Permalänk
Medlem

Antec Neo HE 430

Tänkte köpa en Antec Neo HE 430 nätdel. Har det kommit till Sverige ännu? Tänkte kolla på buggy men de har nog ändrat adress lr nått...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ahh! Cheers mate

synd att det gav noll träffar bara att vänta alltså.

Permalänk
Medlem

datorhandel.com har sagt till mig att de skulle få in dem denna eller nästa vecka.

Fast nu har jag precis hittat en otrevlig tråd på HardOCP om Neo HE.

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=965645

Verkar som om det är problem främst med Asus MBs (vilket jag självklart ska köra det med)

Permalänk
Medlem

Om man tittar hos HardOCP och SPCR så är det många som har fått RMA:a sina HE 430-nätdelar flera gånger då ersättningsexemplaren också gått sönder. Men här på Swec verkar det vara helt okänt.

Så är det någon här som har upplevt problemen som beskrivs i tråden ovan och som behövt RMA:a sin nätdel? Eller är det ett amerikanskt problem med tanke på att de kör 110V? Är lite inne på en P150 men skriverierna om nätagget gör en ju nervös...

Permalänk
Medlem

Så det är bara problem med 430 W nätdelen och inte de andra i serien?

edit: läste länken nu.

Permalänk
Medlem

Jag har Antec NeoHE 430 och kör med Asus P5RD1-V Deluxe och har inte märkt några problem.. och nätdelen är förbaskat tyst

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Citat:

AntecRep Skrev

So we've got an answer.

The A8N SLI and A8N SLI Deluxe changed from rev1.01 to rev1.02 earlier this month; A8N SLI Premium changed from rev1.01 to rev1.02 in July.

They (Asus)suggests our shared customers with motherboard rev1.01 to update the drivers and BIOS, and also plug the onboard 4pin Molex connector. If the updates still don't solve the problem, the customer will need to contact ASUS RMA for replacement.

Version 1.02 boards should be ok, in house testing showed no problems with 1.02s.

Så där har ni lösningen på problemet...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
ahh! Cheers mate

synd att det gav noll träffar bara att vänta alltså.

Inga resultat:confused: Testa igen för jag fick inte mindre än 8 träffar på sökorden "Antec Neo HE 430". LÄNK

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
Inga resultat:confused: Testa igen för jag fick inte mindre än 8 träffar på sökorden "Antec Neo HE 430". LÄNK

Det var några månader sedan han skrev inlägget.

Permalänk

Typiskt mig att inte titta på en sådan sak...tänker att tråden är färsk eftersom den ligger på förstasidan. Aja silly me:P

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk

Brorsan kör med mitt agg till ett ASUS a8N-SLi och har inga problem. Agget ställer om sig självt från 110 -> 220V

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Så där har ni lösningen på problemet...

Grejen är ju att det inte är lösningen. Det finns folk som fortfarande, denna månad, får RMA:a sina nätagg för att de inte fungerar med deras moderkort. Inte bara Asus, ECS och annat också. Till Antecs försvar så verkar de ha bra support och är nu framme vid "revision 2.2".
http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=25890&postda...

Det verkar dock som om problemet ligger i att nätaggregatet stänger av sig vid för låg effektförbrukning, kan vara därför som det drabbat många på SPCR (som gillar helt ljudlösa datorer) och mindre här på swec där folk kör med setups som drar 500W...