Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Värt att byta ut socket 754?

Hejsan!

Har ett litet dilemma här.

För ett antal år sedan gjorde något lite förhastat och köpte ett amd 64 system med socket 754.

Nu är det dags för nytt grafikkort (7900gt) och då ett PCIe. Altså behöver jag ett nytt moderkort eftersom mitt nuvarande är AGP.

Då till mitt problem.
Jag är ju sugen på att byta till ett 939 system men jag har ändå inte tänkt köpa någon värstingprocessor då så då undrar jag är det värt att lägga 2000 kr till bara för att få ett 939 system eller tycker ni jag ska vänta med det och bara köpa ett nytt socket 754 moderkort och grafikkortet då?

Permalänk
Avstängd

ja tycker du borde köpa ett 7800gs om du verkligen behöver en uppgradering. sen vänta på conroe alt. am2 med att köpa helt nytt.

Permalänk

Kan bara hålla med. Ditt bästa alternativ verkar att vara att köpa ett snabbt AGP-kort. Man skulle dock vilja veta ett par saker för att vara säker:

1) Vad har du för system i övrigt idag?
2) När planerar du nästa "stora" uppgradering? (d.v.s. byte av moderkort, processor och minne i.a.f.)

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Vänta till hösten på Intel Conroe, om du nu orkar vänta så länge. S939 är dött ändå, och tänker du vänta på AM2 så kan du lika gärna vänta lite till på Conroe. Det är möjligt att DX10 grafikorten kommit då också, kanske kommer någon bra ersättare till 7900GT.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB