Ghost Recon Advanced Warfighter !!

Permalänk
Medlem

Ghost Recon Advanced Warfighter !!

Tja alla.

Jag installerade demot och det första som var konstit var att man måste installera drivrutin för Ageia PhysX prossesor, Tom om man inte har kortet.

Sen startar man spelet och jag gick till options och ställde in allt på MAX men man kunde bara välja Medium på Texture Quality.

Hur som helst så startade jag campain och inget hackande!!!

MEN DET VÄRSTA VAR HUR FULT DET VAR UTAN ANTISLASING!!!

Det fanns inget där man kan ändra på mer då gick jag till drivrutiner och körde på 4xAA och allt på max och inget ändrade på sig :S

Asså jag är jätte ärg. Har ett 7900GT och jag hackar inte men kvaliten bara suger!!

Nån som har samma problem, Kan någon med X1800 eller X1900 Prova spelet och se om man kan välja High på Texture quality ??

Tack

Permalänk
Medlem

hmm... tetsade det på Xbox360 och det såg faktiskt riktig snyggt ut men de sägs att pc versionen inte använde samma grafik motor eller har ja fel?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Efter lite läsande så verkar det som om att Ubi har tagit bort AA och High textures från demot pga att det inte skall vara för stort plus att det är ett demo, dvs de vill inte ha alla grejor med, bara om man köper det

Permalänk
Medlem

AA+HDR kommer väl inte fungera med nvidia i den skarpa versionen heller?

Permalänk
Medlem

Beror på om de kodat bra eller dåligt, det går att komma runt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Beror på om de kodat bra eller dåligt, det går att komma runt.

För atikorten ja,, men se på oblivion, där kommer g70/g71 aldrig kunna levera hdr+aa, graw använder samma typ av HDR .. nu har utvecklarna dock helt missat att låta oss atianvändare aktivera aa,, suck. får hoppas på en ny "chuckpatch"..

är fan besviken på detta spelet, visuellt! utan aa ser det förjävligt ut.. och texturerna är helt smetiga

Permalänk
Medlem

Alltså:
Man kan ej ha AA igång samtidigt som hdr
Endast korten med 512Mb i minne har möjlighet till high på texturerna, dock går det att slå i gång för alla kort med hjälp av att editera en textfil. Konstigt nog rapporterar många att det flyter på bra ändå med deras 256Mb kort.

Permalänk
Medlem

Tyvärr går det ändå inte. Korten måste ha stöd för det via hårdvaran, och det har inte G70/71. Men nästa generation nVidia kort har det säkert.

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering, ingen verkar veta hur man får igång AA med nvidia kort...haha...ja, där var det ju ett säkert köp som försvann.

Permalänk

har ett Radeon X800 AA inga problem ser snyggt ut men det lär vara bättre när väl spelet finns att köpa

skulle jag tippa på

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
har ett Radeon X800 AA inga problem ser snyggt ut men det lär vara bättre när väl spelet finns att köpa

skulle jag tippa på

Har du gjort något för att slå på AA? Vad isånnafall? Tycker inte alls det ser bra ut som det är original.

Permalänk

jag slog på i CCC men ja kanske misstog mig då får väl köpa så spelet se om det blir skillnad sorry om jag gettt falska hopp

men jag antog att medd AA på i CCC så... men ja ja

fel kan man alltid ha

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Om man inte ser skillnaden på en bild med AA och utan så kan man ju lika gärna bara köra med budgettkort...;o)

Permalänk
Medlem

Det var inte ett snyggt spel.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
En liten uppdatering, ingen verkar veta hur man får igång AA med nvidia kort...haha...ja, där var det ju ett säkert köp som försvann.

Men spelet är ju inte släppt? Det är bara demon som spärrar AA, inte själva spelet antar jag.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Men spelet är ju inte släppt? Det är bara demon som spärrar AA, inte själva spelet antar jag.

Spelet har inte tillgång till AA heller, Så ni vet.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Ni som skriver att det itne är ett snyggt spel har fel, det är itne snyggt på era datorer thats it.

spelet är med mest anvancerade grafikspel som nånsin har funnits i denna värld,. oblivion kan slänga sig i väggen.

Byt system eller testa på nåt annat.

www.happypuppy.com --> ingame filmer, säger sig själv då dom spelar in ifrån en filmkamera på en projektor som drar ner kvaliteten nåt enormt och ändå ser verkligt ut många ggr.

tror som så här att dagens grafikkort har problem att få spelet att flyta då det är _mycket_mer krävande än vad oblivion är.

allt max då så klart ingame. sen så kan spelet iofs vara nice optimerat men att det är fult är så långt ifrån sanningen det kan komma.

beror snarare på era system.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Spelet har inte tillgång till AA heller, Så ni vet.

Ok, har du en källa till det?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Ok, har du en källa till det?

På ghostrecons forum och troligen genom egna källor som vi inte får snacka om här

Permalänk
Medlem

Ok, det är ju isf ett vansinnigt korkat drag av Red storm. Tyckte demot såg förjävligt ut utan AA, don't get me wrong spelet såg bra ut som bara den men det var något som saknades och det syntes hur tydligt som helst.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ni som skriver att det itne är ett snyggt spel har fel, det är itne snyggt på era datorer thats it.

spelet är med mest anvancerade grafikspel som nånsin har funnits i denna värld,. oblivion kan slänga sig i väggen.

Byt system eller testa på nåt annat.

www.happypuppy.com --> ingame filmer, säger sig själv då dom spelar in ifrån en filmkamera på en projektor som drar ner kvaliteten nåt enormt och ändå ser verkligt ut många ggr.

tror som så här att dagens grafikkort har problem att få spelet att flyta då det är _mycket_mer krävande än vad oblivion är.

allt max då så klart ingame. sen så kan spelet iofs vara nice optimerat men att det är fult är så långt ifrån sanningen det kan komma.

beror snarare på era system.

Har allt på max i demot, men det finns ingen AA att aktivera det gör spelet väldigt fult faktiskt...

Permalänk
Medlem

på hela spelet finns det upp till 16 X AA ..kör det för fullt nu och det är bra snyggt i 1024 * 764 , 8xaa för mig iaf.. troligtvis demot som är "strypt" för er!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Ok, har du en källa till det?

Japp.

Och till dig an.doja, spelet är verkligen inte snyggt. Har du testat det eller bara tittat på massa filmer?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

ok kan nån av er säga att ni i options video inte har en knapp som det står advanced på??????

för mig finns det
där finns texture bla bla anisotropic f

tror ni ej här är bild bevis

så äre med det

för att ni ska tor att det är demot indeed så har ni bildbevis 2

så hoppas att inga oklarheter finns så är detta alltså demot av GRAW

ha en trevlig dag

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

tror som så här att dagens grafikkort har problem att få spelet att flyta då det är _mycket_mer krävande än vad oblivion är.

Testa demot , inte alls så krävande som du föreställer dig.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Japp.

Och till dig an.doja, spelet är verkligen inte snyggt. Har du testat det eller bara tittat på massa filmer?

ok detta kallar du fult vad är då snyggt

om detta är fult med 16x Aniso i options video advanced där finns det

så säg då vad som är snyggt. Allting i CCC är också maxat

ja inte vet jag men ett köp blir det när det släpps 5/5-2006(webhallen)

EDIT:
detta är taget med fraps storleken vart 1280x1024 lite stort o posta det så därav mini formatet

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ok detta kallar du fult vad är då snyggt

http://i21.photobucket.com/albums/b293/jakdaxter21/GRAW2006-0...

om detta är fult med 16x Aniso i options video advanced där finns det

så säg då vad som är snyggt. Allting i CCC är också maxat

ja inte vet jag men ett köp blir det när det släpps 5/5-2006(webhallen)

EDIT:
detta är taget med fraps storleken vart 1280x1024 lite stort o posta det så därav mini formatet

Länka till hela bilden klart det ser bättre ut om du krympt den som fan

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ok detta kallar du fult vad är då snyggt

http://i21.photobucket.com/albums/b293/jakdaxter21/GRAW2006-0...

om detta är fult med 16x Aniso i options video advanced där finns det

så säg då vad som är snyggt. Allting i CCC är också maxat

ja inte vet jag men ett köp blir det när det släpps 5/5-2006(webhallen)

EDIT:
detta är taget med fraps storleken vart 1280x1024 lite stort o posta det så därav mini formatet

Har du spelat hela spelet? Nej, då så. Grafiken är inget märkvärdigt, personligen tycker jag att det är fult.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktisk att grafiken är bra till spelet då det ger lite mera taktisk sim känsla över det hela.
Om man hade kunnat aktivera HDR+AA i spelet så hade många istället gnält pga av att det går för långsamt, dåliga optimeringar etc.
Se bara hur det blev med oblivion. Jag kan hålla med om att utlämna bloom eller HDR på SM2.0 nivå och iställt lagt till en option för AA var ett misstag men det förstör defenitivt inte spelet. Alldeles för många tänker bara på ögongodiset och fraps och kan inte bara slappna av och njuta av spelet i sig.

Sen så har vi det med att kunna aktivera HDR+AA med X1000 serien. HDR+AA är egenterligen framtidens teknik idag. Visst ATI har denna teknik men till vilket pris? Allt ögongodis i 1280x960 med 16x AF samt 4x AA med HDR i oblivion får lätt ett x1900XTX att krypa på knä och be om nåd. Se bara hur det var med SM3.0 och 6800 serien, visst tekniken fans redan då men den tillämpas inte fullt ut förens idag. Crossfire kan nog klara detta men då är vi uppe i summor som dom flesta inte lägger ut på grafikkort.
Väntar vi på nästa generations kort så kommer säkerligen både ATI samt Nvidia har denna funtionen och samtidigt vara fullt spelbara i höga upplösningar.

Allt som allt så tycker jag att Grin har gjort ett bra spel med möjlighter att utvecklas med framtidens grafikkort.

/Martin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Har du spelat hela spelet? Nej, då så. Grafiken är inget märkvärdigt, personligen tycker jag att det är fult.

lite svårt då spelet inte finns o köpa än eller???

så när spelet är färdigt och finns att köpa så lär det nog se bättre ut

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|