Amerikanska staten köper Intel före AMD?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Sluta larva er!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av No.21
Men då borde du veta att till skillnad från Sverige, så har inte dom "veto". Icke heller har dom lika stora påtrycknings medel som USA. Eller hur? Kolla själv hur dom har använt den makten, och på bekostnad av vem och vad.

Nu får han ju som han vill. Han har förvandlat tråden till ett flamewar om USA.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Flamewar? Jag bara upplyser om vissa av hans åsikter i hans inlägg. Upp till han och andra att hoppa in. Men jag tror inte det behövs. Om han fortsätter med en viss stil. Så kan man ju lätt ta reda på vad han är ute efter. Han kanske till och med idiot förklarar sig då.

Din upplysning är mer underlig än så.

Man kan ju undra om besluts fattarna går på sitt ego eller för folket. Vilket fall som helst, så vet vi inte underlaget för beslutet. Men man kan ju undra.

Permalänk
Medlem

Re: Sluta larva er!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin

Var istället glad att det finns länder (många fler än USA) som tar i tu med terrorism och som inte kryper undan med svansen mellan benen. Det är de som räddar oss alla i det långa loppet. Kritisera gärna USA men glöm inte den betydligt kraftigare kritiken som "motståndarna" nästan alltid förtjänar. Partisk hatfundamentalism visar bara hur dum man själv är.

-mittenväljaren-

Jojo kulor är bättre än mat för G W Bush:s plånbok då han och hans familj har en hel del aktier i vapenindustrin undrar varför han inte istället köpt aktier i matindustrin? Nä just det matkrig fungerar bara i lekskolan :D!

Permalänk

Fred bröder

Fred bröder. Mitt inlägg var inte ämnat till att ta över tråden. Min point var bara att jag ville påpeka att det finns de som vill slippa ogenomtänkt kritik (ofta underliggande och inlindad) om USA och Bush. Jag är trött på att läsa hat mellan raderna. Tänk på att ni alla gör självmål när ni inte tar upp båda sidorna av ett problem. För mig verkar det ganska konstigt när några miljoner svenskar säger att 250 miljoner amerikaner har fel. En demokratisk (som sverige tror blint på) omröstning skulle snabbt dra upp rullgardinen för dessa.

Dessvärre finns det massor av fel i USA lixom det finns i Sverige. Det är bara att vi hela tiden matas med felen som dom gör och att deras fel oftast får större proportioner. Vi ska också komma ihåg att dessa "antiamerikanska" ideerna främst hittas i ett begränsat västeuropa ivrigt påhejat av diverse odemokratiska länder. Synen på USA är helt annorlunda i tex östeuropa. De har levt under vänsterförtryck och vet vilken god gärning USA gjorde under WWII. Utan dem så hade vi med stor sannorlikhet inte varit fria idag. Tänk på att de offrade livet på flera hundratusen män för oss. Hade vi gjort samma uppoffring för friheten så hade nog vi också varit snabba i att bekämpa kommunismen och annat förtryck.

Men vi förstår inte det eftersom vi stod utanför det hela. Istället förlängde vi WWII med ett till två år genom att exportera stål till tyskarna. Tillsammans med baltutlämningen kan man därmed anse att Sverige är skyldigt till flera miljoner människors död. Detta är inget som skrivs om i en blind nation.

Kanske är det för mycket begärt av mig att önska att vissa av er ska förstå att svensk media inte alls är objektiv (ingen annan heller). Det ligger i själva hjärntvättens natur att man är blind.

Sedan vill jag bara säga att tro att Bush krigar för att hans aktier ska stiga var ett riktigt lågvattenmärke. Men att vissa på vänsterkanten tror det kanske inte är så konstigt eftersom vänstern alltid gärna har tagit till våld själva och då tror ni kanske att alla är som ni. Hur är det tex i vårt land? Nja, jag skulle uppskatta att nästan 95% av det organiserade våldet finns på vänsterkanten. Här har vi den blinde hästen.

