win låser sig (oem xphome)

Permalänk

win låser sig (oem xphome)

Ja.... litet problem blir helt plöstligt stort... jag kör dualsystem (2separata hds, win och kubuntu) och min windisk (250gb seagate). MEN nu är det så att efter en omformatering så har jag haft feta problem med att helt plötsligt får win för sig att frysa... ja ni vet som win98 gjorde på sin tid... Detta relaterar alltid till uppstarten.

Ibland fryser den vid bootskärmen (xplogga och blåa leds som flashar förbi) men när den fryser kommer inga pluttar fram ^^. Iövrigt låser den sig när man kommit in i win och den bootar upp program...

Den bootar upp netgear311T mjukvara och den bootar upp ett program (certifikat) kallat personal...

Såhär just nu känns det som att det kan vara disken som inte vill lira... kan det stämma?

Jag har också 6st partitioner på disken, 1dvdsläde (denna ligger som primary master av lathet), 3.5tums diskstation (jag har ingen men den visar att jag har...). Ibland har jag också på en 300gb maxtor...

Det är så jobbigt för problemen verkar ske lite hur som helst.

PS: Jag har inte reggar win ännu... måste ju ringa supporten och svara på deras jävla puckofrågor för att få en key... kan det ha någonting med saken att göra (nämligen så var den reggad men den frös då hela tiden vid bootuppen... nya installationen gjorde jag igår)...

Kan tredjepartsmjukvara ställa till det så pass att win inte ens bootar upp?

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...