[MINIRECENSION] ViewSonic VX2025wm

Permalänk
Discokungen

Klart det ser så ut. Det är lysrören som lyser upp bildytan som ger den effekten.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Fin recension, en fråga: Hade du en Samsung SyncMaster 959NF tidigare?

Inte nöjd med den eller, ingen kass CRT precis.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Fin recension, en fråga: Hade du en Samsung SyncMaster 959NF tidigare?

Inte nöjd med den eller, ingen kass CRT precis.

Det kan nog stämma att jag hadde Nej den var bra, men tog sån jävla plats.
Jo jag var jättenöjd med den! Men kände att det var dags att gå vidare. Dels för att spara plats och spara på ögonen. Så mycket skönare och skarpare att titta på en LCD än en CRT.

Nu har jag inte ont i ögonen på kvällen

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet hur det är med pixelgarantin på denna skärm??

Verkar vara en grymm skärm, tror allt att jag ska köpa mig en, men vill som sagt gärna inte råka ut för en massa döda pixlar.

Visa signatur

Dator: (Amd Athlon 3000+) (Asus K8N-E Deluxe Nforce 3 250gb)(Gainward 6800GT 350/1000) (Apacer 512 PC3200 400mhz ddr)
(Seagate Barracuda 80gb)

Permalänk
Medlem

Den verkar vara slut överallt tyvärr. Kanske blev väldigt populär.

Permalänk
Medlem

Har skärmen HDCP stöd? Kan vara bra att veta, då jag är på väg att skaffa ny skärm, min samsung syncmaster 959nf ger ifrån sig ett surrande som går mig på nerverna:(

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Hur blir det igentligen när man har både VGA och DVI inkopplat samtidigt från olika videokällor? Tänkte ifall om man skulle kunnat koppla in 360'n på VGA och datorn på DVI. Går det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, intressant. Jag råkar nämligen ha 3st VX715 17" som jag kör samman kopplade. En 20,1" I mitten istället för en av 17" hadde varit susen. Frågan är bara om dem kommer ligga samma höjd.

I upplösningen gör det inget med tanke att 1024 mot 1050 är rätt ok när jag provat med morsans laptop. Frågan är juh isåfall bara om Höjden på själva skärmarna ligger då rätt? Skulle du kunna ta och mäta från Yttersta skärmkanten ner till ditt skrivbord var den står ? Min verkar vara runt 14,5 cm .

Tack på förhand.

Visa signatur

"Jag är man som älskar mus!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degnöt
Hmm, intressant. Jag råkar nämligen ha 3st VX715 17" som jag kör samman kopplade. En 20,1" I mitten istället för en av 17" hadde varit susen. Frågan är bara om dem kommer ligga samma höjd.

I upplösningen gör det inget med tanke att 1024 mot 1050 är rätt ok när jag provat med morsans laptop. Frågan är juh isåfall bara om Höjden på själva skärmarna ligger då rätt? Skulle du kunna ta och mäta från Yttersta skärmkanten ner till ditt skrivbord var den står ? Min verkar vara runt 14,5 cm .

Tack på förhand.

Vad jag sett så ligger en VX2025wm 1MM högre än VX715, som förövrigt jag också har... Alltså kommer det se jävligt snyggt ut och bli perfekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Tack så hemskt mycket! Jag har funderat länge på den här skärmen. Såg recensionen på HARD-forumet och blev impad. Det här avgör saken. JAG SKA HA EN!

Har du en länk till recensionen på HARD-forumet? Skulle va bra då jag också kollar på denna skärm. Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xenoniz
Är det nån som vet hur det är med pixelgarantin på denna skärm??

Jag ställde precis denna fråga till Viewsonic, här är deras svar:

"If the monitor has a full dead pixel (black or white) then the unit will be swapped out. If the monitor has sub pixel failures (Red. Green or Blue) then you are allowed a max of 10 before the unit can be swapped out, this in compliance to the ISO 13046-2 Part2, pretty much all the manufacturers adhere to this standard."

Med andra ord byter de skärmen om du har en helt död pixel, men du kan (tyvärr) ha upp till 10 som fasnat på en färg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Det här med om spelen stödjer det, är inte det lite meningslöst? Tänk om jag köper spel efter att jag köpt skärmen? :/ Känns som alla spelen stödjer det?

Spelen är främst:

Half-Life 2 (Source)
Call of Duty 2
Battlefield 2
Command & Conquer: First generation (Generals, Red Alert 2)

Ja, dessa spel stödjer widescreen enligt www.widescreengamingforum.com/masterlist.php Skitbra site om man har / ska ha widescreen!

Permalänk
Medlem

Precis fått hem ett ex av denna modell. Men är lite missnöjd över den anti-glare coatingen som dom har lagt på. Kanske jag som är väldigt känslig men känns som om det ligger ett lager damm framför bilden som bryter färgerna galet åt alla håll.

Förutom det kan jag meddela att färgerna, kontrasten och responstiderna på denna skärm är mycket bra. Men fortfarande väldigt osäker på om jag ska lämna tillbaks den eller inte. Ingen annan som upplevt detta med bilden? Kanske bara jag som fick ett dåligt ex?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Hur blir det igentligen när man har både VGA och DVI inkopplat samtidigt från olika videokällor? Tänkte ifall om man skulle kunnat koppla in 360'n på VGA och datorn på DVI. Går det?

Du kan välja på skärmen vilken input den ska visa. I OSD menyn: Analog eller digital.
Så det borde nog gå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Har skärmen HDCP stöd? Kan vara bra att veta, då jag är på väg att skaffa ny skärm, min samsung syncmaster 959nf ger ifrån sig ett surrande som går mig på nerverna:(

Jag vet faktiskt inte. Kan inte svara på det tyvärr. Kanske någon annan som kan? Kolla på viewsonic:s hemsida?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ewiun
Precis fått hem ett ex av denna modell. Men är lite missnöjd över den anti-glare coatingen som dom har lagt på. Kanske jag som är väldigt känslig men känns som om det ligger ett lager damm framför bilden som bryter färgerna galet åt alla håll.

Förutom det kan jag meddela att färgerna, kontrasten och responstiderna på denna skärm är mycket bra. Men fortfarande väldigt osäker på om jag ska lämna tillbaks den eller inte. Ingen annan som upplevt detta med bilden? Kanske bara jag som fick ett dåligt ex?

Jag störde mig lite i början, men det har försvunnit. Tänker inte ett dugg på det längre. Denna skärm är det bästa köp jag gjort någonsin!

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk
Medlem

telefon kataloger är jävligt bra om man ska justera skärmhöjd när man har mer än 1 skärm sammakopplade jag annvänder det.

Väldigt bra recension får jag säga.

Men jag håller kvar på min Philips 109S 19'' skärm..

Slår deflesta skärmar jag testat och den är dessutom lätt och väldigt liten för att vara crt. Klarar mkt bra upplösningar och kan köra 1280x940 i 120 Hz utan problem

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Det är det enda som stör mig med VX2025WM... 60 Hz i native-upplösningen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

har en sån fast 17" <3 säger jag

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Det är det enda som stör mig med VX2025WM... 60 Hz i native-upplösningen.

Man kan inte ställa in 75Hz med dvi alltså ?? Vad kasst! De har gått på alla TFT jag testat :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Man kan inte ställa in 75Hz med dvi alltså ?? Vad kasst! De har gått på alla TFT jag testat :/

Det verkar som att jag hade fel. 75Hz i native verkar vara max... som tur är. Har inte köpt skärmen än, men jag tror att det får bli en sån här.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Dustin har denna för omgående leverans.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den läcker ljud tex i hörnen ?

Permalänk
Medlem

För er som tänker köpa denna skärmen så är den billigast här:
http://www.itbutikken.se/default.asp?land=46&varenr=132643

Har själv beställt en nu
O svärfar e egen företagare så man får den utan moms hähä 3500:-

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Ang. källa. På min VX715 byter man mellan DVI och VGA med [2]-knappen (så till vida att man inte är inne i menyn alltså).

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Hur hittar man döda pixlar. Finns det något program eller inställning?

Permalänk
Medlem

Någon som använder denna med Vista? Funkar allt bra med drivrutiner och bildkvalité?

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

Vad heter programmet där man kan kolla döda pixlar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lax3N
Vad heter programmet där man kan kolla döda pixlar?

Testa Nokia Monitor Test.

http://www.construnet.hu/nokia/Monitors/TEST/monitor_test.htm...

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.