Nu lägger vi ner detta stickspår!

Permalänk
Medlem

Vad försöker du bevisa Niklas?

Du låter lite blåst, prova lite www.vaken.se eller www.infowars.com som medicin.

Permalänk

Om vi jämför med Sverige så skulle vi köpa mycket Ericsson om de gjorde x86-processorer. Inget konstigt med det, ericsson har mycket kontakter här.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem

Re: Fred bröder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Fred bröder. Mitt inlägg var inte ämnat till att ta över tråden. Min point var bara att jag ville påpeka att det finns de som vill slippa ogenomtänkt kritik (ofta underliggande och inlindad) om USA och Bush. Jag är trött på att läsa hat mellan raderna. Tänk på att ni alla gör självmål när ni inte tar upp båda sidorna av ett problem. För mig verkar det ganska konstigt när några miljoner svenskar säger att 250 miljoner amerikaner har fel. En demokratisk (som sverige tror blint på) omröstning skulle snabbt dra upp rullgardinen för dessa.

Dessvärre finns det massor av fel i USA lixom det finns i Sverige. Det är bara att vi hela tiden matas med felen som dom gör och att deras fel oftast får större proportioner. Vi ska också komma ihåg att dessa "antiamerikanska" ideerna främst hittas i ett begränsat västeuropa ivrigt påhejat av diverse odemokratiska länder. Synen på USA är helt annorlunda i tex östeuropa. De har levt under vänsterförtryck och vet vilken god gärning USA gjorde under WWII. Utan dem så hade vi med stor sannorlikhet inte varit fria idag. Tänk på att de offrade livet på flera hundratusen män för oss. Hade vi gjort samma uppoffring för friheten så hade nog vi också varit snabba i att bekämpa kommunismen och annat förtryck.

Men vi förstår inte det eftersom vi stod utanför det hela. Istället förlängde vi WWII med ett till två år genom att exportera stål till tyskarna. Tillsammans med baltutlämningen kan man därmed anse att Sverige är skyldigt till flera miljoner människors död. Detta är inget som skrivs om i en blind nation.

Kanske är det för mycket begärt av mig att önska att vissa av er ska förstå att svensk media inte alls är objektiv (ingen annan heller). Det ligger i själva hjärntvättens natur att man är blind.

Sedan vill jag bara säga att tro att Bush krigar för att hans aktier ska stiga var ett riktigt lågvattenmärke. Men att vissa på vänsterkanten tror det kanske inte är så konstigt eftersom vänstern alltid gärna har tagit till våld själva och då tror ni kanske att alla är som ni. Hur är det tex i vårt land? Nja, jag skulle uppskatta att nästan 95% av det organiserade våldet finns på vänsterkanten. Här har vi den blinde hästen.

Nu lägger vi ner detta stickspår!

Nu är det helt o hållet off topic, men nu bjöd du uppför krig trots allt.

Det finns betydligt mer att vara kritisk mot i USA än vad det finns att vaa positiv i mot. För att nämna ett exempel så är det myten om "världens största demokrati" det bästa exemplet. USA är inget annat än en polisstat. Ett land där inte ens hälften av befolkning röstar fram de styrande ska inte kallas för demokrati.
Den mycket fina lagen patriot act som infördes efter terror attentaten 2001 för s.k ta fast terrorister har så här i bakspeglen visat sig vara till för att trakassera oönskade element i det amerikanska samhället, så som fredaktivister och vänstergrupper.

Sen är det den här frågan om dina historie kunskaper som jag stark ifrågesätter. Om jag nu har läst min historia korrekt så är det sovjetunionen vi ska vara tacksamma i mot för att nazisterna inte tog över världen. Kommer jag ihåg rätt så fick 20 miljoner sovjet invånare och soldater offra livet för att stoppa tyskarnas framfart. Det var inte USA utan Sovjet som fick ta den tyngsta smällen av kriget.

Btw: Så tycker jag du ska läsa på lite grand om din älskning Busie och hans trevliga släkningar Du kan ifall du vill begära ut papper om hur hans trevliga farfar tvättade pengar till tyskarna under andra världskriget. Det fick kongressen sätta stopp för
Andra roliga saker som själv finns att läsa om Bush är hur han utan kongressens tillåtelse låter spionera på den egna befolkning, vilket senare visade sig vara tämligen otillåtet.
Sen ska vi inte ens diskutera att Bush när han tillträde avskaffade såna finna saker som övertidsbetalning, arbetsrätt och miljöskydd för arbetar. Fast sånt existerar kanske inte i högervridna människors sinne

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biggus Dickus
Om vi jämför med Sverige så skulle vi köpa mycket Ericsson om de gjorde x86-processorer. Inget konstigt med det, ericsson har mycket kontakter här.

Håller helt med. Dessvärre tycks det inte hända mer med svenskutvecklad datorkraft efter att Compis gick och dog.

niklas brandin:
De flesta på Sweclockers skaffar nog sin information om världshändelser från flera av varandra oberoende håll. Det blir lätt så om man är van användare av internet i allmänhet och Google i synnerlighet. Du behöver nog inte tala om för oss att pressen suger, det är redan uppfattat vid det här laget. Sedan har jag sällan stött på någon, vare sig i eller utanför Sweclockers, som har uttryckt hat öppet eller bemantlat mot USA. Däremot har kritik formats i sakfrågor vilket jag har svårt att se något fel i.
Vill du få en mer balanserad bild av händelserna i mellanöstern så kan jag rekommendera dokumentärerna ”The End of Suburbia” och ”The Oil Factor”. De är dock på engelska, jag hoppas att detta inte medför några problem då de är sevärda.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Re: Fred bröder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Fred bröder. Mitt inlägg var inte ämnat till att ta över tråden. Min point var bara att jag ville påpeka att det finns de som vill slippa ogenomtänkt kritik (ofta underliggande och inlindad) om USA och Bush. Jag är trött på att läsa hat mellan raderna. Tänk på att ni alla gör självmål när ni inte tar upp båda sidorna av ett problem. För mig verkar det ganska konstigt när några miljoner svenskar säger att 250 miljoner amerikaner har fel. En demokratisk (som sverige tror blint på) omröstning skulle snabbt dra upp rullgardinen för dessa.

Dessvärre finns det massor av fel i USA lixom det finns i Sverige. Det är bara att vi hela tiden matas med felen som dom gör och att deras fel oftast får större proportioner. Vi ska också komma ihåg att dessa "antiamerikanska" ideerna främst hittas i ett begränsat västeuropa ivrigt påhejat av diverse odemokratiska länder. Synen på USA är helt annorlunda i tex östeuropa. De har levt under vänsterförtryck och vet vilken god gärning USA gjorde under WWII. Utan dem så hade vi med stor sannorlikhet inte varit fria idag. Tänk på att de offrade livet på flera hundratusen män för oss. Hade vi gjort samma uppoffring för friheten så hade nog vi också varit snabba i att bekämpa kommunismen och annat förtryck.

Nja, jag skulle uppskatta att nästan 95% av det organiserade våldet finns på vänsterkanten. Här har vi den blinde hästen.

Nu lägger vi ner detta stickspår!

ehm, flera miljoner Svenskar motsvarar ungefär 250 milj Amerikaner. vad var det du sa om ogenomtänkt?

och nej, att östeuropeer har en tendens att dricka CocaCola till middagen innebär inte att de har en radikalt annorlunda syn på USA än resten av världen.

"de" offrade livet. vilka är "de" och vilka offrade "sig" då? "USAs" goda vilja (som saknar motsvarighet i modern tid) att skicka ut sina egna medborgare på masslakt visar vad exakt?

blind and mad as a friggin bat!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint