://www.buggy.nu/index.php?a=search&c=&m=&id=&q=zalman+VHS...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
Ditt ser ut som ett kort från ASUS(?). Inga ASUS kort passar med Zalmna fläktarna, tyvärr

Varför skulle inget asus kort går med zalman fläjtarna? Kör själv vf900-cu på min asus en6600gt pci-e. Och han har ett Gainward vilket det står i topic...

Med stora flänsar menar du till minnena? Har väl för mig att man får med både stora och små?

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Jag menar dom stora flänsarna på VF-700.

Alla 6600GT ser inte likadana ut.
På mitt Gainward e hålen för HSI-Chip flänsen lite längre än vad Zalmans fläns klarar.
Dom små "plastpluggarna" sitter snea men den sitter där.

Man kan nog modda om orginalflänsen så att där kommer en fläns på HSI-Chipet o för minnena.
Den en ju tunnare så d borde väl gå?

Permalänk
Medlem

Sätt dit HSI-flänsen med ett buntband. Det gjorde jag och det funkar kanon. Minneskylarna fick jag skippa, fanns ingen plats alls för dom. Dom gör ingen jättenytta ändå så det spelar inte så stor roll.

Har ju också ett gainward AGP. Stor skillnad mot PCI-E var det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
Varför skulle inget asus kort går med zalman fläjtarna? Kör själv vf900-cu på min asus en6600gt pci-e. Och han har ett Gainward vilket det står i topic...

Med stora flänsar menar du till minnena? Har väl för mig att man får med både stora och små?

ok ok sorry då men jag har läst att Zalman fläktarna inte passar asus korten för dem använder sig av annat system, men ok ok ok ok jag hade väl fel då. Jag har inte testat själv om dem passar asus eller inte så jag sa bara vad jag trodde(förlåt igen då). Men som jag ser nu så var det ett Gainward han hade bla bla bla... men bilden är ju faktiskt inte gainward. Jag sa att det ser ut som ett asus på bilden.

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

som andra sagt tidigare, föreslår jag att du kör utan minnesflänsarna, eftersom draget från GPU-fläkten eventuellt räcker för att kyla minnena också. Jag kör så på mitt 6600 GT TOP från ASUS och kan fortfarande köra klockat med en maxtemp på runt 35-40 grader på minnena.

Visa signatur

CPU: AMD Phenom X4 9950 BE Minne: 8 GB OCZ Reaper 1066 MHz DDR2
HDD: 2300 GB Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 1GB MB: Asus M3A70-T Deluxe PSU: Corsair 620HX

Permalänk

har ett 6600gt 128mb och kör med zalman kylaren. inte minnes kylarna dock för dom får inte plats men det spelar ingen roll. ligger nästan aldrig högre än 40grader i load ändå. kör på!

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920