Permalänk
Medlem

Antec LifeStyle Sonata II, USB-portar?

Hej.

Jag är en nybörjare som precis har beställt en Antec LifeStyle Sonata II som borde komma när som helst. Lite dumt av mig att inte kolla upp det tidigare, men nu ser jag att den bara har plats för 2 USB uttag? Varför har många nya chassin så få?

Jag behöver minst 3st USB-uttag för min mus, headset och min externa HD, samt vore skönt att ha ledig plats när man ska koppla in mp3-spelaren och digitalkameran.

Någon som vet vad jag ska göra åt saken nu?

Permalänk
Medlem

Du har väll mer på moderkortet iaf, sen räcker inte dom heller så finns de ju billiga usb kort att köpa.

Permalänk
Medlem

eller så kan man ju köpa en usb-hub, men som sagt så är portarna på chassit bara där om man vill koppla in den till moderkortet (de behövs altsså inte användas). moderkortet som du har borde de finnas usbportar

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Aha. Vad klantig jag är, kolla in modekortet jag beställde så stod det att det fanns 4st på den. Sorry!! tack för svaren:D

Permalänk

Annars så kan jag rekommendera att köpa en liten usb-hub som du har på skrivbordet. Grymt skönt när man ska koppla in mp3, digitalkamera osv, då du slipper krångla in bakom datorn hela tiden.
Har en sån här själv:
http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e710535&Refer...

Permalänk
Medlem

på mitt moderkort så finns det 4 st USB urtag och sen finns det 6 st internt som jag kopplar in chassiurtagen i.
Vidare så fick jag med moderkortet två stycken Pci plåtar med två urtag vardera altså totalt 10 st urtag.
Jag gissar på att du har det också så det ska nog räcka.

Men vidare så har jag två urtag i skärmen men de sitter så makalöst svåråtkomliga att det är ett helvete att komma åt.