Permalänk

autosol och hårddisk

tänkte flyga på mina hårddiskar med lite autosol MEN någon som vet hur jag får bort "etiketterna" på ett bra sett?!?

mvh tommie

Permalänk
Medlem

slit bort dem så gott du kan, sen tar du "industri cleaner" på det sista limm/ettikett resterna.

Visa signatur

Nil volentibus arduum

Permalänk

"industri cleaner"?! vad är det?! och var får ja tag i det?!

Permalänk
Medlem

Egentligen heter det "Industrial cleaner".. Det är ett ganska skarpt rengöringsmedel/rengöringsspray som oftast finns på t.ex macken eller andra ställen som säljer CRC:s produkter (5-56 osv..)

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Inaktiv

Gnugga med matolja på limmet så ska det släppa.

Permalänk

okej låter bra... ska försöka lite i morgon tackar för tipsen

Permalänk
Medlem

tänk på att det är ventilationshål under en del av dessa klistermärken, så få ABSOLUTINTE ner olja/rengöringsmedel i dessa hål!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Hedersmedlem

Förutom vad Sgt. Stinger skriver så sitter det ett antal silverfärgade klisterlappar som även är förseglingar för att stoppa damm att komma in. Förstör du dem kommer HDn att gå sönder inom en snar framtid pga smuts kan ta sig in i disken.

Ventilationshålet/hålen kan även sitta helt öppet, som ett pyttelitet hål, då sitter det filter under som hindrar dammet att ta sig in.

Kort sagt: Var försiktig!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

på min gamla hdd (9år eller nått) så va det bara att rycka bort dom så tog autosol (cromglans) hand om limrästerna Lycka till

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

jag skruvade av toppen innan jag autosolade min, gick bra virade in hddn i glapack undertiden bara..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

ja det lär väl bli snyggt , skicka upp bilder på det sen

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
jag skruvade av toppen innan jag autosolade min, gick bra virade in hddn i glapack undertiden bara..

Givetvis är detta ett skämt. Sweclockers är fullt av humorister, trevligt!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Givetvis är detta ett skämt. Sweclockers är fullt av humorister, trevligt!

Det är inget skämt. Bara skruva och skruva på igen. Men det kommer alltid in dam om man inte är i lagmiljö och det är är ju inte bra för disken, dock så behöver den inte dö.

Permalänk
Medlem

MultiMan, jag skojade inte, skruvade av toppen o virade in hårddisken i gladpack för att de inte skulle komma in mikroskpiska mekanismer som kunde samma hårddisken.. Putsade upp toppen o autosolade nån timme sen var jag klar.. Av med "skyddsplasten" sen på med toppen o i med skruvarna..

E
Z
!!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

har du ingen bild på det???

Permalänk
Medlem

Nej tyvär, har inte kvar HDDn
Men om du är villig att ta risken så tkr jag garanterat att du ska autosola HDDn, blir jävla läckert.. Speciellt när man har flera stycken

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

hehe ja men då ska man ju kunna se den =).. i min modd jag sitter och gnetar med så kommer den ej synas... men sen ska jag fixa en spegelmodd bestånde av autosol hårddiskar

Permalänk
Medlem

Annars har my friend, Moodhoods här på swec, avlägsnat klisterlappen med hjälp av t-röd. Bara blöta ned en trasa med det, flika upp ett hörn och gnugga in det. Annars lär det ju funka att bara hälla t-röd på etiketten och tända på

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Ta och värm etiketten med t.ex. hårtork då lämnar det int så mycket lim...

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk

hehe det blev ganska så bra men ja har tyvärr ingen kamera så ja kan inte ta några kort... inte än iaf

Permalänk

Tommie nu vill ja allt se lite bilder!
Ta kort me din lur!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid ge ut mina konstiga knep här på Swec, för att visa att jag är lite udda!
Vet ej om det är någon annan som också kör med mammas nagellackremover.. någon?

Testa det!

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk

har ju en hårddisk till... kanske ska prova lite på den oxå... fast man skulle ha haft en trasig hårddisk att göra lite expriment med

Permalänk

jag har en extra trasig hdd, jag ger resultat av vad som funkar imorgn (månd)

testar matolja ..... men som sagt skall du vara försiktig med hålen