Produkttest: Corsair TWINX2048-4400PRO

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Corsair TWINX2048-4400PRO

Det blir allt viktigare med större minnesmängd och därför är 2 GB-kits allt populärare. Fortfarande säljs mycket DDR-minne och så lär det sannolikt förbli ett tag till. Vi skall nu se närmare på Corsair TWINX2048-4400PRO, dessa DDR-minnen lämpar sig framförallt till överklockare.

Läs produkttestet: Corsair TWINX2048-4400PRO

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Musikälskare

saftigt pris, tror jag väntar nån år med att köpa 2gig, klarar mig med 1gig så länge

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

259 FSB 1:1 med 2.5-3-2-8 T1 (2,8 V) det var rätt nice :)...

Permalänk

Blir till att investera i ett par ocz nu då.

Permalänk
Medlem

Fina minnen men lite dyra för mig, men har ni sett deras hemsida? Det måste vara den sämsta hemsida ett såpass stort företag har http://www.corsair.com/

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Märker att vid de flesta test som sweclockers gör så står prisen som negativt (för dyrt), ni borde kanske testa billigare prylar isf som vanligt folk har råd med.

Eller så borde ni utgå från att denna hemsida är för entusiaster som enbart vill ha det bästa och skiter i priset och därmed slopa det där om att priset är för högt vid de flesta recensioner...'

*edit*
märkte iofs att det är oftast vi som diskuterar recensionerna som tycker att en viss produkt som testats är aningen dyr så test av lite billigare saker inte vore helt fel

Visa signatur

[Antec SonataII][Athlon64X2 4400+][MSI K8N Neo4 Platinum][Corsair TWINX2048-3200C2][Gainward 7800GT][2 x WD Caviar SE16 250 GB SATA II][NEC MS 20WGX²][Creative X-fi Platinum] [IBM Thinkpad T43]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevok

*edit*
märkte iofs att det är oftast vi som diskuterar recensionerna som tycker att en viss produkt som testats är aningen dyr så test av lite billigare saker inte vore helt fel

Jag håller med. Men frågan är om SweC köper in hårdvara endast för att testa eler om det är entusiaster som köper till sig själv och skriver om hårdvaran. I så fall förstår jag att de inte köper in billigare men det hade varit roligt med tester av lite billigare komponenter helt klart.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Man vinner verkligen väldigt lite på att klocka minne på AMD64 system gemför på Intel i spel. Men bra test, men lite för dyrt för de flesta.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Idioti tycker jag med sådana minnen. Har Corsair PC3200 minnen i en burk men dom följer JEDEC standarden men visst dom klockar bra för det med lägre timings utan problems. Men haft strul med deras UBER hyppade minnen med sjukt låga timings osv desutom svindyra sp behöver inte vara bättre eller bra för dom kostar mer å ska klarar låga timings eller höga frekvenser.

Fick hem 4x512Mb PC3200ECC/REG i dag kostade 2600Kr gämt. Sisst kostade dom ca 2500Kr då jag köpte 4st lika dana innan å det är Kingston ValuR minnen. Visst klockar väl inte till några 259Mhz men farsans Kinston ValuR PC3200 körs i 222Mhz och jag har inte testat mer för moderkortet som är K8T800 baserat skulle nog inte palla mö mer ändå men dom är fullt stabila där i memtest86+ i 24h och skulle nog palla med mer utan problems. Å dom minnena kostar ju typ en 2000kr om man ska ha 2x 1024Mb så lätt insparade pengar.

Personligen föredrar jag JEDEC standadiserade minnen eller så nära som det går som garanterat fungerar med mobot i fråga och Corsair tycker jag personligen är överhyppade och inte alls behöver fugnera nåt vidare ens i defual clocks och timings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
Jag håller med. Men frågan är om SweC köper in hårdvara endast för att testa eler om det är entusiaster som köper till sig själv och skriver om hårdvaran. I så fall förstår jag att de inte köper in billigare men det hade varit roligt med tester av lite billigare komponenter helt klart.

Köper gör de ju sällan, recentionsexemplaren får de ju "låna" oftast vilket de senare lämnar tillbaka till butiken eller företaget.... i det här fallet kanske de hade köpt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

2-3-2-6-1T? Är det verkligen en bra timings? CAS+tRCD+2=7. Men de kör 6?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x