Permalänk

Val mellan tre mp3-spelare

Hallå, är nu på jakt efter en riktigt bra mp3-spelare som även ska funka att kolla på video på. Är ute efter så mycke prestanda/minne för så lite pengar som möjligt. Min utrymme får ses som 20gb och maxkostnad 4000kr. Vad anser ni? vilken ska jag ha? har letat fram 3 stycken olika som jag tycker ser mycket intressanta ut allihop...Naturligtvis är jag också öppen för andra förslag.

Motivera gärna!

Tack på förhand

IRiver H329SE 20gb: http://www.webhallen.com/prod.php?id=27941 - 2995kr
Ipod Video 30gb: http://www.webhallen.com/prod.php?id=48616 - 2749kr
Creative Zen Vision:m 30gb: http://www.webhallen.com/prod.php?id=52897 - 3295kr

Permalänk

iAudio X5 http://komplett.se/k/ki.asp?sku=314000
Finns även med 30 gig och 60 gig hårddisk. Rekommenderar denna för att jag är grymt imponerad av deras produkter.

Permalänk
Medlem

Hålled med talaren över. iAudio har grymt ljud, likaså iriver, har testat x5;an och den är riktigt grym och även läskigt snygg

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Viktor "Lyckotomten" var det för att joysticken pajade som du är så nöjd eller?

Visserligen är ljudet väl godkänt jämfört med annat apple skit så det kompenseras. Shit lär väl aldrig få låna din iAudio mer på mattelektionerna Lyckotomten om jag säger något illa om din mp3:)

Permalänk

Precis, inget mera lyssnande för dig... Men jag vill också höja ett varningens finger för kvaliteten på joysticken. Min höll i ett par månader med väldigt försiktigt användande, alltså i stort sett legat i en lös ficka och ingen påfrestning på spelaren.

Permalänk

"funka att kolla video på" X5an funkar väl, men det är ingen fröjd, blir mest något family guy/simpsons avsnitt när man sitter på bussen någonstans kanske, en 2,5" skärm eller större skulle vara betydligt skönare.

Lyckotomten, hoppas du fick ett måndagsex, vill int att min joystick ska paja

Permalänk

Se där nu kommer saningen fram:)

Permalänk

Jag hoppas verkligen att jag fick ett måndagsex. Men i övrigt är jag så otroligt nöjd med spelaren så det är helt otroligt. Plus att min förra iAudio-spelare hade en otrolig kvalitet.

Permalänk

Jo precis Viktor den gamla var ju skitbra, ända tills 3,5mm pluggen trillade ur....

Björnlabb lyssna inte på varken mig eller viktor, speciellt inte mig;)
iAudio är faktiskt bra grejor. Att 3,5mm pluggen lossnade var ingen slump eftersom jag och två andra som gick i samma klass som viktor (Lyckotomten) ständigt slogs om vem som skulle få lyssna på hans mp3 så det var bara en tidsfråga.

Permalänk

Hehe, de låter bra de pojkar får ta och kolla in iAudio X5 lite mer då, såg helt klart intressant ut... såg att de fanns en modell som visserligen var 4mm tjockare men hade bra jäkla lång batteritid, verkar riktigt bra

@ SpeedFreak: med "funka att kolla på video" var de just simpsons/famliyguy-typ va video jag tänkte på. Inget advancerat utan bara enka små korta grejer men som ändå ser okey ut.

Tack för svaren, ännu fler uppsakattas

Permalänk
Medlem

Att döma av dina krav tycker jag att du ska köpa creative zen vision:m, evtersom den har överlägset bäst videoegenskaper av de mp3spelare som finns ute nu. Sen är ju X5:an mindre och kanske har bättre ljud, men är det video och bilder man är ute efter så är det creative-spelaren som gäller.

edit; jag läste inte ditt senaste inlägg så noga... är det bara ett simpsonsavsnitt eller två så går nog X5:an bra.

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Jag hoppas verkligen att jag fick ett måndagsex. Men i övrigt är jag så otroligt nöjd med spelaren så det är helt otroligt. Plus att min förra iAudio-spelare hade en otrolig kvalitet.

