Permalänk
Medlem

Val av mp3 spelare

Kollat runt massor men inte hittat nåt vettigt egentligen.

Är på jakt efter en mp3 spelare, liten å smidig är väl första tanken bakom.
Designen har också står betydelse, får inte ser fö gräslig ut hehe =P

samt minimum 1gb i lagring.

Va har ni för mp3 spelare å va tycker ni om dom?
visa nu lite så man kan få lite idér å råd på va man kan kolla efter

Tack fö svar

MvH//

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

hej

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=IPODNANOBL

men hörlurarna klara inte av så mkt bas :/

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk
Medlem

Eller så slår du till med en u10, eller någon annan snygg. Luddigt frågat, luddigt svarat.

Visa signatur

[i]Eftersom jag är skidåkare, stavar jag bra. [/i]

Permalänk
Medlem

hmm va äre som ä luddigt? fråga istället då om du inte förstod riktigt hmm...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Den här kanske kan vara något?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...
http://www.meizu.se/forum/viewtopic.php?t=1861

Storleken mot kreditkortet är verklig storlek. Ta fram ert kort och känn efter

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

njo njo,den såg faktiskt rätt najs ut.

Edit: JoS MP-500 ser rätt mysig ut me dock...

Edit2: Hmm bara nyfiken på hur känslig den blir mot repor å dyligt, stod inget i forumet heller...hmm hmm..annars lockar den grymt mycket

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Om du verkligen är intresserad av små spelare med bra kvalité, titta på iAudio U3 eller iriver T20. Riktigt små och nätta med riktigt bra ljud.

Annars får du speca vad du är intresserad av. Fenomenalt ljud? Video? Radio? Möjlighet att använda som hårddisk.

Permalänk
Medlem

har en meizu e3c och är väldigt nöjd! väldigt bra bas och rent ljud, dessutom snygg!

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Medlem

Furan: haha nice bild ;P

Nosslo: ljudet är väl ett krav hos dom flesta som ä ute efter mp3 spelare? ;P

Radio är ett stort plus, behöver inte vara hdd på den heller, samt video är bara onödigt hmm...

Men kort å gott, ren mp3 spelare me bra ljud & snygg design...vad mer kan man ytra sig om humm humm.

Edit: ska vara bekväm å ha runt halsen, eller inte fylla ut hela fick om man nu har den där.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

ipod nano är inte dum.
Snygg, sjysst ljud, bra menyer etc

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

iAudio X5L

30gig, 35h batteritid, diktafon, radio, videouppspelning.. +mycket mer

Permalänk
Medlem

Nja, video helt onödigt, samt 30gb är också lite väl =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Nosslo: ljudet är väl ett krav hos dom flesta som ä ute efter mp3 spelare? ;P

Jovars. Det är bara det att de menar lite olika saker med det. Jag känner ett par studiomusiker som inte kan tänka sig att använda något annat än iPod, eftersom den har "perfekt" ljudåtergiving - ljudet låter som det spelades in, varken mer eller mindre. Å andra sidan struntar jag och många andra i hur det "ska" låta och är mer intresserade av saker som tung bas och fyllig diskant, och då finns det spelare som är mycket, mycket bättre på det - typ iriver, iaudio och meizu. I all synnerhet om du har mycket filer kodade med låga bitrates...

Om du bara vill att det ska låta bra i största allmänhet, kommer allt utom det värsta budgetsegementet på el-giganten fixa det. Då spelar i allmänhet kvaliteten på dina hörlurar mycket större roll numera.

Citat:

Radio är ett stort plus, behöver inte vara hdd på den heller, samt video är bara onödigt hmm...

Men kort å gott, ren mp3 spelare me bra ljud & snygg design...vad mer kan man ytra sig om humm humm.

Edit: ska vara bekväm å ha runt halsen, eller inte fylla ut hela fick om man nu har den där.

Okej - här är fyra förslag i så fall samtliga med radio, små och nätta och med mycket bra ljud:

1) iriver T20, 2) iAudio U2 el U3, 3) Meizu E2 el E3 el E3c 4) Mpio One. Jag tycker alla dessa tål att ses på också.

Permalänk
Medlem

tackar, fick faktiskt bra sug efter några där T20 verkar de som de lutar åt nu i slutändan hmm

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Har precis köpt jos mp-x och är jävligt nöjd...den e så jävulskt liten så den e en fröjd å ha på sig om man rör sig mkt

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

njo stor är de faen inte haha, hur är knapparna på den osv? ljudet osv...skriv en liten recention vetja ;P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Saxar min recension från pricerunner då...

nä, d blev inget, den va inte registrerad...

Aja, iaf:
+Den är jävligt liten
+jos har själv sagt i en swectråd att spelaren är såpass vattentålig att det inte skall vara några problem att hålla den under rinnande vatten (tänker dock inte prova detta extrema experiment)
+Är täckt med en gummiliknande yta som vissa mobiler har i dagsläget, vilket gör att den ligger skönt i handen
+väger 30 gram vilket är knappt märkbart om du sätter fast den i ett klädesplagg
+Utrustad med ett klipp på baksidan, så du kan sätta fast den i byxorna, jackan eller liknande, likt en personsökare

-Shuffle funktionen är inte helt fungerande i dagsläget...känns som att det växlar mellan två artister nästan hela tiden, så man får hoppas att denna funktion utvecklas
-Ingen display...kanske inte jättebehövligt, jag har iaf typ aldrig har kollat på displayen på mina tidigare spelare...men det kan ju alltid va bra å ha

Ljudet vet jag inte riktigt var ja ska sätta nånstanns....det känns som att ljudet är sämre än på min förra jos mp300....men detta märkte jag inte förrän jag jämförde ljudet.......så e du inte audiophil så tror ja inte du märker nåt....

Skulle du ångra dig så har du ju öppet köp i 30 dar...betalar väl endast frakt tillbaka i så fall, om du skulle våga chansa

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

njo sant, bra å höra att den håller för lite smällar å dyligt, synd bara att de inte va nån display, kollar alltid till den då å då, men utöver de så verkar den lovande, inte spl dyr heller för den delen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

MEIZU M6 finns att köpa från V.24 på www.jpb.se

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|