Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Fixa bort pipandet?

mitt nätaggregat har börjat pipa. det är väldigt irriterande.

Någon som vet hur man tar bort pipandet ?

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

jag har hört en del säga att kondensatorer kan börja pipa/tjuta/gnissla och ha sig innan dom går åt helvete. har du kvar garanti o kvitto så kan du vara beredd med det om någon/några kondensatorer skulle ge sig.

Visa signatur

:)

Permalänk

Eller så är det en spole vars lindningar vibrerar. Det avhjälps lättast genom att lägga en droppe smältlim på dem.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Morsans nagellack går lika fint de med... om det nu är en spole som LasseKongo sa... Tror oxo att det är det...

Visa signatur

Opteron 146 @ 2900Mhz MSI K8n SLi Plat. 2x Corsair XMS Pro 512Mb PSU Tagan 580W Chassie P-180 LeadTek 7800GT

Permalänk
Medlem

vars lindningar vibrerar? för magnetfältet då eller?

Visa signatur

:)

Permalänk

Morsans nagellack ska man INTE använda för det kan finnas rester av ledande matrial där i.. isf smältlim eller lämna in på garanti.

troligen kommer agget rasa innom en snar framtid..

edit: jag tror att det är en kondensator .. har hört hur de låter och tillslut kommer de sprängas sönder och man har massa papers liknande skit där i och en äklicg gul/brun sörja som är svår att få bort.. sen så luktar det som om en eler flera katter gått och dött..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag brukar använda råttfällor, och sen kasta djuren i soptunnan
Det brukar få bort pipandet, tillfälligt iaf.

Okej seriöst då, om du öppnar nätagget försvinner ju garantin, så om du har kvittot kvar rekommenderar jag att du reklamerar det.

Visa signatur

P4 @ 1,8 ghz, Geforce 4 ti 4600, 512 mb ram

Permalänk
Medlem

tja kompis det var exakt så mitt nätaggregat gick isönder. det pep i en kvart och sen blev det blått ljus och datan dog

Visa signatur

pentium d 820, HIS Radeon x1950 pro, 2*80 gb hd, no-name minnen 600 mhz,Scythe Infinity,Hiper 580 w,asus p5n-e sli

Permalänk

Ähh, släng in ljudisolering och sluta och gnäll!

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Ähh, släng in ljudisolering och sluta och gnäll!

sån fin diss

Visa signatur

pentium d 820, HIS Radeon x1950 pro, 2*80 gb hd, no-name minnen 600 mhz,Scythe Infinity,Hiper 580 w,asus p5n-e sli

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy2
sån fin diss

Var det en diss?

Humor tror jag.

Permalänk

tolka det som du vill!

Permalänk

Enkelt:
Spela in ljudet och gör en frekvensanalys (tex i Matlab) så du vet vilken frekvens ljudet har.
Sen skapar du ett filter, tex melitta eller liknande, ta bort allt som ligger runt den frekvensen du vill ta bort och sen sätter du filtret i örat. Har du två öron får du göra två stycken.
Filtret tar bara bort den frekvensen du inte vill ha så du kommer hör allt annat som vanligt.

Om du orkar kan du göra fler filter så att dina kompisar kan låna om dom kommer på besök.

Permalänk
Medlem

har en tv som pep sådär jobbigt i ca 2 år sen råkade den ramla ned i golvet o sen dess är oljudet borta och den funkar lika bra för det.

tips: kasta datorn x antal gånger i marken och testa igen!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
tips: kasta datorn x antal gånger i marken och testa igen!

Hoppas att han inte provar det

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

min mobilhögtalare pep, då kasta ja den i en betongvägg så var de bra sen. den funkar fortfarande, men utan pip nu