Du fick nog ett måndagsex. Jag har använt min x5 dagligen sen jag köpte den i september och joysticken fungerar lika bra som när den var ny. Värt att notera att min x5 alltid ligger i jeansfickan. Är mycket nöjd med mitt köp, ångrar bara att jag inte köpte en x5l, som har betydligt längre batteritid...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svedis
Du fick nog ett måndagsex. Jag har använt min x5 dagligen sen jag köpte den i september och joysticken fungerar lika bra som när den var ny. Värt att notera att min x5 alltid ligger i jeansfickan. Är mycket nöjd med mitt köp, ångrar bara att jag inte köpte en x5l, som har betydligt längre batteritid...

Ja det finns ju många måndagar, jag hade min i fickan i 3 dagar (inte i sträck, ett par timmar om dan), den paja. Fick en ny på garantin (tack Webhallen) och passade då på att köpa ett fodral

Den rekommenderas starkt. Jag har iof den som är lite tjockare (som har 35 timmars batteritid, mumma...), kan ju va därför.
Finns inte lika många tillbehör till iAudios som det finns till iPoden, kanske för att det mesta redan finns med Jag har som sagt köpt fodralet, men jag "sparar" (finare och kortare ord för "jag är för lat för att gå dom 200 meterna till bussen och åka i 5 minuter för att komma till webhallen") ihop till armbandet och dockningsstation, vilka båda verkar typiska bra-och-ha-saker. Inte för att någon utav dom behövs lika mycket som fodralet (ja, kanske om man inte orkar ha bälte eller vill se skärmen -väldigt jobbigt att byta mellan ~100 mappar utan att se nånting- så kan armbandet va bra)

Lägger fortfarande min röst på iAudios, den är bäst

PS. Skärmen är lite liten, men jag har lyckas kolla genom StarWars III på den (lång, tråkig håltimme) på den. Den är lite kass med fading, det blir mer att den hackar från vanlig bild till svart till vanlig bild o s v .
Ljudet kompenserar allt, och skärmen är inte så abnormt liten faktiskt, helt okej.

Jo, och en sak till:
Om du köper den så se till att byta ut så mycket du kan i dess UI (loggan när den startas upp o s v), det ser riktigt äckligt ut, främst ikonerna. Usch. 2D-brunt. Usch.

DS och lycka till med ditt köp

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Om du köper en X5a så rekomenderar jag dig att köpa till fjärrkontrollen.
Jag har en M3a där fjärrkontrollen ingår, fast till X5an är det ett tillbehör.
Otroligt smidigt tycker jag, så slipper du dra upp din X5a varje gång du ska byta låt osv.

Förövrigt lägger jag min röst på X5an.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Jo, och en sak till:
Om du köper den så se till att byta ut så mycket du kan i dess UI (loggan när den startas upp o s v), det ser riktigt äckligt ut, främst ikonerna. Usch. 2D-brunt. Usch.

Har också en X5:a...kan du beskriva lite mer om det här hur du ändrar UI:n m.m. så uppskattas det=).

Jag tycker om min X5:a och är nöjd med köpet, Ipod Video har dock en väldigt läcker design inget snack om den saken=). Creatives motsvarighet är ju vassare ljud och teknikmässigt gentemot Applen precis som X5:an också har bättre ljud. Sedan slukar Ipodens feta skärm otroligt mycket ström, ca 2h film tittande ifall man jämför med 8-9h på X5:an...

Försök jämföra dem i verkligheten, det är nog det säkraste.

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Har också en X5:a...kan du beskriva lite mer om det här hur du ändrar UI:n m.m. så uppskattas det=).

iAudio.com är ett tips Finns massa tips på bra EQs från folk, folks uppladdade UI och guider
Trevligt som den!

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk

Bakgrunden har jag bytt, men inte hittat någon om startup loggan och så.

Permalänk
Medlem

varför inte vänta på meizu e6... den borde komma snart. för den ser UNDERBAR ut och med mina erfarenheter av meizu får mig att tro att den kommer att bli super. finns en tråd om den för dom som missat.: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=58305...

//MeizuFanboy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
varför inte vänta på meizu e6... den borde komma snart. för den ser UNDERBAR ut och med mina erfarenheter av meizu får mig att tro att den kommer att bli super. finns en tråd om den för dom som missat.: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=58305...

//MeizuFanboy

MEIZU M6 eller Miniplayer även kallad

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|