Permalänk

Köpråd Qtek

Funderar på att sälja min SE W900i och köpa mig en Qtek igen. Har haft både Qtek 8010 och S100 sen tidigare. Gillar kvalitén på telefonerna. (Dock inge fel på SE W900i heller.. men men.)

Nu skulle jag dock vilja ha nån annan modell, med det senaste operativet helst. 5an tror jag det är.

Finns ju några modeller att välja mellan nu men vill höra med er om era erfarenheter om nyare modeller än dom jag nämnde ovan.

Tack på förhand.

Permalänk

Har haft en 8310 i ett halvår.
Den var helt ok, operativsystemet är bra och jag har inget speciellt att klaga på.
Minnet är lite klent i den, ofta så kunde jag inte ta emot MMS pga platsbrist och sådana saker, ganska irriterande...
Det som gjorde att jag inte stod ut med den var det usla headsetet (jag vet att man kan köpa nytt, men...) och att kameran var så jävla dålig.

Telefonmässigt, för att ringa, hantera kontakter samt skriva SMS/E-mail är den underbar.

Tänk på att programutbudet är rätt begränsat än så länge...

Permalänk

Ok, har just kollat in 8300 alt. 8310. Verkar rätt vettiga ändå. Vet att programutbudet inte är det bästa men det är det ju inte till en SE heller Kameran använder jag ens knappt på min SE så det e lugnt där med. Jaja, fler tips mottages gärna.

Permalänk
Medlem

jag tycker 8310 som du har tittat på!

+ wlan!
+ grym skärm!
- dålig kamera
- seg ibland (inget jag stör mig på)

programutbudet blir ju dessutom bättre och bättre hela tiden eftersom OS:et är relativt nytt än så länge..
grym telefon! kommer nog alltid köra på Qtek i framtiden

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Ok, låter bra, men tar nog 8300 då den är 600kr billigare än 8310. Skillnaden verkar ju bara vara utséendet om jag läst rätt?

Permalänk
Medlem

Har själv 8310 och älskar den
¤Skärmen är det skarpaste jag sett nånsin på en mobil, blev riktigt förvånad när jag såg den första gången.
¤Wlan är helt underbart, gratis och snabbt. Vad mer kan man kräva?

Sen behöver jag väl inte nämna alla andra saker som är så bra med just windows mobile som alltid funnits och som fortfarande finns om du redan haft en 8010, du hajar poängen

Men den är ju inte helt perfekt såklart.
¤Jag tycker 8310 är rätt tjock och stor faktiskt, om man jämför med vissa andra modeller.
¤WM5 är fortfarande delvis lite buggigt, inte helt stabilt än men det kommer med all säkerhet uppdatering så det är ju ingen fara.
¤Programutbudet är lite snålt än, även om många program för WM2003 funkar så blir det ju fel skärmupplösning, blir helknäppt. Men det kommer ju efter ett tag antar jag.
¤Flashminnet är lite snålt, utan minneskort är ju dom här telefonerna ingenting.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

s200 alternativt 9100 borde du titta på, om du gillade s100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
s200 alternativt 9100 borde du titta på, om du gillade s100

Blev aldrig nån större vän med touchscreen. Alldeles för omständigt att hantera telefonen med en hand. Ännu värre när man ska behöva peta fram pennan o dona.

EDIT: ******* Tilläggsfråga ********

Hur är adressboken i 8300/8310? Är det som i S100 att man INTE kan sortera på förnamn, för det var ju hur sunkigt som helst. Blev skitsvårt om man hade "nicknames" etc på folk, typ "Farsan", "jobbet" "Bengan" eller whatever.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krigsholm
Hur är adressboken i 8300/8310? Är det som i S100 att man INTE kan sortera på förnamn, för det var ju hur sunkigt som helst. Blev skitsvårt om man hade "nicknames" etc på folk, typ "Farsan", "jobbet" "Bengan" eller whatever.

Ja. Men varför hålla på och fjanta sig med nicknames, jag har för- + efternamn på alla i min telefonbok, förstår inte varför man skulle ha något annat.

Permalänk
Medlem

Baxxar tråden lite.
Hur är wlanet på 8310? hur många meter räckvid snackar vi om? Och är det krångligt eller precis som vanligt på datorn?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krigsholm
Blev aldrig nån större vän med touchscreen. Alldeles för omständigt att hantera telefonen med en hand. Ännu värre när man ska behöva peta fram pennan o dona.

EDIT: ******* Tilläggsfråga ********

Hur är adressboken i 8300/8310? Är det som i S100 att man INTE kan sortera på förnamn, för det var ju hur sunkigt som helst. Blev skitsvårt om man hade "nicknames" etc på folk, typ "Farsan", "jobbet" "Bengan" eller whatever.

Kör själv en Qtek 9100. Du behöver inte ta fram penna för att ringa. Man trycker helt enkelt på knappen för ens kontakt, bläddrar ner till personen som man vill ringa. Eller läggar man in kort nummer.

Använder min Qtek 9100 till allt:
Kalender
GPS (med gps mottagare)
Ringer
Spelar
m m

Är grymt nöjd. Plus att den har ett Qwerty tangenbord under sig.

Men smaken är som baken. Hoppas att du hittar en som du är nöjd med.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

oo jag längtar tills jag får min 8310. Har beställt en sådan så får den på onsdag!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

ja 8300 är precis som 8310 fast med "musikknappar" ser bara lite annars ut!

precis som Killer_Ante säger, varför ha krångliga nicknames då man kan synca med outlook och byta alla till frö och efternamn istället, om man inte redan har så vill säga...
grym telefon! tål att sägas många ggr

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
Ja. Men varför hålla på och fjanta sig med nicknames, jag har för- + efternamn på alla i min telefonbok, förstår inte varför man skulle ha något annat.

Jag ställde en fråga och du besvarar den genom att inte besvara den utan kommer med egna åsikter istället. Jag är helt ointresserad om vad du tycker och har i din telefon. Skärpning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krigsholm
Jag ställde en fråga och du besvarar den genom att inte besvara den utan kommer med egna åsikter istället. Jag är helt ointresserad om vad du tycker och har i din telefon. Skärpning!

Ganska solklart på swec den senaste tiden. Man skiter i att svara på frågan och ger sina egna synpunkter istället.

Permalänk
Medlem

lite personliga åsikter om min qtek 9100.
skriver en +-grej med lite förklaringar

+ wlan
+ pushmail-support i senaste romen
+ qwerty-tangentbordet
+ programutbudet (tar aldrig slut känns det som)
+ displayen helt klart

- storleken
- batteritiden (men iofs... det är väl ganska imponerande med tanke på storlek på display och allt denna pryl kan åstadkomma)
- lite segt OS ibland
- den är inge vidare att prata telefon med
- den är inte så mycket utan ett minneskort

trots sina minus är jag väldigt nöjd med mitt köp av qtek 9100.
jag har dock valt att komplettera med en vanlig mobil att ringa med, min 9100 är min fickdator numera, ingen telefon.
passar perfekt för en person som är aktiv på internet, msn (agile messenger), irc (wmirc), pushmail-stöd (hur klarade jag mig utan det innan?), en hel uppsjö av olika browsers... men jag använder opera för windows mobile 5 samt opera mini.

jag är dock lite nyfiken på sony ericsson m600i, den kan kanske komplettera både telefon och fickdator.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk

Tack för +/- om 9100. Tittade precis på en sådan när jag kom o tänka på hur missnöjd jag ibland kunde vara på min s100 som just telefon.

Blir nog nåt med vanliga knappar.

Permalänk
Medlem

Den här tråden borde passa att fråga i:

Var länge sugen på en s200, men såg en 9100 idag och blev frälst. Har läst att den är ganska seg ibland, stämmer det? Är det värt att lägga ut dom extra hundralapparna för tangentbordet, eller är det mer en bara ett tangentbort som skiljer s200 från 9100?